Spaliny nowoczesnych aut nie są wcale tak czyste, jak twierdzą koncerny motoryzacyjne. Cóż z tego, że normy emisji są coraz ostrzejsze, jeśli obowiązują one tylko w teorii?
Do redakcji „Auto Świata” dociera coraz więcej skarg na nowe samochody i jakość obsługi gwarancyjnej. Dominują skargi właścicieli Skód, Volkswagenów i Audi, ale są też zgłoszenia dotyczące innych marek. Oto jedno z nich:
Coraz więcej stref dla aut o niskiej emisji szkodliwych związków (tzw. Umweltzonen) powodują, że posiadanie auta ze starszym generacyjnie silnikiem Diesla jes w Niemczech coraz bardziej problematyczne
Turbodoładowane silniki montowane w „cywilnych” autach mają z reguły rezerwę mocy. Na pewno warto ją wykorzystać, nie zapominając jednak przy tym o zdrowym rozsądku. Innymi słowy: trzeba podkręcić tak, żeby... niczego nie ukręcić