Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Baterie

Baterie

Toyota zapowiada przełom. To wyeliminuje dużą obawę. Padła data
Wiadomości

Toyota zapowiada przełom. To wyeliminuje dużą obawę. Padła data

Chińczycy znowu zaskoczyli. To zła wiadomość dla obecnych właścicieli aut elektrycznych
Wiadomości

Chińczycy znowu zaskoczyli. To zła wiadomość dla obecnych właścicieli aut elektrycznych

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Awaryjne odpalanie samochodu z rozładowanym akumulatorem. Instrukcja krok po kroku
Eksploatacja

Awaryjne odpalanie samochodu z rozładowanym akumulatorem. Instrukcja krok po kroku

Gdy po mroźnej nocy zabraknie energii w akumulatorze, lepiej nie korzystać z tradycyjnych metod awaryjnego odpalania samochodu. Nowoczesne samochody nie tolerują uruchamiania silnika poprzez popychanie czy holowanie pojazdu. Lepiej pożyczyć prąd od samochodu ze sprawnym akumulatorem.

Toyota zapowiada rewolucję wśród elektryków. To akumulatory ze stałym elektrolitem
Wiadomości

Toyota zapowiada rewolucję wśród elektryków. To akumulatory ze stałym elektrolitem

Już za kilka lat Toyota w ciągu roku będzie produkowała 3,5 mln samochodów elektrycznych. Dzięki zastosowaniu baterii nowej generacji zasięg "elektryków" ma zwiększyć się do 1 tys. km, a w przypadku bipolarnych baterii litowo-jonowych nawet 1,1 tys. km. Już wkrótce do gry wejdą także baterie ze stałym elektrolitem.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Nowe regulacje dotyczące baterii aut elektrycznych. Jest decyzja Parlamentu Europejskiego
Wiadomości

Nowe regulacje dotyczące baterii aut elektrycznych. Jest decyzja Parlamentu Europejskiego

Parlament Europejski zatwierdził 15 czerwca nowe przepisy dotyczące projektowania, produkcji i zarządzania odpadami wszystkich typów baterii sprzedawanych w Unii Europejskiej. Dotyczą m.in. akumulatorów do aut elektrycznych oraz baterii w urządzeniach elektronicznych.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Jak nie zepsuć alkomatu? Mały błąd może oznaczać tragedię
Eksploatacja

Jak nie zepsuć alkomatu? Mały błąd może oznaczać tragedię

Alkomat to przydatne urządzenie, z którego często korzystają kierowcy. Jak się okazuje, chcąc uzyskać precyzyjny pomiar, pod żadnym pozorem nie można zapomnieć o kilku szalenie istotnych i nieoczywistych kwestiach. W innym wypadku użytkownik sam prosi się o nieszczęście.

Toyota zapowiada nowe hybrydy plug-in. Swoim zasięgiem zawstydzą starsze elektryki
Aktualności

Toyota zapowiada nowe hybrydy plug-in. Swoim zasięgiem zawstydzą starsze elektryki

Toyota chce rozwiązać problem większości samochodów elektrycznych, jakim jest ich stosunkowo nieduży zasięg. Ale Japończycy zamierzają zrobić to po swojemu i nie tyle próbują zrewolucjonizować elektryczne auta zasilane bateryjnie (BEV), co znacząco udoskonalić swój znak rozpoznawczy, tj. konstrukcję hybrydową.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Skazani na jazdę od ładowarki do ładowarki? Test zasięgu aut elektrycznych na autostradzie
Testy

Skazani na jazdę od ładowarki do ładowarki? Test zasięgu aut elektrycznych na autostradzie

Testujemy zasięg 12 samochodów elektrycznych na autostradzie: na ile kilometrów wystarczają ich akumulatory przy prędkości 130 km/h? Ile trwa ładowanie akumulatorów, kiedy skończy się prąd?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nie bój się "elektryka", ale…
Porady

Nie bój się "elektryka", ale…

…z dużą rozwagą podchodź do zakupu takiego auta. Najwięcej uwagi poświęcić trzeba sprawdzeniu baterii, bo jej wymiana lub naprawa to najczęściej najdroższy punkt w serwisie auta elektrycznego. Ale wcale nie musi być to element nietrwały. Podobne zasady obowiązują też przy zakupie i serwisie hybryd.

