Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Auta elektryczne i hybrydowe

Auta elektryczne i hybrydowe

Lepiej wozić niż być wożonym? Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive zadowoli każdego

Lepiej wozić niż być wożonym? Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive zadowoli każdego

To najmocniejsza, najszybsza, najdroższa i najdłuższa Panamera. Tych "naj" pewnie znalazłoby się jeszcze więcej (np. najoszczędniejsza), ale w końcu mówimy o samochodzie, którego cena z opcjami przekroczyła milion 279 tys. zł! Na takim pułapie można już mieć kosmiczne wymagania.

Ile kosztuje ubezpieczenie elektryka? Ceny AC mogą zawrócić w głowie. Wyjaśniamy dlaczego

Ile kosztuje ubezpieczenie elektryka? Ceny AC mogą zawrócić w głowie. Wyjaśniamy dlaczego

Wysokość ubezpieczenia samochodów, poruszających się za pomocą silnika spalinowego, zależy w głównej mierze od pojemności jednostki napędowej. W przypadku aut elektrycznych kwestia tego, ile zapłacimy za polisę, jest nieco bardziej skomplikowana. Z każdym miesiącem elektryków rejestruje się w Polsce coraz więcej.

Używana hybryda. Czy, komu i za ile opłaca się ją kupić? Sprawdziliśmy ofertę – od Audi, przez Toyotę, po Volvo

Używana hybryda. Czy, komu i za ile opłaca się ją kupić? Sprawdziliśmy ofertę – od Audi, przez Toyotę, po Volvo

Jeszcze niedawno auta hybrydowe miały dużą utratę wartości, bo klienci na rynku wtórnym woleli omijać je szerokim łukiem. Hybrydy dowiodły swojej niezawodności i obecnie najbardziej uznane modele sprzedają się od ręki.

Niemcy mocno ograniczają dopłaty do nowych aut. Przestaną dotować luksus

Niemcy mocno ograniczają dopłaty do nowych aut. Przestaną dotować luksus

Nie będzie całkowitej likwidacji dopłat do kupna samochodów elektrycznych w Niemczech, jak początkowo planowano, ale dopłaty mocno zmaleją. Rząd wycofuje się natomiast całkowicie z dotowania zakupu samochodów hybrydowych plug-in. Nie dało się dłużej ukrywać, iż dopłaty w pierwotnym kształcie miały niewielki wpływ na ochronę środowiska, natomiast sprowadzały się do dotowania luksusu.

Myślał, że jego elektryk ma 8 lat gwarancji na baterię. Gdy doszło do usterki, serwis wyjaśnił, gdzie jest haczyk

Myślał, że jego elektryk ma 8 lat gwarancji na baterię. Gdy doszło do usterki, serwis wyjaśnił, gdzie jest haczyk

Aby przekonać kupujących samochody elektryczne o ich trwałości i niezawodności, większość producentów aut udziela wieloletniej gwarancji na akumulator trakcyjny – najdroższy podzespół samochodu, którego wymiana po kilku latach bywa po prostu nieopłacalna. Okazuje się jednak, że gwarancja na pojemność akumulatora niekoniecznie obejmuje wszystkie usterki, jakie mogą w nim wystąpić. Wtedy pojawia się problem.

Tesla – zobacz, jak źle zrobione są auta, o które biją się klienci

Tesla – zobacz, jak źle zrobione są auta, o które biją się klienci

Żaden inny producent nie zrobił tyle, żeby spopularyzować auta elektryczne. Żaden też nie zdobył tak olbrzymich udziałów na światowym rynku w tak krótkim czasie. Firma, która uchodzi za lidera innowacyjnych rozwiązań, zadziwiająco często potyka się na drobiazgach, takich jak spasowanie elementów, czy choćby solidne ich poprzykręcanie. Najtańsza Tesla kosztuje niecałe 200 tys. zł.

Niemcy też mają problemy z autami elektrycznymi. Nie mają gdzie ich ładować

Niemcy też mają problemy z autami elektrycznymi. Nie mają gdzie ich ładować

Europejska motoryzacja stawia na duże, ciężkie, luksusowe i drogie samochody elektryczne i wbrew faktom brnie w ślepą uliczkę. Zauważają to już użytkownicy aut na prąd w krajach rozwiniętych w tej kwestii znacznie bardziej niż Polska, m.in. we Francji i w Niemczech. Fani elektryków, w tym redaktor niemieckiego "Auto Bilda" Andreas May, dziwią się, że nie zorganizowano tego lepiej, że publiczne ładowarki psują się, działają w różnych systemach, że są ciągle zajęte. A ja się dziwię, że oni są zdziwieni i spokojnie czekam, aż to wszystko…

Auta elektryczne i hybrydowe - czy wiesz, co oznaczają te skróty?

Auta elektryczne i hybrydowe - czy wiesz, co oznaczają te skróty?

BEV, HEV, EREV, FCEV, MHEV, PHEV: wraz z nowymi technologiami w opisach aut pojawiają się nowe skróty, często zrozumiałe tylko dla nielicznych fachowców i pasjonatów. Tłumaczymy znaczenie skrótów, które coraz częściej pojawiają się przy opisach aut elektrycznych i hybrydowych.

Upadek silników Diesla. Dlaczego Europa się od nich odwróciła?

Upadek silników Diesla. Dlaczego Europa się od nich odwróciła?

Samochody z silnikiem Diesla stanowią zaledwie 16,8 proc. rynku nowych aut w Europie. To mniej niż elektryki oraz hybrydy plug-in i najgorszy wynik w tym stuleciu, choć jeszcze siedem lat temu diesle sprzedawały się lepiej niż wszystkie inne typy napędów razem wzięte. Co się stało?

Nowa Honda CR-V wyładniała. Do Europy dotrze tylko jako hybryda

Nowa Honda CR-V wyładniała. Do Europy dotrze tylko jako hybryda

Amerykanie dostali już swoją wersję nowej Hondy CR-V. Bestsellerowy japoński SUV do Europy dotrze nieco później, ale przynajmniej wiemy już, jak będzie wyglądać. Główny cel 6. generacji Hondy CR-V? Zdetronizowanie Toyoty RAV4!

52 miliardy euro – tyle Volkswagen przez pięć lat przeznaczy elektromobilność

52 miliardy euro – tyle Volkswagen przez pięć lat przeznaczy elektromobilność

W 2030 r. 60 proc. aut sprzedawanych przez marki Grupy VW w Europie ma mieć napęd elektryczny. By to osiągnąć, koncern rozwija nie tylko pojazdy, lecz także sieć ładowania i serwisową, technologię ogniw i obieg gospodarowania bateriami: od produkcji aż po recykling. Volkswagen planuje także się uniezależnić od zewnętrznych dostawców ogniw, lepiej kontrolować ich jakość i dostępność.

Jeździliśmy nową Kią Niro. Są dwie duże niespodzianki!

Jeździliśmy nową Kią Niro. Są dwie duże niespodzianki!

Dotychczas w ofercie Kii model Niro wyróżniał się tym, że się za bardzo nie wyróżniał. Następca jest już jednym z najbardziej designerskich SUV-ów, a jego komfort stawia go w czołówce segmentu.

Pojemność baterii netto i brutto - auto elektryczne bez tajemnic

Pojemność baterii netto i brutto - auto elektryczne bez tajemnic

Bardzo często w opisach tych samych modeli samochodów elektrycznych znaleźć można różne parametry zamontowanych w nich akumulatorów. Różnice mogą wynikać z tego, że czasem podawana jest pojemność akumulatora brutto, a czasem netto. Czym różnią się te parametry?

BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

Chińskie auta marki BYD sprzedają się lepiej niż Tesle? Nie do końca

Chińskie auta marki BYD sprzedają się lepiej niż Tesle? Nie do końca

W światowych mediach nie brak doniesień o tym, że Tesla dała się wyprzedzić w produkcji i sprzedaży samochodów elektrycznych. Sprawdziliśmy zatem oficjalne statystyki. Okazuje się, że Chińczycy mają się czym chwalić, ale Tesla wciąż jest górą.

45 nowych stacji ładowania na głównych szlakach. Będą w tym roku

45 nowych stacji ładowania na głównych szlakach. Będą w tym roku

Jeszcze w tym roku powstanie 40 nowych stacji ładowania na MOP-ach kategorii I oraz pięć na MOP-ach kategorii II i III. Rozwój sieci ma być coraz szybszy, jednak mogą być problemy z realizacją celów postawionych przez UE.

Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?

Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?

Turbobenzynowe 1.4 plus 116-konny elektryk i bateria 10 kWh w dużym vanie – to dobra kombinacja? Sprawdzamy, czy Volkswagen Multivan T7 ma dość mocy, jaki ma zasięg na prądzie, ile pali, gdy ten się skończy, i czy nadal jest tak praktyczny, jak jego poprzednicy

Tysiąc ładowarek dla aut elektrycznych na jednym parkingu. Szkoda, że 800 km od Warszawy

Tysiąc ładowarek dla aut elektrycznych na jednym parkingu. Szkoda, że 800 km od Warszawy

W czasie, kiedy my cieszymy się z "dynamicznego rozwoju sieci stacji ładowania aut elektrycznych", w Sztokholmie otwarto parking, na którym znajduje się aż 1000 punktów ładowania. Przypomnijmy: w całej Polsce wszystkich publicznych stacji ładowania mamy niespełna 2200, a punktów ładowania niespełna dwukrotnie więcej.

W tych dwóch krajach jest połowa wszystkich unijnych ładowarek. Jak wypada Polska?

W tych dwóch krajach jest połowa wszystkich unijnych ładowarek. Jak wypada Polska?

Połowa wszystkich punktów ładowania samochodów elektrycznych w Unii Europejskiej jest skoncentrowana w dwóch krajach i oczywiście Polska nie jest jednym z nich. Są to Holandia i Niemcy, które wspólnie mają ok. 150 tys. ładowarek. Druga połowa jest rozsiana po pozostałych krajach członkowskich. Dysproporcje są ogromne.

Rozwój infrastruktury nie nadąża za sprzedażą elektryków. Polska pierwsza od końca w rankingu

Rozwój infrastruktury nie nadąża za sprzedażą elektryków. Polska pierwsza od końca w rankingu

Łatwiej kupić nowy samochód elektryczny niż go później ładować. Twórcy najnowszego raportu LeasePlan o gotowości 22 krajów Europy do przejścia na pojazdy elektryczne alarmują, że gwałtowny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych obnażył poważne braki w infrastrukturze. Nietrudno zgadnąć, na jakim miejscu europejskiego rankingu uplasowała się Polska.
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test