Auto Świat Porady Eksploatacja Co psuje filtry DPF? Powodów ich zużywania się jest wiele, a naprawy niestety są kosztowne

Co psuje filtry DPF? Powodów ich zużywania się jest wiele, a naprawy niestety są kosztowne

Każdy nowy diesel musi mieć filtr zatrzymujący cząstki stałe. To część kosztowna, a przy niewłaściwym traktowaniu bardzo nietrwała. Wyjaśniamy, co może jej zaszkodzić.

Co psuje filtry DPF?
Zobacz galerię (19)
Auto Świat
Co psuje filtry DPF?

Producenci aut nadal zwykle twierdzą, że filtr cząstek stałych to element, który powinien wystarczyć na całe życie samochodu. Dotyczy to w szczególności tzw. filtrów suchych, bo w przypadku układów mokrych (FAP), wykorzystujących przy wypalaniu zebranej w filtrze sadzy płyn zawierający tlenek ceru, firmy z reguły podają maksymalną trwałość filtra. Czy deklaracje producentów to przesadny optymizm czy celowe wprowadzanie klientów w błąd? Zapewne i jedno, i drugie, choć po kilkunastu latach powszechnego stosowania tego rozwiązania powinni być nieco ostrożniejsi z takimi deklaracjami.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:PoradyEksploatacjaDPF