Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat TV Auta bez ściemy

Auta bez ściemy

Jak jeździ hybryda plug-in za milion złotych? Sprawdziliśmy Mercedesa S 580e
Auta bez ściemy

Jak jeździ hybryda plug-in za milion złotych? Sprawdziliśmy Mercedesa S 580e

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Lexus NX 450h kontra Toyota RAV-4 - czy warto dopłacić kilkadziesiąt tysięcy do marki premium?
Auta bez ściemy

Lexus NX 450h kontra Toyota RAV-4 - czy warto dopłacić kilkadziesiąt tysięcy do marki premium?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Bentley Continental GTC kontra Porsche 718 Spyder — które z tych aut jest autem marzeń?
Auta bez ściemy

Bentley Continental GTC kontra Porsche 718 Spyder — które z tych aut jest autem marzeń?

Tak różne, a jednak mają coś wspólnego. Zarówno Bentley Continental GTC, jak i Porsche 718 Spyder to samochody marzeń. Ale który z prezentowanych modeli robi to lepiej? Dostojny, wręcz ostentacyjny luksusowy Bentley czy spartańskie Porsche? Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, bowiem to dwa zupełnie inne samochody. Więc wybór będzie zależał jedynie od zasobności portfela i naszych osobistych preferencji. Jesteście ciekawi, które z tych aut bardziej nam się spodobało i dlaczego? Odpowiedź w materiale.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nowa Mazda 2 Hybrid — już gdzieś to widzieliśmy
Auta bez ściemy

Nowa Mazda 2 Hybrid — już gdzieś to widzieliśmy

Nowa Mazda 2 Hybrid to samochód, który bardzo dobrze znamy z naszych ulic. Tak, pomimo tego, że to nowość na naszym rynku to Mazdę 2 widywaliśmy na ulicach od jakiegoś czasu. Tak ten model to nic innego, jak Toyota Yaris z logo Mazdy. Czy to dobre posunięcie? Odpowiadamy na to pytanie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Volkswagen California 6.1 - jak wygląda wnętrze wypasionego kampera?
Auta bez ściemy

Volkswagen California 6.1 - jak wygląda wnętrze wypasionego kampera?

Cześć! Witam w naszej nowej serii „Kampery bez Ściemy”, w której będę wam opowiadał o różnych sposobach na caravaning. Będę tu pokazywał zarówno fajne samochody, jak i ciekawe miejsca w Polsce i za granicą. Formuła będzie typowo vlogowa, więc jeśli macie jakiś pytania dotyczące samochodu i chcielibyście, żebym rozwinął jakieś kwestie lub propozycje miejsc, które waszym zdaniem powinienem odwiedzić w okolicy, to śmiało piszcie w komentarzach.

Land Rover Defender - gdzie jest ta legenda?
Auta bez ściemy

Land Rover Defender - gdzie jest ta legenda?

Tym razem Robert, Piotr i Alan zabrali nowego Land Rovera Defendera do piaskarni. Czy systemy w aucie za ponad 400 tys. zł dadzą sobie rade, mimo szosowych opon? Wszak Land Rover Defender to legendarna terenówka. Czy nowa generacja ma wiele wspólnego z poprzednikiem? A może łączy je jedynie nazwa? Sprawdziliśmy to w terenie — no może błota nie było — ale teren zdecydowanie był.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auta bez ściemy - Mitsubishi Delica L400
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - Mitsubishi Delica L400

Tym razem Piotr i Robert przejadą się samochodem wyprawowym, czyli Mitsubishi Delica z 1994 r. z 2.8 litrowym silnikiem diesla pod maską. Co sądzą na temat tego klasycznego auta?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auta bez ściemy - Alpine A110 GT. Prawdziwe gran tourismo dla tych, co mają benzynę we krwi
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - Alpine A110 GT. Prawdziwe gran tourismo dla tych, co mają benzynę we krwi

Alpine A110 to zdecydowanie jedno z najlepszych, o ile nie najlepsze retro auto. Tak wiem, dla wielu młodszych miłośników motoryzacji nazwa Alpine za wiele nie powie. Ale ci, co interesują się motoryzacją z pewnością pamiętają auta marki Alpine. Kultowe sportowe auta, które przez lata budziły podziw. Czy wygląd nawiązujący do legendarnego przodka wystarczy, aby Alpine A110 było sportowym autem? Tak, bo Alpine A110 GT do legendarnego modelu nie nawiązuje jedynie wyglądem — zawieszenie, układ przeniesienia napędu — wszystko w tym samochodzie skonfigurowano tak, abyśmy za jego kierownicą czuli się, jak w superaucie,.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auta bez ściemy — BMW X4 M40d - taki diesel to skarb
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy — BMW X4 M40d - taki diesel to skarb

Tym razem Robert, Piotr i Alan przejechali się BMW X4 w mocnej wersji M40d. Czy taki przepis na SUV-a im się spodoba?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
AUTA BEZ ŚCIEMY - Volkswagen ARTEON Shooting Brake PLUG-IN - Uber Passat!
Auta bez ściemy

AUTA BEZ ŚCIEMY - Volkswagen ARTEON Shooting Brake PLUG-IN - Uber Passat!

W tym odcinku Robert, Piotr i Alan przejechali się hybrydowym Volkswagenem Arteonem. Czy eleganckie nadwozie i silnik 1.4 TSi wsparty hybrydą to dobre połączenie?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auta bez ściemy — BMW M4 - to nie jest auto dla poważnych ludzi
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy — BMW M4 - to nie jest auto dla poważnych ludzi

Tym razem Robert, Piotr i Alan przejechali się BMW M4 w kabriolecie. Czy M4 polakierowane na kontrowersyjny kolor im się spodoba?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
AUTA BEZ ŚCIEMY — Skoda Enyaq — czy elektryk może być fajny?
Auta bez ściemy

AUTA BEZ ŚCIEMY — Skoda Enyaq — czy elektryk może być fajny?

W tym odcinku Aut Bez Ściemy Robert, Piotr i Alan przejadą się naszym długodystansowym elektrykiem, czyli Skodą Enyaq. Czy elektryk może być fajny?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dacia Jogger kontra Volkswagen Multivan — co będzie lepsze dla rodziny?
Auta bez ściemy

Dacia Jogger kontra Volkswagen Multivan — co będzie lepsze dla rodziny?

Oba mają siedem miejsc i każde z nich zaprojektowano z myślą o tych, którzy od samochodu oczekują praktycznego wnętrza. Dacia Jogger to propozycja niskobudżetowa, natomiast nowy Volkswagen Multivan to przy Dacii niemal S-klasa - przynajmniej w kwestii ceny. Dacia ze wszystkim z cennika to wydatek niemal 95 tys. zł, natomiast Volkswagen bogato wyposażony, ale nie ze wszystkimi opcjami, to sporo ponad 300 tys. zł — czyli jednak cena kosmiczna. Co zatem będzie lepszym wyborem — luksusowy van od Volkswagena czy budżetowa Dacia Jogger?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auta bez ściemy — Skoda Kodiaq kontra Volkswagen T-Cross
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy — Skoda Kodiaq kontra Volkswagen T-Cross

Auta segmentu B już od kilku lat nie są małymi miejskimi pojazdami. Obecnie mają rozmiar aut kompaktowych z lat 90. XX wieku. Co za tym idzie, mogą być również autami miejskimi. Ale kto robi to lepiej? Renault z modelem Clio, czy Seat z Ibizą? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w naszym materiale.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auta bez ściemy — Renault Clio kontra Seat Ibiza
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy — Renault Clio kontra Seat Ibiza

Auta segmentu B już od kilku lat nie są małymi miejskimi pojazdami. Obecnie mają rozmiar aut kompaktowych z lat 90. XX wieku. Co za tym idzie, mogą być również autami miejskimi. Ale kto robi to lepiej? Renault z modelem Clio, czy Seat z Ibizą? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w naszym materiale.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auta bez ściemy - Audi R8 Spyder V10 RWD kontra Audi RS e-tron GT
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - Audi R8 Spyder V10 RWD kontra Audi RS e-tron GT

Oto dwa auta, które wiele łączy, ale jeszcze więcej dzieli. Audi R8 Spyder V10 RWD to bez wątpienia sportowy samochód dla tych, co szukają adrenaliny. Natomiast Audi RS e-tron GT to gran turismo naszych czasów, duże, efektowne i elektryczne. Każdy z prezentowanych modeli ma dać kierowcy niezapomniane wrażenia z jazdy, jednak robią to na różne sposoby. Audi R8 RWD w zimowych warunkach potrafi sprawić, że nawet w największy mróz kierowcy zrobi się gorąco. Natomiast w RS e-tron GT gorąco zrobi się, kiedy podjedzie na nieczynną lub zajętą ładowarkę. Robert wybrał R8, Piotr e-trona - a wy który model chcielibyście mieć w swoim garażu?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mazda MX-5 kontra Suzuki Jimny - różne sposoby na radość z jazdy
Auta bez ściemy

