Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Silnik wysokoprężny

Silnik wysokoprężny

W Polsce jest już dostępne nowe paliwo HVO100. Zaskakuje ceną
Aktualności

W Polsce jest już dostępne nowe paliwo HVO100. Zaskakuje ceną

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Kraków ostrzega przed kupowaniem starych diesli. Takie auta nie wjadą do miasta
Aktualności

Kraków ostrzega przed kupowaniem starych diesli. Takie auta nie wjadą do miasta

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
"Diesel musi odejść". Volvo podjęło decyzję i ogłosiło datę końca produkcji
Aktualności

"Diesel musi odejść". Volvo podjęło decyzję i ogłosiło datę końca produkcji

Planujesz zakup Volvo z dieslem pod maską? Nie warto zwlekać, bo dni jednostek wysokoprężnych w ofercie są już policzone. Szwedzi właśnie ogłosili oficjalne odejście od silników diesla. Od przyszłego roku paleta będzie składać się wyłącznie z benzyniaków, hybryd i elektryków.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...
Wszystko o silniku

Silniki 1.5 TDCi/HDi - każdy popełnia błędy...

Zarówno w Fordach, jak i modelach koncernu PSA, diesel 1.5 stał się w ostatnich latach bardzo popularny. Zastąpił jednostkę wysokoprężną 1.6. Nie jest bezproblemowy, ale odpowiednio zadbany może być oszczędnym i ciekawym źródłem napędu. Choć problemy bywają różne, uważać trzeba przede wszystkim na napęd rozrządu.

Nie zawsze wystarczy przekręcić kluczyk. Najdziwniejsze sposoby uruchamiania silnika
Eksploatacja

Nie zawsze wystarczy przekręcić kluczyk. Najdziwniejsze sposoby uruchamiania silnika

We współczesnych autach uruchomienie silnika to łatwizna – wystarczy nacisnąć przycisk albo przekręcić kluczyk i silnik pracuje. Nie zawsze tak jednak było, nawet dziś można spotkać silniki, które "zapala się" zupełnie inaczej. Odpalenie "od strzału" można czasem brać dosłownie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak dbać o współczesnego diesla, żeby zmniejszyć ryzyko awarii?
Eksploatacja

Jak dbać o współczesnego diesla, żeby zmniejszyć ryzyko awarii?

Dzisiejsze silniki Diesla niemal w niczym nie przypominają tych sprzed lat – to inżynieryjne dzieła sztuki, naszpikowane m.in. technologią obniżającą emisję szkodliwych związków. Są więc "czyste", względnie ciche i nadal potrafią mało palić. Druga strona medalu jest taka, że ze względu właśnie na ową skomplikowaną budowę silnik Diesla jest wymagający – oto kwestie, o których musisz pamiętać, by nie dołączyć do coraz liczniejszego chóru osób powtarzających, że "diesla nigdy więcej!"

Uszkodzony silnik - naprawiać, czy wymieniać?
Wszystko o silniku

Uszkodzony silnik - naprawiać, czy wymieniać?

Wady materiałowe, poważne awarie czy wreszcie zużycie wynikające z wieku i przebiegu. Gdy silnik mówi "dość", jedno jest pewne – czekają nas poważne wydatki! Jak im zapobiec i kiedy warto zastąpić go nową jednostką, a kiedy naprawiać? Odpowiedź rzadko jest jednoznaczna, coraz częściej jednak kierowcy rezygnują z naprawy, gdyż ta… przekracza wartość samochodu.

Wadliwe silniki 2.0 TDI CFCA - czy Volkswagen poczuwa się do winy?
Eksploatacja

Wadliwe silniki 2.0 TDI CFCA - czy Volkswagen poczuwa się do winy?

Wadliwie zaprojektowana chłodnica zaworu EGR odpowiada za tysiące zniszczonych silników 2.0 TDI. Problem dotyczy głównie Volkswagena T5. Czy producent poczuwa się do winy?

Diesel kontra benzyna - który silnik będzie lepszym wyborem?
Testy nowych samochodów

Diesel kontra benzyna - który silnik będzie lepszym wyborem?

Tradycyjnie wracamy do tego fundamentalnego tematu. Tym razem jednak okoliczności są szczególne: diesel jest pogrążony w kryzysie wizerunkowym, odwraca się od niego coraz więcej producentów, jak i klientów. Natomiast na stacji olej napędowy kosztuje więcej niż benzyna. Czy zatem w ogóle jest nad czym dywagować? Porównaliśmy 7 par aut

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.