Japońska marka przygotowuje się do wprowadzenia napędu hybrydowego plug-in nowej generacji. Toyota zapewnia, że dzięki wydajniejszym bateriom zasięg hybryd w trybie czysto elektrycznym przekroczy 200 km. W efekcie hybrydy plug-in na co dzień będą mogły być użytkowane jak typowy pojazd elektryczny, a do tego umożliwią również odbywanie dłuższych podróży, bez obawy o zbyt mały zasięg.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Jeżeli producentowi udałoby się uzyskać zapowiadany zasięg, oznaczałoby to ogromny postęp w przypadku aut zasilanych prądem. Najnowsza Toyota Prius, która debiutuje w 2023 r., wykorzystuje układ hybrydowy piątej generacji. Średni zasięg tego modelu w trybie EV wynosi do 86 km, w miejskich warunkach można przejechać nawet ponad 100 km. To duży postęp w porównaniu z pierwszym modelem Priusa Plug-in Hybrid z 2012 r., który na jednym ładowaniu przejeżdżał ok. 20 km.

Mając na uwadze fakt, że rozwój zelektryfikowanych pojazdów wymaga daleko idących postępów w technologiach magazynowania energii, w 2022 r. Toyota rozpoczęła nowy cykl inwestycji o wartości ok. 60 miliardów euro. Pieniądze mają zostać wykorzystane do 2030 r. m.in. na badania i na produkcję. Już za kilka lat na rynek powinny trafić pierwsze samochody hybrydowe z bateriami ze stałym elektrolitem. Później rozwiązanie to znajdzie się także w autach elektrycznych. Oprócz tego Toyota inwestuje np. w rozwój baterii bipolarnych oraz testuje system wymiennych baterii do pojazdów użytkowych.