Auto Świat Porady Wszystko o silniku Zapytaliśmy mechanika, który pracował w ASO Kii, czy silniki w koreańskich autach są trwałe

Zapytaliśmy mechanika, który pracował w ASO Kii, czy silniki w koreańskich autach są trwałe

Mój rozmówca przez wiele lat pracował w ASO Kii, dlatego o silnikach montowanych w autach grupy Hyundai wie wszystko. Czy są trwałe? Ile kosztuje ich serwisowanie? Na które silniki najlepiej się zdecydować, a których absolutnie nie wybierać? Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedzi w tym artykule.

Kia Sportage 1.6 CRDi (zdjęcie ilustracyjne — pochodzi z naszego testu długodystansowego)Auto Bild

Kia i Hyundai zrobiły ogromny krok naprzód w ostatnich latach. Po pierwsze, dostosowały swoje samochody do wymogów europejskiej klienteli; po drugie, objęły je długą gwarancją (początkowo pełną 5-letnią, później 7-letnią); po trzecie, specjalnie na potrzeby swoich nowych modeli gruntownie zmodernizowały paletę silników, wprowadzając sporo zmian w ich budowie i technologii produkcji.

Który silnik w Kii jest najlepszy?

Efekt? Zarówno benzyniaki, jak i turbodiesle należą do udanych silników i w znakomitej większości rzadko zmagają się z poważnymi awariami.

Wszystkie jednostki ostatnich lat to własne konstrukcje Koreańczyków. W wytypowaniu polecanych jednostek pomógł nam Robert Jańczyk, długoletni pracownik Kii, który obecnie prowadzi warsztat Carfix w Lesznowoli k. Warszawy, specjalizujący się w naprawach aut koreańskiego koncernu.