Auto Świat Wiadomości Premiery Nowa Astra kontra (prawie) nowy Golf – powrót do rywalizacji

Nowa Astra kontra (prawie) nowy Golf – powrót do rywalizacji

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Późną wiosną w salonach sprzedaży stanie nowy Opel Astra. My już dziś zestawiamy go z arcygroźnym konkurentem i szukamy odpowiedzi na pytanie: czy kompaktowemu Oplowi uda się prześcignąć obecnego na rynku od dwóch lat Volkswagena Golfa?

Opel Astra L (VI) i Volkswagen Golf VIII (2022)
Zobacz galerię (17)
Auto Bild
Opel Astra L (VI) i Volkswagen Golf VIII (2022)
  • Astra przemawia nowym językiem designu Opla, Golf trzyma się sprawdzonej recepty
  • Obsługa kokpitu łatwiejsza w Astrze, Golfowi brakuje kilku prostych rozwiązań
  • Tył kabiny wygodniejszy w Golfie – więcej miejsca, do którego w dodatku łatwiej się dostać
  • Cena podstawowej 110-konnej Astry niższa niż bazowego, również 110-konnego Volkswagena Golfa
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Dlaczego nową Astrę porównujemy z Golfem? Przecież żaden z tych samochodów nawet nie znalazł się w pierwszej piętnastce najczęściej rejestrowanych modeli w Polsce w 2021 r. Znaczenie kompaktowych Opla i Volkswagena zmalało wraz z pojawieniem się SUV-ów i crossoverów tych marek. Nie znaczy to jednak, że w Polsce nie kupuje się kompaktów. Wręcz przeciwnie, tyle że nie niemieckie. U nas rządzi Daleki Wschód i Czechy. W „Top 15” znajdziemy: Toyotę Corollę, Škodę Octavię (taki raczej wyrośnięty kompakt), Hyundaia i30 i Kię Ceed, przy czym Corolla i Octavia są na szczycie tabeli, odpowiednio na 1. i 3. miejscu.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska