Logo
EVWiadomościUnijny paszport dla każdej baterii. Auta hybrydowe i elektryczne podrożeją

Unijny paszport dla każdej baterii. Auta hybrydowe i elektryczne podrożeją

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Wielkimi krokami zbliża się kolejna unijna regulacja. Trwają prace nad unijnym rozporządzeniem bateryjnym, które znacząco wpłynie na rynek oraz na to, ile kierowcy zapłacą za nowe samochody. Choć nikt nie kryje, że unijne przepisy są potrzebne, to głosów krytyki nie brakuje nawet wśród zwolenników elektromobilności.

Demontaż akumulatora z Volkswagena ID.3 w Technicznym Centrum Szkoleniowo-Serwisowym w Poznaniu
Volkswagen
Demontaż akumulatora z Volkswagena ID.3 w Technicznym Centrum Szkoleniowo-Serwisowym w Poznaniu

Jeszcze kilka miesięcy uzgodnień i jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2023 r. wejdą w życie nowe unijne przepisy, które dotkną nie tylko kierowców wszelkich nowych zelektryfikowanych samochodów (od zwykłych hybryd po najnowocześniejsze samochody elektryczne), ale także nabywców elektrycznych hulajnóg czy rowerów. Trwają bowiem prace nad projektem rozporządzenia w sprawie baterii i zużytych baterii. Forma prawna ma przy tym ogromne znaczenie. Wybrano bowiem rozporządzenie, a nie dyrektywę, by przepisy stosować bezpośrednio na terenie całej UE i nie czekać na odpowiednie akty prawne w poszczególnych krajach.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium