Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat DPF

DPF

Co się stanie, jeśli skończy się w aucie AdBlue?

Co się stanie, jeśli skończy się w aucie AdBlue?

Wielu kierowcom nowoczesnych diesli konieczność uzupełniania płynu AdBlue nie weszła jeszcze w nawyk. Warto wiedzieć, że przy szybkiej jeździe po autostradzie płynu może ubywać znacznie szybciej niż podczas codziennych, spokojnych tras po mieście. Wyjaśniamy, czym grozi wyjeżdżenie płynu do końca.

10 nowoczesnych diesli, na które musisz uważać

10 nowoczesnych diesli, na które musisz uważać

O wadach i problemach 2.0 TDI PD napisano już tomy, tak samo zresztą, jak i o kłopotach z 1.9 dCi czy 2.0 D-4D. Tym razem sięgamy więc po 10 jednostek głównie z ostatnich lat – też mogą narazić was na wysokie koszty, poza tym w większości są to już bardzo zaawansowane i skomplikowane konstrukcje.

Plaga kradzieży katalizatorów. Jak zabezpieczyć auto? Co zrobić, gdy nam go ukradną?

Plaga kradzieży katalizatorów. Jak zabezpieczyć auto? Co zrobić, gdy nam go ukradną?

Do kradzieży samochodowych katalizatorów dochodzi od lat, ale teraz to już prawdziwa plaga i to nie tylko w Polsce! To już prawie katalizatorowa gorączka złota! Strach zostawić samochód na parkingu. Czy cenny katalizator da się jakoś zabezpieczyć przed złodziejami?

Czy wykluczanie starych aut z ruchu ma sens? [PODCAST]

Czy wykluczanie starych aut z ruchu ma sens? [PODCAST]

Ostatnio głośno jest o tworzeniu stref czystego transportu w miastach. Ale zastanówmy się, czy to jest właściwy kierunek? Czy takie strefy coś zmienią? Naszym zdaniem niewiele. Problem jest w zupełnie innym miejscu.

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

Wprawdzie spaliny nowoczesnych diesli nie mają ani koloru, ani zapachu, ale za to ich właściciele miewają ze swoimi autami poważne kłopoty. Jednym ze sprawców problemów serwisowych jest filtr cząstek stałych (DPF): gdy raz czy drugi nie uda się proces automatycznej regeneracji tego filtra, zaczynają się komunikaty o usterkach, z którymi nie każdy serwis daje sobie radę albo cena naprawy jest zaporowa. Tymczasem jest kilka sposobów na ratowanie filtra, niektóre nawet nie wymagają nawet wizyty w serwisie.

Filtr cząstek stałych - czyszczenie, regeneracja czy wymiana?

Filtr cząstek stałych - czyszczenie, regeneracja czy wymiana?

Wcześniej lub później czeka to każdego użytkownika diesla z filtrem sadzy: na desce zapali się kontrolka informująca o problemie z układem. Co w takiej sytuacji? Trzeba od razu rozbijać świnkę skarbonkę i szykować się na zakup nowego DPF-a? Nie zawsze!

Co psuje filtry DPF? Powodów ich zużywania się jest wiele, a naprawy niestety są kosztowne

Co psuje filtry DPF? Powodów ich zużywania się jest wiele, a naprawy niestety są kosztowne

Każdy nowy diesel musi mieć filtr zatrzymujący cząstki stałe. To część kosztowna, a przy niewłaściwym traktowaniu bardzo nietrwała. Wyjaśniamy, co może jej zaszkodzić.

Regeneracja filtra DPF - sprawdzamy, jak to się robi?

Regeneracja filtra DPF - sprawdzamy, jak to się robi?

Jeszcze kilka lat temu, kiedy w aucie filtr cząstek stałych zapełnił się sadzą i popiołem, rozwiązania były w zasadzie tylko dwa: albo kosztowna wymiana, albo nielegalne usunięcie filtra. Dobra wiadomość: teraz filtry można też skutecznie czyścić i jest to regeneracja filtra DPF.

ABC filtrów cząstek stałych, czyli DPF w skrócie

ABC filtrów cząstek stałych, czyli DPF w skrócie

Filtr DPF to termin znany nie tylko każdemu profesjonalnemu kierowcy czy pasjonatowi motoryzacji, ale również zwykłym użytkownikom samochodów napędzanych silnikami Diesla. Chociaż swoje główne zastosowanie zawdzięczają myśli i dbaniu o ekologię, część osób zastanawia się nad słusznością tych założeń. Mimo że każdy pojazd z silnikiem wysokoprężnym wyprodukowany po 2002 r. ma obowiązek posiadania takiego filtra, nie każdy właściciel wie, jak samemu wypalać DPF oraz jak o niego dbać.

Filtr DPF usuniesz legalnie, ale jazda bez filtra to wysoka grzywna!

Filtr DPF usuniesz legalnie, ale jazda bez filtra to wysoka grzywna!

Mechanicy zajmujący się usuwaniem filtrów cząstek stałych mogą spać spokojnie, gdyż nic im nie grozi za modyfikację pojazdów. Co innego w przypadku kierowców poruszających się samochodami z wyciętymi czy zmodyfikowanymi urządzeniami ograniczającymi emisję spalin. Ministerstwo Infrastruktury przypomina, że bez trudu można ukarać kierującego dość wysoką grzywną.

Statystyki są porażające. W 2021 r. o 59 proc. więcej kradzieży części samochodowych

Statystyki są porażające. W 2021 r. o 59 proc. więcej kradzieży części samochodowych

W 2021 r. stwierdzonych przestępstw dotyczących kradzieży akcesoriów i części zamiennych samochodów było 5463, to o 65 proc. więcej niż w roku 2020, a dochodzą do tego jeszcze wykroczenia. Czy jest to efekt rosnących cen?

NIK: rząd i policja tolerują wycinanie filtrów DPF z samochodów

NIK: rząd i policja tolerują wycinanie filtrów DPF z samochodów

Najwyższa Izba Kontroli krytykuje rząd, policję, starostów i stacje kontroli pojazdów, a także cały system kontrolujący stan techniczny samochodów. Policja ma sprzętu za mało, ale tego co ma i tak nie używa, a jeśli używa, zapomina o obowiązkowej jego kalibracji. Stacje kontroli pojazdów nie badają spalin, choć teoretycznie powinny; kontrole stacji są rzadkie i nieskuteczne. Rząd wie jakie przepisy są potrzebne, by zapobiec wycinaniu filtrów cząstek stałych z samochodów, ale ich nie wprowadza.

Koniec z autami zespawanymi z dwóch i bez filtrów DPF. Niebawem nowe przepisy

Koniec z autami zespawanymi z dwóch i bez filtrów DPF. Niebawem nowe przepisy

Ministerstwo infrastruktury ujawniło, że niebawem do Sejmu trafi projekt nowelizacji pomagający skutecznie eliminować auta w złym stanie technicznym, m.in. samochody z wyciętym filtrem cząstek stałych i nieprawidłowo naprawione po kolizjach. Mają też zmienić się zasady przeglądów technicznych.

Materiał promocyjny
Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF?

Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF?

Większość diesli poruszających się po naszych drogach jest już wyposażona w filtry cząstek stałych oczyszczające spaliny z sadzy. Zwykle przez pierwszych 120-200 tys. km przebiegu auta ich działanie jest dla kierowcy praktycznie niezauważalne. Im większy przebieg, tym wyższe ryzyko, że wystąpią problemy z filtrem, których pierwszym poważniejszym objawem jest zwykle zapalenie się kontrolki DPF. O czym dokładnie ona informuje i co robić, kiedy się zaświeci?

Co się może przegrzać w samochodzie?

Co się może przegrzać w samochodzie?

Auto się przegrzało? Większości kierowców kojarzy się to wyłącznie z problemami z układem chłodzenia, a w konsekwencji – z przegrzaniem silnika. Tymczasem podzespołów, które mogą ucierpieć ze względu na zbyt wysoką temperaturę, jest naprawdę wiele i nie wszystkie znajdują się choćby w pobliżu silnika.

Filtr cząstek może zniszczyć turbosprężarkę!

Filtr cząstek może zniszczyć turbosprężarkę!

W nowoczesnych silnikach jest tak, że defekt jednego podzespołu automatycznie pociąga za sobą lawinę innych kosztownych usterek. Ostrzegamy, czym grozi ignorowanie niesprawności filtra cząstek stałych

NIK o spalinach: trują nas bezkarnie!

NIK o spalinach: trują nas bezkarnie!

Najwyższa Izba Kontroli zajęła się spalinami. Wnioski są smutne: jesteśmy bezkarnie podtruwani.

Wielka ściema z normami emisji spalin

Wielka ściema z normami emisji spalin

Spaliny nowoczesnych aut nie są wcale tak czyste, jak twierdzą koncerny motoryzacyjne. Cóż z tego, że normy emisji są coraz ostrzejsze, jeśli obowiązują one tylko w teorii?

Volvo zepsute. Wina użytkownika?

Volvo zepsute. Wina użytkownika?

Do redakcji „Auto Świata” dociera coraz więcej skarg na nowe samochody i jakość obsługi gwarancyjnej. Dominują skargi właścicieli Skód, Volkswagenów i Audi, ale są też zgłoszenia dotyczące innych marek. Oto jedno z nich:

Fala tanich Diesli z Niemiec?

Fala tanich Diesli z Niemiec?

Coraz więcej stref dla aut o niskiej emisji szkodliwych związków (tzw. Umweltzonen) powodują, że posiadanie auta ze starszym generacyjnie silnikiem Diesla jes w Niemczech coraz bardziej problematyczne
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech