Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Auta elektryczne i hybrydowe

Auta elektryczne i hybrydowe

Kto wygra pojedynek? Nowy Opel Astra kontra Volkswagen Golf
Porównania samochodów

Kto wygra pojedynek? Nowy Opel Astra kontra Volkswagen Golf

Czy sprzedawanie aut elektrycznych w Polsce to trudne zadanie? Pytamy prezesa Volkswagen Group Polska
Aktualności

Czy sprzedawanie aut elektrycznych w Polsce to trudne zadanie? Pytamy prezesa Volkswagen Group Polska

Lepiej wozić niż być wożonym? Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive zadowoli każdego
Testy nowych samochodów

Lepiej wozić niż być wożonym? Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive zadowoli każdego

To najmocniejsza, najszybsza, najdroższa i najdłuższa Panamera. Tych "naj" pewnie znalazłoby się jeszcze więcej (np. najoszczędniejsza), ale w końcu mówimy o samochodzie, którego cena z opcjami przekroczyła milion 279 tys. zł! Na takim pułapie można już mieć kosmiczne wymagania.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Ile kosztuje ubezpieczenie elektryka? Ceny AC mogą zawrócić w głowie. Wyjaśniamy dlaczego
Aktualności

Ile kosztuje ubezpieczenie elektryka? Ceny AC mogą zawrócić w głowie. Wyjaśniamy dlaczego

Wysokość ubezpieczenia samochodów, poruszających się za pomocą silnika spalinowego, zależy w głównej mierze od pojemności jednostki napędowej. W przypadku aut elektrycznych kwestia tego, ile zapłacimy za polisę, jest nieco bardziej skomplikowana. Z każdym miesiącem elektryków rejestruje się w Polsce coraz więcej.

Niemcy mocno ograniczają dopłaty do nowych aut. Przestaną dotować luksus
Wiadomości

Niemcy mocno ograniczają dopłaty do nowych aut. Przestaną dotować luksus

Nie będzie całkowitej likwidacji dopłat do kupna samochodów elektrycznych w Niemczech, jak początkowo planowano, ale dopłaty mocno zmaleją. Rząd wycofuje się natomiast całkowicie z dotowania zakupu samochodów hybrydowych plug-in. Nie dało się dłużej ukrywać, iż dopłaty w pierwotnym kształcie miały niewielki wpływ na ochronę środowiska, natomiast sprowadzały się do dotowania luksusu.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Myślał, że jego elektryk ma 8 lat gwarancji na baterię. Gdy doszło do usterki, serwis wyjaśnił, gdzie jest haczyk
Wiadomości

Myślał, że jego elektryk ma 8 lat gwarancji na baterię. Gdy doszło do usterki, serwis wyjaśnił, gdzie jest haczyk

Aby przekonać kupujących samochody elektryczne o ich trwałości i niezawodności, większość producentów aut udziela wieloletniej gwarancji na akumulator trakcyjny – najdroższy podzespół samochodu, którego wymiana po kilku latach bywa po prostu nieopłacalna. Okazuje się jednak, że gwarancja na pojemność akumulatora niekoniecznie obejmuje wszystkie usterki, jakie mogą w nim wystąpić. Wtedy pojawia się problem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Tesla – zobacz, jak źle zrobione są auta, o które biją się klienci
Eksploatacja

Tesla – zobacz, jak źle zrobione są auta, o które biją się klienci

Żaden inny producent nie zrobił tyle, żeby spopularyzować auta elektryczne. Żaden też nie zdobył tak olbrzymich udziałów na światowym rynku w tak krótkim czasie. Firma, która uchodzi za lidera innowacyjnych rozwiązań, zadziwiająco często potyka się na drobiazgach, takich jak spasowanie elementów, czy choćby solidne ich poprzykręcanie. Najtańsza Tesla kosztuje niecałe 200 tys. zł.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Niemcy też mają problemy z autami elektrycznymi. Nie mają gdzie ich ładować
Wiadomości

Niemcy też mają problemy z autami elektrycznymi. Nie mają gdzie ich ładować

Europejska motoryzacja stawia na duże, ciężkie, luksusowe i drogie samochody elektryczne i wbrew faktom brnie w ślepą uliczkę. Zauważają to już użytkownicy aut na prąd w krajach rozwiniętych w tej kwestii znacznie bardziej niż Polska, m.in. we Francji i w Niemczech. Fani elektryków, w tym redaktor niemieckiego "Auto Bilda" Andreas May, dziwią się, że nie zorganizowano tego lepiej, że publiczne ładowarki psują się, działają w różnych systemach, że są ciągle zajęte. A ja się dziwię, że oni są zdziwieni i spokojnie czekam, aż to wszystko…

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Auta elektryczne i hybrydowe - czy wiesz, co oznaczają te skróty?
Porady

Auta elektryczne i hybrydowe - czy wiesz, co oznaczają te skróty?

BEV, HEV, EREV, FCEV, MHEV, PHEV: wraz z nowymi technologiami w opisach aut pojawiają się nowe skróty, często zrozumiałe tylko dla nielicznych fachowców i pasjonatów. Tłumaczymy znaczenie skrótów, które coraz częściej pojawiają się przy opisach aut elektrycznych i hybrydowych.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nowa Honda CR-V wyładniała. Do Europy dotrze tylko jako hybryda
Premiery

Nowa Honda CR-V wyładniała. Do Europy dotrze tylko jako hybryda

Amerykanie dostali już swoją wersję nowej Hondy CR-V. Bestsellerowy japoński SUV do Europy dotrze nieco później, ale przynajmniej wiemy już, jak będzie wyglądać. Główny cel 6. generacji Hondy CR-V? Zdetronizowanie Toyoty RAV4!

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jeździliśmy nową Kią Niro. Są dwie duże niespodzianki!
Testy

Jeździliśmy nową Kią Niro. Są dwie duże niespodzianki!

Dotychczas w ofercie Kii model Niro wyróżniał się tym, że się za bardzo nie wyróżniał. Następca jest już jednym z najbardziej designerskich SUV-ów, a jego komfort stawia go w czołówce segmentu.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
52 miliardy euro – tyle Volkswagen przez pięć lat przeznaczy elektromobilność
Wiadomości

52 miliardy euro – tyle Volkswagen przez pięć lat przeznaczy elektromobilność

W 2030 r. 60 proc. aut sprzedawanych przez marki Grupy VW w Europie ma mieć napęd elektryczny. By to osiągnąć, koncern rozwija nie tylko pojazdy, lecz także sieć ładowania i serwisową, technologię ogniw i obieg gospodarowania bateriami: od produkcji aż po recykling. Volkswagen planuje także się uniezależnić od zewnętrznych dostawców ogniw, lepiej kontrolować ich jakość i dostępność.

BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?
Testy

BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

Chińskie auta marki BYD sprzedają się lepiej niż Tesle? Nie do końca
Wiadomości

Chińskie auta marki BYD sprzedają się lepiej niż Tesle? Nie do końca

W światowych mediach nie brak doniesień o tym, że Tesla dała się wyprzedzić w produkcji i sprzedaży samochodów elektrycznych. Sprawdziliśmy zatem oficjalne statystyki. Okazuje się, że Chińczycy mają się czym chwalić, ale Tesla wciąż jest górą.

45 nowych stacji ładowania na głównych szlakach. Będą w tym roku
Wiadomości

45 nowych stacji ładowania na głównych szlakach. Będą w tym roku

Jeszcze w tym roku powstanie 40 nowych stacji ładowania na MOP-ach kategorii I oraz pięć na MOP-ach kategorii II i III. Rozwój sieci ma być coraz szybszy, jednak mogą być problemy z realizacją celów postawionych przez UE.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?
Testy

Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?

Turbobenzynowe 1.4 plus 116-konny elektryk i bateria 10 kWh w dużym vanie – to dobra kombinacja? Sprawdzamy, czy Volkswagen Multivan T7 ma dość mocy, jaki ma zasięg na prądzie, ile pali, gdy ten się skończy, i czy nadal jest tak praktyczny, jak jego poprzednicy

Tysiąc ładowarek dla aut elektrycznych na jednym parkingu. Szkoda, że 800 km od Warszawy
Wiadomości

Tysiąc ładowarek dla aut elektrycznych na jednym parkingu. Szkoda, że 800 km od Warszawy

W czasie, kiedy my cieszymy się z "dynamicznego rozwoju sieci stacji ładowania aut elektrycznych", w Sztokholmie otwarto parking, na którym znajduje się aż 1000 punktów ładowania. Przypomnijmy: w całej Polsce wszystkich publicznych stacji ładowania mamy niespełna 2200, a punktów ładowania niespełna dwukrotnie więcej.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
W tych dwóch krajach jest połowa wszystkich unijnych ładowarek. Jak wypada Polska?
Wiadomości

W tych dwóch krajach jest połowa wszystkich unijnych ładowarek. Jak wypada Polska?

Połowa wszystkich punktów ładowania samochodów elektrycznych w Unii Europejskiej jest skoncentrowana w dwóch krajach i oczywiście Polska nie jest jednym z nich. Są to Holandia i Niemcy, które wspólnie mają ok. 150 tys. ładowarek. Druga połowa jest rozsiana po pozostałych krajach członkowskich. Dysproporcje są ogromne.

Rozwój infrastruktury nie nadąża za sprzedażą elektryków. Polska pierwsza od końca w rankingu
Wiadomości

Rozwój infrastruktury nie nadąża za sprzedażą elektryków. Polska pierwsza od końca w rankingu

Łatwiej kupić nowy samochód elektryczny niż go później ładować. Twórcy najnowszego raportu LeasePlan o gotowości 22 krajów Europy do przejścia na pojazdy elektryczne alarmują, że gwałtowny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych obnażył poważne braki w infrastrukturze. Nietrudno zgadnąć, na jakim miejscu europejskiego rankingu uplasowała się Polska.

Jak jeździ elektryczne Porsche, które wygrała Iga Świątek?
Testy

Jak jeździ elektryczne Porsche, które wygrała Iga Świątek?

Porsche Taycan GTS Sport Turismo to jedno z tegorocznych trofeów pierwszej rakiety świata i nowość w gamie Porsche. Sprawdziliśmy, co potrafi 598-konny superelektryk, którego Iga Świątek wywalczyła na turnieju w Stuttgarcie.

Citroen C5 X PHEV 225 – powrót do dawnej świetności?
Testy

Citroen C5 X PHEV 225 – powrót do dawnej świetności?

Citroën C5 X ma się odwoływać do starych dobrych czasów Citroëna w wyższej klasie średniej. W teście 224-konnej hybrydy plug-in sprawdzamy, czy temu osobliwemu francuskiemu liftbackowi rzeczywiście się to udaje.

Zużywa zadziwiająco mało benzyny – Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV
Testy

Zużywa zadziwiająco mało benzyny – Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV

Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV to jedna z najtańszych hybryd plug-in. Zasięg na prądzie wystarcza na większość codziennych tras i nawet bez ładowania baterii auto potrafi zużywać zadziwiająco mało benzyny. Dzięki liftingowi zyskało też na urodzie

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.