Mazda MX-5 kontra Suzuki Jimny - różne sposoby na radość z jazdy

Mazda MX-5 i Suzuki Jimny - to dwa zupełnie inne auta. Jednak zdaje się, że zarówno Suzuki jak i Mazda podczas projektowania obu modeli kierowały się dostarczeniem kierowcy frajdy z jazdy. Oba modele mają to w standardzie, jednak robią to zupełnie inaczej. Mazda MX-5 to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych roadsterów na świecie i po tygodniu spędzonym za kierownicą tego modelu, chyba już wiem co jest tego powodem. Natomiast Suzuki Jimny to wbrew pozorom prawdziwa terenówka - może nie za wielka, ale z olbrzymimi możliwościami jazdy w terenie. A co równie ciekawe na asfalcie też daje radę. Zatem który z tych modeli sprawi, że każdego dnia każdą podróż zaczniecie z uśmiechem? To zależy, od tego czego oczekujecie od auta.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auta bez ściemy - Hyundai Santa Fe kontra Toyota Highlander
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - Hyundai Santa Fe kontra Toyota Highlander

Hyundai Santa Fe i Toyota Highlander to duże SUV-y. Pierwszy z tych modeli jest oferowany jako hybryda, hybryda plug-in lub z silnikiem wysokoprężnym - jest zatem z czego wybierać. Natomiast Toyota Highlander jest dostępna tylko i wyłącznie z napędem hybrydowym. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, która propozycja hybrydowego dużego SUV-a jest lepsza. W lewym narożniku 230-konny Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD w wersji Platinum, wyceniony na 224 900 zł. Natomiast w prawym niemal 250-konna Toyota Highlander 1.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM AWD-i e-CVT, wyceniona na 250 200 zł. Jak myślicie, który rodzinny SUV okazał się lepszy?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auta bez ściemy - Hyundai Ioniq 5
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - Hyundai Ioniq 5

Samochód który wygląda niemal tak, jak zaprezentowane wcześniej auto koncepcyjne. To nie zdarza się często. Jednak tym razem ktoś pozwolił na odrobinę szaleństwa. I oto jest -najnowszy Hyundai Ioniq 5. Samochód od początku do końca zaprojektowany jako auto tylko i wyłącznie elektryczne. Dzięki temu wnętrze jest przestronne, kabina szeroka, a samo auto jeździ całkiem normalnie - oczywiście jak na auto elektryczne. Czyli jak? Nieco ponad 200-konny silnik bardziej niż sprawnie napędza nowego Ioniqa 5, przy okazji nie ma taż nadmiernego apetytu na prąd. Czy nowy elektryczny Hyundai Ioniq 5 wyznacza standardy w swojej klasie? Sprawdzamy to.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auta bez ściemy - Opel Mokka kontra Mini
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - Opel Mokka kontra Mini

Opel Mokka i Mini to teoretycznie zupełnie inne auta, ale czy aby na pewno? Postanowiliśmy sprawdzić, komu udało się zrobić lepsze auto elektryczne. Opel Mokka ma pod maską silnik o mocy 136 KM, natomiast w Mini silnik osiąga maksymalnie 180 KM. Różnica spora, ale jak się okazuje nie w cenie. Który model będzie lepszym wyborem?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Auto bez ściemy - Peugeot e-208
Auta bez ściemy

Auto bez ściemy - Peugeot e-208

Peugeot e-208 to jeden z wielu elektrycznych modeli Grupy PSA. Jednak miejski Peugeot 208 zaskakuje pod wieloma względami. Wygląda jak milion dolarów. Wnętrze wykończono niczym w samochodzie klasy premium. Tak, to miejskie auto ma wszystko to co jest potrzebne aby zwrócić na siebie uwagę. W przypadku wersji e-208 dodatkowo pod maską mamy silnik elektryczny i gigantyczny jak na miejskie auto :"zbiornik z prądem" - bo, w Peugeocie e-208 do wykorzystania mamy 50 kWh. Według producenta powinno to wystarczyć na przejechanie nawet 340 km. Sprawdziliśmy, ile w tym prawdy i poddaliśmy Peugeota e-208 dogłębnemu testowi.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mercedes Klasy S kontra Volkswagen Multivan 6.1. Szukamy limuzyny dla rodziny
Auta bez ściemy

Mercedes Klasy S kontra Volkswagen Multivan 6.1. Szukamy limuzyny dla rodziny

Tak różne, a tak podobne. Tam, gdzie zaczyna się cennik Mercedesa Klasy S, tam kończy się cennik Volkswagena Multivana 6.1. Co łączy te modele? Wbrew pozorom wiele. Oba mają zapewnić kierowcy i pasażerom maksimum komfortu, jednak robią to na różne sposoby.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.