Jaka musi być pojemność baterii, żeby nie brakowało zasięgu? Auto elektryczne bez tajemnic
Porady

Jaka musi być pojemność baterii, żeby nie brakowało zasięgu? Auto elektryczne bez tajemnic

Auto elektryczne? Przecież ono ma zasięg jak "benzyniak" na rezerwie! Czyżby? Czas pozbyć się uprzedzeń, na rynku jest coraz więcej aut elektrycznych, które na jednym ładowaniu przejeżdżają nawet ponad 400 km. Wyjaśniamy, dlaczego producentom tak dużo czasu zajęło opracowanie takich modeli i tłumaczymy, czym kierować się przy wyborze wersji akumulatora.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Pojemność baterii netto i brutto - auto elektryczne bez tajemnic
Porady

Pojemność baterii netto i brutto - auto elektryczne bez tajemnic

Bardzo często w opisach tych samych modeli samochodów elektrycznych znaleźć można różne parametry zamontowanych w nich akumulatorów. Różnice mogą wynikać z tego, że czasem podawana jest pojemność akumulatora brutto, a czasem netto. Czym różnią się te parametry?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nowe stacje ładowania elektryków przy autostradach [LISTA]
Wiadomości

Nowe stacje ładowania elektryków przy autostradach [LISTA]

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała o udostępnieniu kolejnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych na Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP). O ile cieszy fakt, że rozwija się sieć ładowarek, o tyle nieco rozczarowujące jest tempo tego procesu. Do końca 2024 r. ma powstać 38 stacji.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Posłanka Solidarnej Polski o samochodach elektrycznych. Weryfikujemy jej argumenty
Wiadomości

Posłanka Solidarnej Polski o samochodach elektrycznych. Weryfikujemy jej argumenty

Posłanka Maria Kurowska z Solidarnej Polski znana jest ze swoich kontrowersyjnych wystąpień dotyczących nośnych społecznie tematów. Jej teorie dotyczące COVID-19 wprowadzały w osłupienie lekarzy, wypowiedzi o gospodarce leśnej i wycinkach zadziwiły ekologów. Teraz posłanka postanowiła zająć się elektromobilnością.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ten problem dotyczy również aut elektrycznych. Ma to wpływ na ich najdroższy element
Wiadomości

Ten problem dotyczy również aut elektrycznych. Ma to wpływ na ich najdroższy element

Cofnięcie licznika w samochodzie elektrycznym to operacja zbliżona do cofnięcia licznika w aucie spalinowym. I choć w nowszych samochodach, bez względu na ich napęd, wykrycie manipulacji jest technicznie równie łatwe jak oszustwo, to jednak nieuczciwych sprzedawców nie brakuje. W przypadku aut na prąd wysoki przebieg ma szczególne konsekwencje: koszt wymiany zużytego akumulatora na nowy w kilkuletnim samochodzie może przewyższyć wartość pojazdu.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy akumulator auta elektrycznego może eksplodować bez powodu?
Eksploatacja

Czy akumulator auta elektrycznego może eksplodować bez powodu?

Niemal nowy Volkswagen Golf 8 GTE wybucha, wrak doszczętnie się wypala. Poszukiwania przyczyn ukazują problem, o którym fachowcy wiedzą od dawna – to "Thermal Runaway", czyli zabójcza dla akumulatorów "reakcja łańcuchowa", w wyniku której niewielka usterka może doprowadzić do katastrofy.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Wyjaśniamy, dlaczego nie ładować samochodu elektrycznego do pełna
Porady

Wyjaśniamy, dlaczego nie ładować samochodu elektrycznego do pełna

Przesiadka z samochodu z silnikiem spalinowym na "elektryka" wymaga zmiany przyzwyczajeń. O ile tankowanie auta z silnikiem spalinowym zawsze pod korek ma sens, to już w przypadku ładowania auta elektrycznego lepiej nie ładować akumulatorów do pełna. Wyjaśniamy dlaczego!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy elektryka można naładować tak szybko jak zatankować auto spalinowe? Obiecują 160 km w 5 min
Wiadomości

Czy elektryka można naładować tak szybko jak zatankować auto spalinowe? Obiecują 160 km w 5 min

Ładowanie elektryka może trwać niewiele dłużej niż tankowanie do pełna samochodu spalinowego. Izraelski startup StoreDot chwali się technologią wydajnych ogniw przygotowanych do ekstremalnie szybkiego uzupełniania energii. Projekt jest już na tak zaawansowanym etapie, że pierwsze ogniwa wysyłane są producentom samochodów.

Volkswageny ID.3 i ID.4 z wadliwymi bateriami. Mogą się szybciej rozładować
Wiadomości

Volkswageny ID.3 i ID.4 z wadliwymi bateriami. Mogą się szybciej rozładować

Ponad 10 tys. elektrycznych Volkswagenów ID.3 i ID.4 wymaga interwencji serwisu w ramach nowej akcji naprawczej. Wszystko z powodów problemów z wadliwymi modułami w akumulatorach samochodów elektrycznych.

Ładujesz auto ze zwykłego gniazdka w domu? Ostrzegają przed wysokimi rachunkami
Wiadomości

Ładujesz auto ze zwykłego gniazdka w domu? Ostrzegają przed wysokimi rachunkami

Niemiecki ADAC ostrzega, że największe straty energii dotyczą ładowania ze zwykłego domowego gniazdka. Zależnie od samochodu (jak i stanu baterii) trzeba liczyć się ze stratami sięgającymi nawet 30 proc. Nie jest tajemnicą, że znaczenie ma nawet jakość przewodu. Według badań ADAC należy liczyć się ze stratami sięgającymi 4 proc. Na tym nie koniec.

Telefon, laptop, hulajnoga i auto z unijnym paszportem. UE szykuje prawo bateryjne. Skutki odczujemy wszyscy
Wiadomości

Telefon, laptop, hulajnoga i auto z unijnym paszportem. UE szykuje prawo bateryjne. Skutki odczujemy wszyscy

Unijne rozporządzenie dotyczące różnego rodzaju baterii może wejść w życie już na początku 2023 r. Jeśli nowe przepisy zostaną przyjęte, skutki odczują nie tylko nabywcy nowych samochodów hybrydowych czy elektrycznych. Dotkną one także kupujących elektryczne skutery, hulajnogi rowery, jak i telefony czy komputery.

Unijny paszport dla każdej baterii. Auta hybrydowe i elektryczne podrożeją
Wiadomości

Unijny paszport dla każdej baterii. Auta hybrydowe i elektryczne podrożeją

Wielkimi krokami zbliża się kolejna unijna regulacja. Trwają prace nad unijnym rozporządzeniem bateryjnym, które znacząco wpłynie na rynek oraz na to, ile kierowcy zapłacą za nowe samochody. Choć nikt nie kryje, że unijne przepisy są potrzebne, to głosów krytyki nie brakuje nawet wśród zwolenników elektromobilności.

Wymień baterię w elektryku, zamiast ją ładować. Chińczycy już produkują takie stacje w Europie
Wiadomości

Wymień baterię w elektryku, zamiast ją ładować. Chińczycy już produkują takie stacje w Europie

Jedna z najmłodszych chińskich firm motoryzacyjnych ruszyła z produkcją w Europie. Bramy zakładów w węgierskim Biatorbagy opuściła pierwsza stacja wymiany akumulatorów w samochodach elektrycznych. Trafi do naszych zachodnich sąsiadów.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.