• O kolejności na podium nie zdecyduje cena, bo obydwa auta po doposażeniu kosztują niemal tyle samo
  • Spodziewajcie się bardzo ciekawych danych testowych w tabelach, szczególnie w zakresie zużycia paliwa po rozładowaniu baterii oraz zużycia energii w trybie EV
  • Opel Astra to tak naprawdę solidnie przerobiony Peugeot 308 (lub Citroën C4) czyli kapitałowo stoi za tym gigant Stellantis. No ale VAG to też potęga w branży
  • Astra deklasuje Golfa znakomitym wyciszeniem kabiny. Czy w innych konkurencjach również pójdzie jej tak koncertowo?
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Istnieją rzeczy, które nigdy się nie nudzą. Poranna kawa, piłka nożna albo rozpoczęty w 1991 roku pojedynek Opla Astry z Volkswagenem Golfem. W tych porównaniach Golf co najwyżej lekko się chwiał na szczycie podium, ale nigdy z niego nie spadał na tyle dotkliwie, żeby przekładało się to na sprzedaż.

Aby to zmienić, Astra L wchodzi na zupełnie nową drogę. Wyrazisty styl, techniczne pokrewieństwo z kuzynami z koncernu Stellantis (Peugeot 308, Citroën C4, DS 4) oraz po raz pierwszy w palecie oferowana hybryda plug-in – czy to wystarczy, by zwyciężyć Golfa?