Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat spaliny

spaliny

Szwedzi biorą się za auta spalinowe. Zakaz od 2025 r.
Wiadomości

Szwedzi biorą się za auta spalinowe. Zakaz od 2025 r.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Zdecydowana większość kierowców zapłaciłaby nowy podatek. Czy wejdzie w życie?
Aktualności

Zdecydowana większość kierowców zapłaciłaby nowy podatek. Czy wejdzie w życie?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Sprawdź, czy możesz wjechać do strefy czystego transportu. Dane znajdziesz w aplikacji
Aktualności

Sprawdź, czy możesz wjechać do strefy czystego transportu. Dane znajdziesz w aplikacji

Od 21 września w aplikacji mObywatel pojawiły się bardzo ważne dane dla każdego kierowcy. Można dowiedzieć się z nich, czy będziemy mogli wjechać do powstających stref czystego transportu. Warto także sprawdzić poprawność informacji.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
OBFCM. Ten skrót musisz znać, jeśli masz nowe auto
Eksploatacja

OBFCM. Ten skrót musisz znać, jeśli masz nowe auto

OBFCM to pokładowy szpieg, który ma donosić władzom, jak korzystasz z auta, jak szybko nim jeździsz, ile zużywa ono paliwa, ile emituje. Myślisz, że w twoim samochodzie niczego takiego nie ma? Możesz się mylić! Wyjaśniamy, co kryje się za tym skrótem, jakie dokładnie dane są przekazywane i co może zrobić kierowca, żeby nie być szpiegowanym.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Układy doładowania: jak działają, co się w nich psuje?
Eksploatacja

Układy doładowania: jak działają, co się w nich psuje?

Ze względu m.in. na downsizing i ostre normy emisji spalin silniki wolnossące są na wymarciu, a triumfy święcą turbosprężarki i (w mniejszym stopniu) kompresory. Sprawdzamy, jak to wszystko działa i co może się popsuć.

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena
Co warto kupić

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Silniki TDI, czyli diesle Grupy VW, to jedne z najpopularniejszych silników w Polsce – zarówno w używanych, jak i nowych autach. Prezentujemy najważniejsze z nich, wskazując, które są warte uwagi, a których zdecydowanie należy się wystrzegać.

Wada fabryczna silników TDI. Opinia biegłego nie pozostawia wątpliwości
Eksploatacja

Wada fabryczna silników TDI. Opinia biegłego nie pozostawia wątpliwości

Użytkownicy wielu Volkswagenów T5 2.0 TDI Biturbo (180 KM) boleśnie się o tym przekonali – silniki ich aut mają skłonność do drogich awarii. Opinia przygotowana na zlecenie niemieckiego sądu nie pozostawia wątpliwości: to wada fabryczna, a nie żadne odosobnione przypadki. Czy poszkodowani mogą teraz liczyć na zwrot kosztów naprawy?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy serwis long life jest zły dla silnika?
Eksploatacja

Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów, albo trwały i niezawodny silnik – oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu lub czemu służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Zużycie paliwa według WLTP. Jak czytać dane techniczne nowych aut?
Eksploatacja

Zużycie paliwa według WLTP. Jak czytać dane techniczne nowych aut?

Od września 2018 roku wszystkie nowe auta muszą być badane pod kątem zużycia paliwa i emisji spalin według nowej procedury pomiarowej WLTP. Dzięki temu dane deklarowane przez producentów miały stać się bardziej wiarygodne i bardziej zbliżone do rzeczywistych. Niestety, przy okazji stały się mniej czytelne dla nabywców. Wyjaśniamy, jak je rozumieć.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Co się psuje w silnikach Diesla? Usterki, objawy, koszty napraw
Eksploatacja

Co się psuje w silnikach Diesla? Usterki, objawy, koszty napraw

Milion kilometrów bez remontu? Tak to było kiedyś, w czasach Mercedesa "beczki". Dziś wiele diesli działa znakomicie tylko do czasu – sprawdzamy, co i kiedy może się popsuć.

Co się stanie, jeśli skończy się w aucie AdBlue?
Eksploatacja

Co się stanie, jeśli skończy się w aucie AdBlue?

Wielu kierowcom nowoczesnych diesli konieczność uzupełniania płynu AdBlue nie weszła jeszcze w nawyk. Warto wiedzieć, że przy szybkiej jeździe po autostradzie płynu może ubywać znacznie szybciej niż podczas codziennych, spokojnych tras po mieście. Wyjaśniamy, czym grozi wyjeżdżenie płynu do końca.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Problem z AdBlue: dolałem płynu, a auto tego nie zauważyło!
Eksploatacja

Problem z AdBlue: dolałem płynu, a auto tego nie zauważyło!

Choć znaczna część diesli jeżdżących po naszych drogach jest wyposażona w układy oczyszczania spalin wykorzystujące AdBlue, to wielu kierowców wciąż popełnia niebezpieczne błędy przy uzupełnianiu tego płynu. Co przy dolewce AdBlue może pójść źle?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy warto kupić diesla?
Eksploatacja

Czy warto kupić diesla?

Do niedawna poszukiwane i pożądane przez kupujących, a teraz traktowane z coraz większą niechęcią i nieufnością. Czy auta z silnikami wysokoprężnymi mają przed sobą przyszłość?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut
Eksploatacja

Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów oraz pozorne korzyści dla środowiska, albo trwały i niezawodny silnik samochodu — oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu tak naprawdę służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?
Wszystko o silniku

Używany diesel - który będzie najlepszym wyborem?

W wielu krajach Europy auta z silnikami wysokoprężnymi są już niemile widziane. Ceny diesli na eksport będą więc spadać, część z nich trafi do Polski. Nasuwa się pytanie, czy to nie dobry moment na to, by się trochę z nimi przeprosić... Bo stary diesel – choć średnio przyjazny dla środowiska – nadal ma co najmniej kilka zalet.

Które przeróbki są nielegalne? Sprawdź dla swojego dobra!
Eksploatacja

Które przeróbki są nielegalne? Sprawdź dla swojego dobra!

W teorii kierowca kupujący samochód za własne pieniądze może nim rozporządzać w sposób dowolny. W pełnej realizacji tego założenia przeszkadza jednak pewien aspekt. Jako że auto porusza się w przestrzeni publicznej, musi spełniać warunki określane przez prawo. A to zabrania kilku praktyk. Zobaczcie, które zabiegi sprawią, że właściciel pojazdu może sobie narobić problemów.

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!
Eksploatacja

Zatkany filtr DPF - gdy warsztat nie może, poradź sobie sam!

Wprawdzie spaliny nowoczesnych diesli nie mają ani koloru, ani zapachu, ale za to ich właściciele miewają ze swoimi autami poważne kłopoty. Jednym ze sprawców problemów serwisowych jest filtr cząstek stałych (DPF): gdy raz czy drugi nie uda się proces automatycznej regeneracji tego filtra, zaczynają się komunikaty o usterkach, z którymi nie każdy serwis daje sobie radę albo cena naprawy jest zaporowa. Tymczasem jest kilka sposobów na ratowanie filtra, niektóre nawet nie wymagają nawet wizyty w serwisie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czarny, niebieski, szary — co oznacza kolor spalin?
Eksploatacja

Czarny, niebieski, szary — co oznacza kolor spalin?

Sprawnie działający samochód wydziela zazwyczaj bezbarwne spaliny. Problem może pojawić się w sytuacji, gdy dym wydobywający się z rury wydechowej nabierze różnych kolorów. Czarny, niebieski, szary — czy każda barwa oznacza kłopoty? Czy warto zwracać uwagę również na zapach spalin?

To powinieneś wiedzieć o ładowaniu auta elektrycznego!
Porady

To powinieneś wiedzieć o ładowaniu auta elektrycznego!

Gdzie ładować samochód elektryczny? Czy jazda na prądzie jest zawsze tańsza od jazdy autem z silnikiem spalinowym? Czy auta elektryczne nadają się tylko na krótkie trasy? Na te wszystkie pytania odpowiadamy w tym materiale.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
1.8 Ecotec - solidny benzyniak od Opla
Wszystko o silniku

1.8 Ecotec - solidny benzyniak od Opla

1.8 Ecotec to jeden z popularniejszych silników benzynowych Opla ostatnich 25 lat. Znajdziecie go pod maskami wielu modeli Opla, co jednak najważniejsze, silnik 1.8 Ecotec uchodzi za trwały i niedrogi w serwisie. Warto jednak pamiętać o tym, że silnik 1.8 Ecotec występuje w kilku wariantach mocy. Na naszym rynku najpopularniejsze to 116, 125 oraz 140 KM.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Na ile kilometrów obliczono nasze auta?
Eksploatacja

Na ile kilometrów obliczono nasze auta?

Czy nowe samochody psują się rzeczywiście znacznie wcześniej od modeli sprzed lat? A może po prostu znacznie trudniej i drożej się je naprawia?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak często wymieniać olej? Czy serwis long life jest zły dla silnika?
Eksploatacja

Jak często wymieniać olej? Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów, albo trwały i niezawodny silnik – oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu lub czemu służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.