• Najtańsze myjki za 200-300 zł sprawdzają się dobrze przy myciu rowerów i innych małych przedmiotów, ale samochód można nimi co co najwyżej spłukać
  • Myjka nadająca się do skutecznego mysia samochodu to wydatek co najmniej kilkuset zł
  • Trwała, mocna i uniwersalna myjka z silnikiem indukcyjnym to wydatek ponad 1000 zł, ale może ona wystarczyć na lata

Myjka ciśnieniowa, jeśli chcemy myć nią samochód sprawnie i bezpiecznie dla lakieru oraz elementów z gumy i tworzyw, musi mieć wysoką wydajność. Tylko jak porównać osiągi różnych myjek na podstawie ich danych technicznych? Łatwo się oszukać, gdyż producenci (w większości wypadków) w pierwszej kolejności podają maksymalne ciśnienie, jakie generuje pompa myjki i jest to np. 130 albo np. 150 bar. Sugerując się tym parametrem, łatwo o błąd, gdyż... nie mówi on wcale o wydajności urządzenia. Co z tego, że pompa generuje ciśnienie 150 bar, jeśli na wyjściu lancy ciśnienie spada do 90 bar, a strumień wody jest wąski i ostry jak nóż?

Od maksymalnego ciśnienia, jakie występuje w myjce, o wiele ważniejsze jest jej ciśnienie robocze, ale uwaga: w powiązaniu z ilością tłoczonej wody. Myjka, która ma przepływ wody 500 l/h przy ciśnieniu roboczym 120 bar jest o wiele bardziej wydajna i lepsza niż myjka, która tłoczy 350 l/h, nawet jeśli jej ciśnienie robocze jest takie same lub nawet wyższe.