• Opel Astra debiutuje w Polsce z kilkoma silnikami. Do wyboru są: benzynowy 1.2 Turbo o mocy 110 KM i 130 KM, diesel 1,5 l 130 KM oraz hybryda z silnikiem 1,6 l o łącznej mocy 180 KM
  • W standardzie montowane są m.in. elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja, 8 poduszek powietrznych oraz zestaw multimedialny z Android Auto i Apple CarPlay
  • Najtańsza wersja wyposażenia nazwana Astra dotyczy tylko najsłabszego silnika. Podobnie jest z najbogatszą Ultimate, którą zarezerwowano tylko dla najmocniejszej odmiany Opla Astra
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onetu

Opel się ceni. Na kompakt z niewielkim trzycylindrowym silnikiem 1,2 l o mocy 110 KM trzeba przygotować 82,9 tys. zł. W 2013 r. tyle starczyłoby na nową Insignię 1,4 Turbo w bogatszej wersji Edition. Niestety czas płynie nieubłaganie, a ceny rosną. U konkurencji także.

Nowy Opel Astra jak najtaniej. Wyposażenie to po prostu Astra

Co dostaniemy w zamian za niemal 83 tys. zł? Z salonu wyjedziemy żółtą Astrą (jedyny kolor, który nie wymaga dopłaty) na stalowych felgach w rozmiarze 16 cali z tradycyjnymi kołpakami. W środku królują różne odcienie szarości i całkiem obfite wyposażenie. W standardzie otrzymujemy: elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, klimatyzację, czujnik deszczu, elektrycznie sterowany hamulec postojowy, wspomaganie przy ruszaniu pod górę, 8 poduszek powietrznych, zestaw multimedialny z ekranem 10-calowym, 4 głośniki (w lepszym odmianach dodawana jest jeszcze jedna para), Apple CarPlay i Android Auto. Niestety o kierownicy obszytej skórą można zapomnieć. Na pocieszenie pozostaje jednak to, że wraz z samochodem otrzymujemy dwa kluczyki, co nie jest obecnie takie oczywiste w Audi czy Porsche.

Jaka wersja, takie wyposażenie i dostępne opcje. Dodatki w postaci skórzanej tapicerki lub z Alcantary czy wybrane wzory felg zarezerwowano tylko dla określonych odmian. Podobnie jest z układami asystującymi kierowcę. Tylko w najdroższych odmianach otrzymamy pakiet z m.in. zaawansowanym wykrywanie, pieszych i rowerzystów, tempomat adaptacyjny czy monitorowanie martwego pola. W praktyce tylko najdroższą odmianę Ultimate z napędem hybrydowym plug-in skonfigurujemy tak, że cena sięgnie niemal 200 tys. zł. W konfiguratorze udało nam się uzyskać kwotę aż 197,9 tys. zł za wersję 1.6 Turbo Plug-in Hybrid Ultimate.

Nowy Opel Astra - benzyna, diesel i hybryda. W sumie trzy silniki

Na początek w Polsce zadebiutuje Astra w kilku wersjach silnikowych. Prócz benzynowego 1,2 l (110 KM i 130 KM) dostępny jest także diesel 1,5 (130 KM) oraz hybryda 1,6 l PHEV o mocy 180 KM. Nie powinno dziwić, że hybrydę zamówimy tylko z automatyczną skrzynią biegów. Ośmiostopniowy automat dostępny jest także z mocniejszym silnikiem benzynowym oraz dieslem. W pozostałych przypadkach do wyboru jest tradycyjna skrzynia o 6 przełożeniach.

Opel Astra VI Foto: opel / Auto Świat
Opel Astra VI

Nowy Opel Astra - polski cennik

Silnik Skrzynia biegów Wersja Astra Edition Elegance GS Line Ultimate
1.2 Turbo 110 KM man. 6b 82 900 zł 90 900 zł - - -
1.2 Turbo 130 KM man. 6b - 95 900 zł 106 900 zł 114 900 zł -
1.2 Turbo 130 KM aut. 8b - - 114 900 zł 122 900 zł -
1.5 Diesel 130 KM man. 6b - 103 900 zł 114 900 zł 122 900 zł -
1.5 Diesel 130 KM aut. 8b - - 122 900 zł 130 900 zł -
1.6 Turbo PHEV 180 KM aut. 8b - - 152 900 zł 160 900 zł 173 900 zł

Podstawowym kolorem lakieru, który nie wymaga dopłaty w nowej Astrze, jest żółty. Nawet za biały (opisany w konfiguratorze jako bazowy) Opel nalicza dopłatę w wysokości 2,5 tys. zł. Najwięcej zapłacimy za ciemnoniebieski kobalt określony jako "lakier metaliczny specjalny” - trzeba na niego przygotować 3,1 tys. zł.

W pierwszym polskim cenniku nie zabrakło stosownej adnotacji o ograniczeniach oferty oraz bieżących możliwościach produkcyjnych. Niewykluczone zatem, że na indywidualnie skonfigurowaną Astrę trzeba będzie poczekać dłużej niż przed kryzysem na rynku półprzewodników.