• Škoda Superb III produkowana jest w czeskich Kvasinach od 2015 r. Pod maską znajdziecie silniki o pojemnościach od 1,4 do 2,0 l. Obok benzyniaków i diesli jest hybryda plug-in
  • Niezła sytuacja: większość aut używanych pochodzi z polskiego rynku, wiele z nich miało przedłużoną gwarancję (2 lata podstawowej+2 lata dodatkowej)
  • Cena (od 56 000 zł) może wydawać się wysoka, ale konkurencyjne auta kosztują więcej
  • Typowy Superb z ogłoszenia wyposażony jest w mocnego diesla 2.0. Ma skrzynię DSG i napęd przedniej osi. Dominuje nadwozie typu kombi
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Można się spierać o to, czy Skoda Superb należy do klasy średniej, czy też do wyższej, ale większość jego zalet jest bezsprzeczna: to ogromne, wygodne i funkcjonalne nadwozie, praktycznie niemające sobie równych w klasie (bez względu na to, do którego segmentu zakwalifikujemy Škodę Superb – do średniej czy średniej wyższej). Bardzo łatwo o bogato wyposażony egzemplarz, i to zarówno pod względem komfortu, jak i liczby systemów wspomagających kierowcę. Na tle konkurentów ceny nie są może dumpingowe, ale na pewno korzystne. Zatem: okazja czy ryzyko związane z późniejszymi wydatkami? Często słychać przecież, że Volkswagen w ostatnich latach miał szereg problemów technicznych…

Nietrudno znaleźć negatywne wpisy na temat Skody Superb III na forach. Ale po pierwsze, to bardzo popularne auto, więc znajdziecie też egzemplarze z problemami (pamiętajcie o niepewnej historii czy powypadkowej przeszłości wielu aut oferowanych na rynku wtórnym). Po drugie, wielu użytkowników oczekiwało, że gdy kupią Škodę za (stosunkowo) duże pieniądze, to mogą liczyć na wzorową trwałość i minimalne wydatki na serwis. Tymczasem nowoczesna technika wymaga profesjonalnego (drogiego) serwisu, a wpadki jakościowe Škody z pewnością nie są większe niż te w BMW czy niektórych Volvo.