Logo
PoradyWszystko o silnikuUszkodzony silnik - naprawiać, czy wymieniać?

Uszkodzony silnik - naprawiać, czy wymieniać?

Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
Robert Rybicki
Robert Rybicki

Wady materiałowe, poważne awarie czy wreszcie zużycie wynikające z wieku i przebiegu. Gdy silnik mówi "dość", jedno jest pewne – czekają nas poważne wydatki! Jak im zapobiec i kiedy warto zastąpić go nową jednostką, a kiedy naprawiać? Odpowiedź rzadko jest jednoznaczna, coraz częściej jednak kierowcy rezygnują z naprawy, gdyż ta… przekracza wartość samochodu.

Uszkodzony silnik - naprawiać, czy wymieniać?
Zobacz galerię (26)
Auto Świat
Uszkodzony silnik - naprawiać, czy wymieniać?
  • Często dopiero demontaż silnika umożliwia postawienie diagnozy
  • Czasem drobna usterka sprawia, że trzeba wyjąć motor
  • W dieslu Subaru pęknięcie wału oznacza konieczność zakupu całego bloku z układem 
  • korbowym
  • W wielu nowoczesnych silnikach pojawia się problem nadmiernego zużycia oleju
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Czego kierowcy boją się najbardziej? Zapalającej się kontrolki silnika ("check engine") oraz przepalonej uszczelki pod głowicą. Wbrew pozorom nie są to jednak najgorsze rzeczy, które mogą przytrafić się silnikowi. Znacie powiedzenie: "korba wyszła bokiem"? Niestety, nie jest to przypadkowy zlepek słówek, tylko realna groźba – jeśli układ korbowy ulegnie uszkodzeniu, często efektem jest przebicie przez korbowód bloku silnika.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium