Logo
EVPoradyNie bój się "elektryka", ale…

Nie bój się "elektryka", ale…

Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

…z dużą rozwagą podchodź do zakupu takiego auta. Najwięcej uwagi poświęcić trzeba sprawdzeniu baterii, bo jej wymiana lub naprawa to najczęściej najdroższy punkt w serwisie auta elektrycznego. Ale wcale nie musi być to element nietrwały. Podobne zasady obowiązują też przy zakupie i serwisie hybryd.

Baterie aut elektrycznych i hybrydowych również można naprawiać, np. wymieniając uszkodzone ogniwo.
Zobacz galerię (12)
Getty Images
Baterie aut elektrycznych i hybrydowych również można naprawiać, np. wymieniając uszkodzone ogniwo.

Przez lata nauczyliśmy się, że każdy z tradycyjnych modeli spalinowych dostępnych na rynku ma swoje typowe usterki – typowe tylko dla niego lub też dla całego koncernu. Z grubsza wiemy, co spotkać może osoby jeżdżące dieslami, po ilu kilometrach trzeba będzie wykonać remont silnika, a po jakim przebiegu interwencji wymagała będzie Turbosprężarka. Uczymy się rozpoznawać typowe awarie, takie jak zwiększone zużycie oleju, wiemy, na co zwracać uwagę podczas przeglądu – żaden świadomy kierowca nie zapomni o wymianie np. paska rozrządu. Czy te same zasady obowiązują w przypadku auta elektrycznego lub hybrydowego? Co może się w nich popsuć, a co zużyć? I — przede wszystkim — ile to będzie kosztowało? Pytań jest wiele, z prośbą o pomoc w szukaniu na nie odpowiedzi zwróciliśmy się do specjalisty z tego zakresu. Pan Krzysztof Ciara (z warsztatu Auto Ciara) w podwarszawskim serwisie naprawia elektryki… dla połowy Europy. Potrafi więc wskazać typowe bolączki poszczególnych modeli oraz ich mocne strony.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium