- Toyota wprowadza na polski rynek Aygo X z układem napędowym HEV o mocy 116 KM
 - Zmodernizowany model ma zużywać średnio 3,9 l benzyny na 100 km
 - Ceny nowej Aygo X w przedsprzedaży zaczynają się od 82 tys. 900 złotych w przedsprzedaży. Do wyboru jest kilka pakietów, w tym GR Sport
 - Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
 
Toyota podkreśla, że nowe Aygo X to pierwszy model w segmencie A z pełnym napędem hybrydowym. Układ 1.5 Hybrid Dynamic Force z bezstopniową skrzynią biegów e-CVT zastąpił dotychczasowy silnik 1.0 o mocy 72 KM.
Dowiedz się więcej: Jeździłem najmniejszą pełną hybrydą. Nie chciała zużywać paliwa
Hybryda znana z Yarisa i Yarisa Crossa jest nie tylko oszczędniejsza (średnie zużycie paliwa ma wynosić 3,7-3,9 l/100 km), ale również dynamiczniejsza. Wyższa o 44 KM moc (116 KM) pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. w czasie 9,2 s zamiast blisko 15 sekund. Zmiany w konstrukcji samochodu nie wpłynęły na pojemność bagażnika, która nadal wynosi 231 litrów.
Poznaj kontekst z AI
Ile kosztuje hybrydowa Toyota Aygo X?
Cennik nowej Toyoty Aygo X otwiera kwota 82 tys. 900 złotych (w przedsprzedaży ceny są o 7 tys. zł niższe od katalogowych). Poprzednia Aygo X kosztowała ostatnio od 65 tys. 900 złotych, a z automatyczną skrzynią biegów od 68 tys. 900. Co prawda nie miała napędu hybrydowego, ale i tak różnica jest — jak widać — spora. Trzeba jednak zwrócić uwagę nie tylko na różnicę w napędzie, ale też w wyposażeniu — nowe, hybrydowe Aygo jest po prostu znacznie lepiej wyposażone.
Cennikowo nowe Aygo X zbliża się do poziomu Yarisa, który z tym samym napędem kosztuje od 87 tys. 400 złotych.
Ceny Toyoty Aygo X 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM e-CVT w Polsce:
- Active - 82 900 złotych;
 - Comfort - 85 900 złotych;
 - Style - 92 800 złotych.
 
Jakie wyposażenia ma nowa Toyota Aygo X?
W standardzie znajdziemy m.in. 17-calowe felgi stalowe, automatyczną klimatyzację, 9-calowy ekran systemu multimedialnego, kamerę cofania pakiet ulepszonych systemów bezpieczeństwa.
Wariant Comfort, droższa o 3 tys. złotych, oferuje dodatkowo: felgi aluminiowe (również 17-calowe), podgrzewane przednie fotele oraz podświetlenie w przestrzeni bagażowej.
Najbogatsza wersja Style wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem, felgami z szarym wykończeniem i światłami LED. Na liście wyposażenia znalazły się ponadto czujnik deszczu, przyciemniane tylne szyby oraz bezprzewodową ładowarkę smartfona.
Toyotę Aygo X w wersji Style można jeszcze bardziej doposażyć, wybierając jeden z dodatkowych pakietów: Smart, VIP lub GR Sport.
Jaka jest nowa Toyota Aygo X GR Sport?
Ten ostatni wymaga dopłaty aż 16 tys. złotych, jednak sprawia, że Aygo X zyskuje sportowy charakter. Poza bogatszym wyposażeniem (m.in. dwustrefowa kima, ekran dotykowy 10,5", nawigacja) auto zyskuje osłonę chłodnicy w wersji GR Sport, 18-calowe obręcze kół oraz zmodyfikowane zawieszenie zapewniające lepsze prowadzenie. We wnętrzu mamy natomiast trójramienną kierownicę ze skóry syntetycznej z perforowanymi elementami oraz tapicerkę GR Sport.