Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat spaliny

spaliny

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Silniki TDI, czyli diesle Grupy VW, to jedne z najpopularniejszych silników w Polsce – zarówno w używanych, jak i nowych autach. Prezentujemy najważniejsze z nich, wskazując, które są warte uwagi, a których zdecydowanie należy się wystrzegać.
Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów, albo trwały i niezawodny silnik – oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu lub czemu służą wydłużone interwały serwisowe?
Zużycie paliwa według WLTP. Jak czytać dane techniczne nowych aut?

Zużycie paliwa według WLTP. Jak czytać dane techniczne nowych aut?

Od września 2018 roku wszystkie nowe auta muszą być badane pod kątem zużycia paliwa i emisji spalin według nowej procedury pomiarowej WLTP. Dzięki temu dane deklarowane przez producentów miały stać się bardziej wiarygodne i bardziej zbliżone do rzeczywistych. Niestety, przy okazji stały się mniej czytelne dla nabywców. Wyjaśniamy, jak je rozumieć.
Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?

Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?

W wielu krajach Europy auta z silnikami wysokoprężnymi są już niemile widziane. Ceny diesli na eksport będą więc spadać, część z nich trafi do Polski. Nasuwa się pytanie, czy to nie dobry moment na to, by się trochę z nimi przeprosić... Bo stary diesel – choć średnio przyjazny dla środowiska – nadal ma co najmniej kilka zalet.
Które przeróbki są nielegalne? Sprawdź dla swojego dobra!

Które przeróbki są nielegalne? Sprawdź dla swojego dobra!

W teorii kierowca kupujący samochód za własne pieniądze może nim rozporządzać w sposób dowolny. W pełnej realizacji tego założenia przeszkadza jednak pewien aspekt. Jako że auto porusza się w przestrzeni publicznej, musi spełniać warunki określane przez prawo. A to zabrania kilku praktyk. Zobaczcie, które zabiegi sprawią, że właściciel pojazdu może sobie narobić problemów.
Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

Wprawdzie spaliny nowoczesnych diesli nie mają ani koloru, ani zapachu, ale za to ich właściciele miewają ze swoimi autami poważne kłopoty. Jednym ze sprawców problemów serwisowych jest filtr cząstek stałych (DPF): gdy raz czy drugi nie uda się proces automatycznej regeneracji tego filtra, zaczynają się komunikaty o usterkach, z którymi nie każdy serwis daje sobie radę albo cena naprawy jest zaporowa. Tymczasem jest kilka sposobów na ratowanie filtra, niektóre nawet nie wymagają nawet wizyty w serwisie.
Wada fabryczna silników TDI. Opinia biegłego nie pozostawia wątpliwości

Wada fabryczna silników TDI. Opinia biegłego nie pozostawia wątpliwości

Użytkownicy wielu Volkswagenów T5 2.0 TDI Biturbo (180 KM) boleśnie się o tym przekonali – silniki ich aut mają skłonność do drogich awarii. Opinia przygotowana na zlecenie niemieckiego sądu nie pozostawia wątpliwości: to wada fabryczna, a nie żadne odosobnione przypadki. Czy poszkodowani mogą teraz liczyć na zwrot kosztów naprawy?
Układy doładowania: jak działają, co się w nich psuje?

Układy doładowania: jak działają, co się w nich psuje?

Ze względu m.in. na downsizing i ostre normy emisji spalin silniki wolnossące są na wymarciu, a triumfy święcą turbosprężarki i (w mniejszym stopniu) kompresory. Sprawdzamy, jak to wszystko działa i co może się popsuć.
Polska w koalicji przeciwko Euro 7. Może zablokować zmianę przepisów

Polska w koalicji przeciwko Euro 7. Może zablokować zmianę przepisów

Podczas konferencji dealerów samochodowych w Weronie włoski minister transportu Matteo Salvini powiedział, że Włochy i ich sojusznicy w Unii Europejskiej mogą zablokować wprowadzenie rozporządzenia Euro 7. Nowe przepisy zaostrzające limity emisji zanieczyszczeń pochodzących ze środków transportu mają zacząć obowiązywać już za dwa lata.
Czarny, niebieski, szary — co oznacza kolor spalin?

Czarny, niebieski, szary — co oznacza kolor spalin?

Sprawnie działający samochód wydziela zazwyczaj bezbarwne spaliny. Problem może pojawić się w sytuacji, gdy dym wydobywający się z rury wydechowej nabierze różnych kolorów. Czarny, niebieski, szary — czy każda barwa oznacza kłopoty? Czy warto zwracać uwagę również na zapach spalin?
To powinieneś wiedzieć o ładowaniu auta elektrycznego!

To powinieneś wiedzieć o ładowaniu auta elektrycznego!

Gdzie ładować samochód elektryczny? Czy jazda na prądzie jest zawsze tańsza od jazdy autem z silnikiem spalinowym? Czy auta elektryczne nadają się tylko na krótkie trasy? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w tym materiale.
1.8 Ecotec - solidny benzyniak od Opla

1.8 Ecotec - solidny benzyniak od Opla

1.8 Ecotec to jeden z popularniejszych silników benzynowych Opla ostatnich 25 lat. Znajdziecie go pod maskami wielu modeli Opla, co jednak najważniejsze, silnik 1.8 Ecotec uchodzi za trwały i niedrogi w serwisie. Warto jednak pamiętać o tym, że silnik 1.8 Ecotec występuje w kilku wariantach mocy. Na naszym rynku najpopularniejsze to 116, 125 oraz 140 KM.
Na ile kilometrów obliczono nasze auta?

Na ile kilometrów obliczono nasze auta?

Czy nowe samochody psują się rzeczywiście znacznie wcześniej od modeli sprzed lat? A może po prostu znacznie trudniej i drożej się je naprawia?
Jak często wymieniać olej? Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Jak często wymieniać olej? Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów, albo trwały i niezawodny silnik – oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu lub czemu służą wydłużone interwały serwisowe?
100 lat temu, elektryki przegrały z autami na benzynę

100 lat temu, elektryki przegrały z autami na benzynę

W pierwszych latach XX wieku w USA ok. 40 proc. pojazdów drogowych napędzanych było parą, niemal tyle samo miało napęd elektryczny, natomiast samochody benzynowe miały tylko nieco ponad 20 proc. udziału w rynku. Jak to się stało, że już 15 lat później proporcje zmieniły się zdecydowanie na korzyść samochodów benzynowych, a po kolejnych 20 latach samochody na prąd były już tylko historyczną ciekawostką, w której przyszłość wierzyła jedynie garstka entuzjastów?
Pięć złych nawyków kierowców, które wykańczają samochody. Czy też tak robisz?

Pięć złych nawyków kierowców, które wykańczają samochody. Czy też tak robisz?

To, w jaki sposób na co dzień traktujemy nasz samochód, może powodować usterki i przedwczesne zużycie wielu podzespołów. Czy wiecie, że np. przesadny ecodriving – próba oszczędzania paliwa za wszelką cenę – może doprowadzić do dużych wydatków? Wyjaśniamy, czego unikać, aby nie prowokować kosztownych usterek oraz przyspieszonego zużycia samochodu.
Używana Skoda Superb III - To nie jest złe auto! Ale nie obyło się bez wpadek

Używana Skoda Superb III - To nie jest złe auto! Ale nie obyło się bez wpadek

Od dawna podzespoły Škód brane są z półek niemieckiego giganta. Niestety, z różnym skutkiem, gdyż z trwałością techniki Grupy VW w ostatnich latach bywało różnie. Dowiodły tego poprzednie generacje Skody Superb – pierwsza korodowała, druga zmagała się z naprawdę licznymi usterkami silników. A jak wypada Skoda Superb III? Na pewno można liczyć na przestronne nadwozie i komfort, ale czy też na niskie koszty użytkowania?
Co się psuje w silnikach Diesla? Usterki, objawy, koszty napraw

Co się psuje w silnikach Diesla? Usterki, objawy, koszty napraw

Milion kilometrów bez remontu? Tak to było kiedyś, w czasach Mercedesa "beczki". Dziś wiele diesli działa znakomicie tylko do czasu – sprawdzamy, co i kiedy może się popsuć.
Filtr cząstek stałych - czyszczenie, regeneracja czy wymiana?

Filtr cząstek stałych - czyszczenie, regeneracja czy wymiana?

Wcześniej lub później czeka to każdego użytkownika diesla z filtrem sadzy: na desce zapali się kontrolka informująca o problemie z układem. Co w takiej sytuacji? Trzeba od razu rozbijać świnkę skarbonkę i szykować się na zakup nowego DPF-a? Nie zawsze!
Zawór EGR - po co w silniku ten kłopotliwy dodatek?

Zawór EGR - po co w silniku ten kłopotliwy dodatek?

Zawór EGR w układzie recyrkulacji spalin stosowany jest w silnikach od kilkudziesięciu lat, ale wciąż nie udało się stworzyć konstrukcji, które byłyby całkowicie odporne na uszkodzenia. Zawór EGR pojawił się najpierw w autach przeznaczonych na rynek amerykański, bo tam najwcześniej pojawiły się przepisy drastycznie ograniczające emisję toksycznych związków z rur wydechowych.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech