Logo

Co się stanie, jeśli skończy się w aucie AdBlue?

  • Teoretycznie płyn AdBlue nie jest niezbędny do pracy silnika, ale sterowniki są tak skonfigurowane, żeby bez tego dodatku nie dało się jeździć
  • Każde auto z katalizatorem SCR ostrzega z dużym wyprzedzeniem o konieczności uzupełnienia AdBlue
  • Elektronika może nie zauważyć niewielkiej dolewki płynu – wlanie litrowego opakowania nie wystarcza, żeby komunikat ostrzegawczy zniknął, ani nie powstrzyma zablokowania rozruchu silnika
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Niemal wszystkie aktualnie sprzedawane diesle są wyposażone w układy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), które wymagają stosowania płynu AdBlue. Stało się tak za sprawą coraz ostrzejszych norm emisyjnych, które regulują już nie tylko dopuszczalną ilość cząstek stałych w spalinach (o ich odpowiednio niski poziom dbają filtry DPF), ale też i możliwie niski poziom tlenków azotu – o to właśnie zadbać ma katalizator SCR. Do czego służy AdBlue?

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu