- To już dziewiąta generacja Toyoty Hilux
- Japoński pikap jeszcze nigdy nie był tak nowoczesny, dobrze wyposażony i nie miał aż tylu silników
- Nowa Toyota Hilux będzie dostępna w przeróżnych wersjach napędowych: benzynowej, wysokoprężnej, hybrydowej i elektrycznej. A za trzy lata dołączą do nich wersje z napędem wodorowym na ogniwa paliwowe
- Przedsprzedaż nowej Toyoty Hilux ruszy już w przyszłym miesiącu. Cen jeszcze nie znamy, ale możemy zakładać, że w Polsce Hilux z podwójną kabiną zakręci się koło 160-170 tys. zł netto. Tyle kosztuje aktualna generacja, a także jej największy rywal
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Trudno o bardziej rozpoznawalnego pikapa niż Toyota Hilux. Od 1968 r. ciężko pracuje w wielu krajach na kilku kontynentach. Świetnie znamy go także z polskich dróg, bo i u nas Hilux jest jednym z najpopularniejszych pikapów. W ostatnich latach znajduje się w ścisłej czołówce tego specyficznego segmentu. Teraz zaprezentowano dziewiątą generację, której przedsprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Poznaj kontekst z AI
Jaki silnik ma nowa Toyota Hilux? Tak.
O jakim napędzie nie pomyślicie, to znajdzie się on w nowej Toyocie Hilux. Sama Toyota określa nowego pikapa mianem Toyoty "o największej ofercie napędów". Hiluxa będzie można zamówić:
- w wersji stuprocentowo elektrycznej,
- z silnikiem Diesla o pojemności 2.8 l,
- z silnikiem benzynowym o pojemności 2.7 l,
- znaną już z obecnej generacji miękką hybrydę 48V z silnikiem 2.8 l,
- a w 2028 r. do oferty dołączą wersje z napędem wodorowym na ogniwa paliwowe.
Dostępność jednostek napędowych będzie uzależniona od potrzeb i przepisów na danym rynku. W końcu Toyota Hilux to model globalny. Musi mieć więc propozycję dla każdego kierowcy i biznesu.
Przeczytaj także: Toyota Aygo X po liftingu to pierwszy miejski crossover z pełną hybrydą. Znamy ceny
Czy Toyota Hilux będzie hybrydą? To kluczowa wersja dla nas
W Europie benzynowe i wysokoprężne Hiluxy są szykowane raczej z myślą o wschodniej części kontynentu. U nas kluczowa będzie miękka hybryda z wysokoprężnym silnikiem Diesla o pojemności 2,8 l. Jak wspomnieliśmy, już obecny Hilux jest w Polsce dostępny z tym napędem.
Toyota podkreśla, że i w najnowszej generacji ma to być bardzo uniwersalny napęd. Zachowa dobre wartości użytkowe w tym ładowność do 1000 kg i zdolność holowania przyczep z hamulcem do 3500 kg. Generator elektryczny umieszczono wysoko na silniku, dzięki czemu pojazd utrzymuje zdolność brodzenia do 700 mm. Dodatkowo, system Multi-Terrain Select umożliwia kierowcy dostosowanie parametrów jazdy do rodzaju nawierzchni.
Co już wiemy o elektrycznej Toyocie Hilux?
Wciąż czekamy na konkrety, ponieważ elektryczny pikap czeka na homologację, ale Toyota ujawniła już najważniejsze parametry. Pamiętajmy jednak, że są to dane wstępne:
- akumulator litowo-jonowy ma mieć 59,2 kWh pojemności,
- tylny układ e-Axle zapewni stały napęd na cztery koła,
- moment obrotowy wynosi 205 Nm z przodu i 268,6 Nm z tyłu,
- ładowność to 715 kg,
- masa holowanej przyczepy może wynieść 1600 kg,
- a prognozowany zasięg wg WLTP powinien wynieść około 240 km.
Jak wygląda wnętrze nowej Toyoty Hilux?
Toyota podkreśla, że wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i jakości. Cyfrowy kokpit obejmuje 12,3-calowy konfigurowalny zestaw wskaźników oraz centralny ekran dotykowy. Nowoczesne funkcje, takie jak bezprzewodowa ładowarka, porty USB dla pasażerów tylnej kanapy czy aplikacja MyToyota, zapewniają pełną łączność i wygodę użytkowania.
Toyota zadbała o bezpieczeństwo, wyposażając nowego Hiluxa w rozbudowany pakiet systemów T-MATE. W zależności od wersji znajdziemy m.in. rozszerzony Toyota Safety Sense z funkcjami ograniczania przyspieszenia przy niskich prędkościach, asystenta proaktywnej jazdy czy układ awaryjnego zatrzymania pojazdu. Aktualizacje systemów będą odbywać się zdalnie za pomocą technologii over-the-air.
Ile kosztuje nowa Toyota Hilux? Kiedy będzie w sprzedaży?
Cena nowej Toyoty Hilux pozostaje na razie tajemnicą, ale długo nią nie pozostaną, ponieważ przedsprzedaż ma się rozpocząć już w grudniu 2025 r. Na razie możemy tylko gdybać. Aktualnie polski cennik Toyoty Hilux z podwójną kabiną otwiera 163 tys. 400 zł netto. Największy rywal Hiluxa, Ford Ranger z podwójną kabiną, kosztuje bez promocji 168 tys. 050 zł. Nowa generacja japońskiego pikapa również zakręci się więc pewnie w tych okolicach.