Auto Świat Klasyki Youngtimer Toyota Prius I - wielu próbowało, a im po prostu wyszło!

Toyota Prius I - wielu próbowało, a im po prostu wyszło!

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Pierwszy wielkoseryjny samochód hybrydowy ma już ponad 20 lat i stał się pełnoprawnym youngtimerem. Do tego historia naszego egzemplarza pokazuje, że bezproblemowym w eksploatacji. Toyota Prius I ma wszelkie szanse na to, żeby dość szybko stać się samochodem kolekcjonerskim.

Toyota Prius I - wielu próbowało, a im po prostu wyszło!Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
  • Historia Priusa zaczyna się od projektu G21, który miał wprowadzić Toyotę w XXI w.
  • Pomijając układ hybrydowy, to nieskomplikowane auto, do którego nawet w Polsce można znaleźć zadziwiająco dużo używanych części
  • Prius to po łacinie pierwszy, najwcześniejszy – przyznamy Toyocie, że lepiej z nazwą trafić nie mogła, choć trzeba zaznaczyć, że jej auto to jedynie pierwszy hybrydowy samochód wielkoseryjny
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Historia równoległego wykorzystania różnych rodzajów napędu w autach jest prawie tak stara, jak historia samochodu w ogóle – pierwsze pojazdy, które miały napęd spalinowo-elektryczny, pojawiły się w Ameryce już pod koniec XIX w. (w 1896 roku zbudowała je firma Armstrong Manufacturing Company). Na wielkoseryjne auto hybrydowe trzeba było czekać następne 100 lat, bo w międzyczasie technika silników spalinowych została rozwinięta w takim stopniu, że elektryczne wspomaganie stało się po prostu zbędne. Czemu więc pod koniec XX w. wrócono do tego pomysłu?

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard