Logo

Używane auto elektryczne na złom? Bateria jest warta więcej niż cała reszta

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
  • Podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi zaprezentowano m.in. samochody elektryczne czy stacje ładowania
  • Nie zabrakło także autobusów i ciężarówek
  • Zgromadzeni eksperci z branży recyklingu akumulatorów nie kryli jednak obaw o przyszłość firm niezależnych od koncernów samochodowych.
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Wbrew pozorom dobrze eksploatowana bateria posłuży przez kilkanaście lat. Przy intensywnej eksploatacji (jak w autobusach) już po 5 latach akumulator jest wyeksploatowany. Prędzej czy później większość samochodów skończy w punkcie złomu. Dotyczy to również modeli elektrycznych. Zanim jednak na złomowiskach pojawi się więcej elektryków (baterie na pewno nie będą zalegać na składowiskach), branża już szykuje się do zagospodarowania pojazdów zasilanych prądem. Podczas kongresu w Łodzi zgromadzeni eksperci nie kryli nadziei, jak i obaw związanych z rozwojem elektromobilności w Polsce.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu