Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Auta elektryczne i hybrydowe

Auta elektryczne i hybrydowe

Lidl obniża moc na ładowarkach. Jak długo będzie można ładować elektryki za darmo?

Lidl obniża moc na ładowarkach. Jak długo będzie można ładować elektryki za darmo?

W Lidlu trwa odliczanie do przywrócenia pełnej mocy ładowarek do samochodów elektrycznych. Do tego czasu wciąż będzie jednak można skorzystać z bezpłatnego uzupełnienia energii w samochodach elektrycznych czy hybrydach plug-in.

Pożary aut elektrycznych: żeby powstrzymać ogień, potrzeba tysięcy litrów wody!

Pożary aut elektrycznych: żeby powstrzymać ogień, potrzeba tysięcy litrów wody!

Coraz częściej pojawiają się doniesienia o pożarach aut elektrycznych. Nic w tym dziwnego, bo takich aut po prostu przybywa. To nie znaczy, że elektryki palą się częściej od aut z napędem spalinowym. Problemem jest to, że zwykłe sposoby gaszenia w ich przypadku się nie sprawdzają.

Co lepiej wybrać? Kię Sportage czy Opla Grandlanda?

Co lepiej wybrać? Kię Sportage czy Opla Grandlanda?

W klasie kompaktowych SUV-ów hybrydy plug-in zyskują na popularności i zwykle stanowią szczyt palety silników. Nie inaczej jest w przypadku kandydatów tego porównania: sprawdzamy, czy lepszym zakupem będzie 265-konna Kia Sportage, czy też Opel Grandland z systemem napędu o mocy 300 KM.

Toyota Prius I - wielu próbowało, a im po prostu wyszło!

Toyota Prius I - wielu próbowało, a im po prostu wyszło!

Pierwszy wielkoseryjny samochód hybrydowy ma już ponad 20 lat i stał się pełnoprawnym youngtimerem. Do tego historia naszego egzemplarza pokazuje, że bezproblemowym w eksploatacji. Toyota Prius I ma wszelkie szanse na to, żeby dość szybko stać się samochodem kolekcjonerskim.

Toyota Corolla Cross. Jak jeździ legendarny bestseller w postaci SUV-a?

Toyota Corolla Cross. Jak jeździ legendarny bestseller w postaci SUV-a?

Toyota Corolla Cross to czwarty wariant nadwoziowy Corolli. Wypełnia lukę między SUVami C-HR i RAV4. W Europie musieliśmy nieco dłużej poczekać na ten model niż w innych częściach świata, ale za to Corolla Cross debiutuje u nas z najnowszą generacją napędu hybrydowego, multimediów i asystentów. Błażej Buliński sprawdził, jak jeździ 197-konna wersja z napędem na przednią oś.

Korando E-Motion kosztuje tyle, co Audi Q4 e-tron. Gdzie tu sens?

Korando E-Motion kosztuje tyle, co Audi Q4 e-tron. Gdzie tu sens?

Pierwszy elektryczny SsangYong kusi przestronnym wnętrzem, zużywa niewiele prądu, lecz po bliższym poznaniu ujawnia cechy, które niestety kładą się cieniem na dobrym wrażeniu. Czy Korando E-Motion jest warte uwagi?

Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

Telefon, laptop, hulajnoga i auto z unijnym paszportem. UE szykuje prawo bateryjne. Skutki odczujemy wszyscy

Telefon, laptop, hulajnoga i auto z unijnym paszportem. UE szykuje prawo bateryjne. Skutki odczujemy wszyscy

Unijne rozporządzenie dotyczące różnego rodzaju baterii może wejść w życie już na początku 2023 r. Jeśli nowe przepisy zostaną przyjęte, skutki odczują nie tylko nabywcy nowych samochodów hybrydowych czy elektrycznych. Dotkną one także kupujących elektryczne skutery, hulajnogi rowery, jak i telefony czy komputery.

Nie bój się "elektryka", ale…

Nie bój się "elektryka", ale…

…z dużą rozwagą podchodź do zakupu takiego auta. Najwięcej uwagi poświęcić trzeba sprawdzeniu baterii, bo też jej wymiana lub naprawa to najczęściej najdroższy punkt w serwisie auta elektrycznego. Ale wcale nie musi być to element nietrwały. Podobne zasady obowiązują też przy zakupie i serwisie hybryd.

Unijny paszport dla każdej baterii. Auta hybrydowe i elektryczne podrożeją

Unijny paszport dla każdej baterii. Auta hybrydowe i elektryczne podrożeją

Wielkimi krokami zbliża się kolejna unijna regulacja. Trwają prace nad unijnym rozporządzeniem bateryjnym, które znacząco wpłynie na rynek oraz na to, ile kierowcy zapłacą za nowe samochody. Choć nikt nie kryje, że unijne przepisy są potrzebne, to głosów krytyki nie brakuje nawet wśród zwolenników elektromobilności.

Ford Puma kontra Nissan Juke. Kto zwycięży w porównaniu?

Ford Puma kontra Nissan Juke. Kto zwycięży w porównaniu?

Nissan właśnie zapakował pod maskę Juke’a oryginalny napęd hybrydowy, który wcześniej mogliśmy poznać w modelach Renault. Puma nadal ma lubiany zmodernizowany silnik litrowy o wysokiej mocy z miękką hybrydą. Czas na porównanie na punkty!

Kombi z dieslem pod maską? Tak, taki wybór ma sens i to jaki

Kombi z dieslem pod maską? Tak, taki wybór ma sens i to jaki

Są bardziej wszechstronne od zwykłych kombi, a jednocześnie bardziej poprawne politycznie niż SUV-y: Audi A4 Allroad, Mercedes klasy C All-Terrain i Volvo V60 Cross Country startują do porównania na punkty z oszczędnymi dieslami!

Testujemy nową Kię Niro EV. Jest ciekawsza nie tylko pod względem stylistyki

Testujemy nową Kię Niro EV. Jest ciekawsza nie tylko pod względem stylistyki

Elektryczna Kia Niro debiutuje w nowej odsłonie. Design przyciąga spojrzenia, ale w teście liczy się przede wszystkim większy zasięg, przestronniejsza kabina i bogatszy pakiet systemów asystujących. Sprawdziliśmy, czy warto kupić nową Kię Niro EV.

Kto wygra pojedynek? Nowy Opel Astra kontra Volkswagen Golf

Kto wygra pojedynek? Nowy Opel Astra kontra Volkswagen Golf

Nowy Opel Astra ma teraz hybrydę plug-in i wsparcie globalnego giganta o nazwie "Stellantis", a Volkswagen produkujący Golfa to też ugruntowana potęga – wobec takich potencjałów musi dojść do zwarcia. Polecą iskry!

Czy sprzedawanie aut elektrycznych w Polsce to trudne zadanie? Pytamy prezesa Volkswagen Group Polska

Czy sprzedawanie aut elektrycznych w Polsce to trudne zadanie? Pytamy prezesa Volkswagen Group Polska

W tym roku Volkswagen Group Polska obchodzi 10-lecie istnienia. Od początku działalności jest to największy importer nowych aut w Polsce – w 2021 r. jego siedem marek osiągnęło aż 25 proc. udziału w rynku. Ze stojącym na czele polskiego przedstawicielstwa koncernu Pavlem Šolcem rozmawiamy o perspektywie rozwoju elektromobilności w Polsce.

Lepiej wozić niż być wożonym? Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive zadowoli każdego

Lepiej wozić niż być wożonym? Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive zadowoli każdego

To najmocniejsza, najszybsza, najdroższa i najdłuższa Panamera. Tych "naj" pewnie znalazłoby się jeszcze więcej (np. najoszczędniejsza), ale w końcu mówimy o samochodzie, którego cena z opcjami przekroczyła milion 279 tys. zł! Na takim pułapie można już mieć kosmiczne wymagania.

Ile kosztuje ubezpieczenie elektryka? Ceny AC mogą zawrócić w głowie. Wyjaśniamy dlaczego

Ile kosztuje ubezpieczenie elektryka? Ceny AC mogą zawrócić w głowie. Wyjaśniamy dlaczego

Wysokość ubezpieczenia samochodów, poruszających się za pomocą silnika spalinowego, zależy w głównej mierze od pojemności jednostki napędowej. W przypadku aut elektrycznych kwestia tego, ile zapłacimy za polisę, jest nieco bardziej skomplikowana. Z każdym miesiącem elektryków rejestruje się w Polsce coraz więcej.

Używana hybryda. Czy, komu i za ile opłaca się ją kupić? Sprawdziliśmy ofertę – od Audi, przez Toyotę, po Volvo

Używana hybryda. Czy, komu i za ile opłaca się ją kupić? Sprawdziliśmy ofertę – od Audi, przez Toyotę, po Volvo

Jeszcze niedawno auta hybrydowe miały dużą utratę wartości, bo klienci na rynku wtórnym woleli omijać je szerokim łukiem. Hybrydy dowiodły swojej niezawodności i obecnie najbardziej uznane modele sprzedają się od ręki.

Niemcy mocno ograniczają dopłaty do nowych aut. Przestaną dotować luksus

Niemcy mocno ograniczają dopłaty do nowych aut. Przestaną dotować luksus

Nie będzie całkowitej likwidacji dopłat do kupna samochodów elektrycznych w Niemczech, jak początkowo planowano, ale dopłaty mocno zmaleją. Rząd wycofuje się natomiast całkowicie z dotowania zakupu samochodów hybrydowych plug-in. Nie dało się dłużej ukrywać, iż dopłaty w pierwotnym kształcie miały niewielki wpływ na ochronę środowiska, natomiast sprowadzały się do dotowania luksusu.

Myślał, że jego elektryk ma 8 lat gwarancji na baterię. Gdy doszło do usterki, serwis wyjaśnił, gdzie jest haczyk

Myślał, że jego elektryk ma 8 lat gwarancji na baterię. Gdy doszło do usterki, serwis wyjaśnił, gdzie jest haczyk

Aby przekonać kupujących samochody elektryczne o ich trwałości i niezawodności, większość producentów aut udziela wieloletniej gwarancji na akumulator trakcyjny – najdroższy podzespół samochodu, którego wymiana po kilku latach bywa po prostu nieopłacalna. Okazuje się jednak, że gwarancja na pojemność akumulatora niekoniecznie obejmuje wszystkie usterki, jakie mogą w nim wystąpić. Wtedy pojawia się problem.
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test