- Nowy Opel Astra będzie miał spalinowe silniki o mocy 110-130 KM, a pierwszy raz w aucie zastosowana zostanie hybryda typu plug-in o łącznej mocy 180 KM lub 225 KM
- W zależności od wybranej wersji z jednostkami napędowymi będzie współpracowała 6-stopniowa, manualna skrzynia lub 8-biegowa przekładnia automatyczna
- Nowy Opel Astra pojawi się w sprzedaży tego roku, ale pierwsze egzemplarze dotrą do odbiorców na początku 2022 r.
- Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Opel Astra to jeden z tych samochodów, które na stałe wpisały się w historię motoryzacji. Już pierwsza generacja, która w 1991 r. godnie zastąpiła udanego Kadetta, okazała się atrakcyjnym modelem. Później pojawiały się kolejne, coraz lepsze wydania kompaktu, aż wreszcie w tym roku nadszedł czas na debiut nowego Opla Astra. To jednocześnie pierwsza Astra zaprojektowana już pod kuratelą koncernu Stellantis.
W porównaniu z poprzedniczką nowy Opel Astra zyskał całkowicie nową stylistykę nadwozia, która dzięki gładkim liniom bez zbędnych stylistycznych elementów zyskała dynamiczny wygląd. To jednocześnie kolejny Opel, w którym zastosowano przód "Opel Vizor" (pierwszy raz pojawił się w Mokce). Jego charakterystycznym elementami są minimalistycznie wyglądające reflektory z cienkimi paskami ledów oraz łącząca je przezroczysta listwa. Całość sprawia, że samochód wydaje się szerszy niż jest w rzeczywistości.
Nowy Opel Astra – jeszcze lepsza widoczność
W nowym Oplu Astrze pojawi się system Intelli-Lux LED Pixel Light. W tej postaci reflektory zawierają aż 168 ledów. Światła drogowe dopasowują się płynnie w ciągu milisekund, nie oślepiając innych użytkowników drogi. Zbliżający się lub poprzedzający pojazd jest precyzyjnie "wycinany". Zasięg i kierunek słupa światła różni się w zależności od sytuacji na drodze i otoczenia.
Z tyłu pojazdu również zastosowano ledowe lampy, ale na pierwszy plan wybija się tu wysoko umieszczone logo, które pełni jednocześnie funkcję zamka klapy bagażnika oraz rozstrzelony napis "Astra". Całość skomponowano w taki sposób, żeby dodać nadwoziu wrażenie lekkości.
Nowy Opel Astra - funkcjonalny hatchback
Nowy Opel Astra pojawi się w salonach w tym roku jako hatchback o długości 4374 mm (z racji krótkich zwisów tylko o 4 mm więcej niż w poprzedniczce) i szerokości 1860 mm. Jednocześnie rozstaw osi wzrósł o 13 mm i wynosi obecnie 2675 mm. Producent twierdzi, że przy tych wymiarach zaprojektowano wnętrze, które oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów niż Astra V.
Nowy Opel Astra, podobnie jak poprzedni, będzie miał na pokładzie wyjątkowo komfortowe fotele AGR certyfikowane przez "Aktion Gesunder Rücken e.V." ("Kampania na rzecz zdrowych pleców"). Jednak w porównaniu z siedzeniami stosowanymi do tej pory fotele są teraz umieszczone o 12 mm niżej, a to potęguje wrażenie sportowej pozycji za kierownicą.
Nowy Opel Astra – fotele AGR zadbają o twoje plecy
Ponadto Opel przekonuje, że fotele AGR są najlepsze w klasie kompaktowej, a jednocześnie zapewniają szeroki zakres opcjonalnych regulacji - od elektrycznego odchylania po elektropneumatyczne podparcie odcinka lędźwiowego. W przypadku aut z tapicerką ze skóry Nappa mają one również wentylację, masaż dla kierowcy, a także ogrzewanie z przodu i z tyłu. Dostępne będą również fotele wykończone Alcantarą.
Nie zapomniano również o kierowcach, którzy potrzebują dużego bagażnika. W przypadku Astry VI można liczyć na kufer o pojemności aż 422 l. Poza tym autu zafundowano podwójną podłogę bagażnika, a tym samym po złożeniu siedzeń otrzymuje się równą powierzchnię.
Nowy Opel Astra – we wnętrzu dominują ekrany
Z nowocześnie wyglądającym nadwoziem współgra stylistyka wnętrza. Do historii przeszły analogowe zegary, a ich miejsce zajął Pure Panel, na który składają się dwa, 10-calowe ekrany. Na pierwszym z nich wyświetlane są cyfrowe wskaźniki, a centralny (dotykowy) służy do obsługi urządzeń pokładowych. Na szczęście do zmiany ustawień najważniejszych elementów (np. klimatyzacji) pozostawiono tradycyjne przyciski i pokrętła.
Projektanci nowego Opla Astry pamiętali także o zapewnieniu kierowcy wspomagania podczas prowadzenia. W tym celu zastosowano szereg asystentów oraz kamer. Oprócz kamery wielofunkcyjnej na przedniej szybie, technika ta obejmuje cztery kamery nadwozia (jedną z przodu, jedną z tyłu i po jednej z każdej strony), pięć czujników radarowych (jeden z przodu i jeden na każdym rogu), a także jako czujniki ultradźwiękowe z przodu i z tyłu.
Nowy Opel Astra – elektronika pomoże kierowcy
Kamery i czujniki są zintegrowane z łącznością e-horizon w Intelli-Drive 2.0, co zwiększa zasięg kamer i radaru. Umożliwia to systemowi dostosowanie prędkości na zakrętach, wydawanie zaleceń dotyczących prędkości i wykonanie półautomatycznej zmiany pasa ruchu. Funkcja wykrywania braku rąk na kierownicy sprawia, że kierowca cały czas jest zaangażowany w prowadzenie pojazdu.
Na pokładzie będzie też Intelli-Drive 1.0, który zawiera ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, wykrywanie martwego pola i aktywne utrzymanie pasa ruchu, które ustawia samochód na środku pasa.
Długa lista zautomatyzowanych systemów wspomagania kierowcy obejmuje również adaptacyjny tempomat, który zwiększa lub zmniejsza prędkość, aby podążać za pojazdem poprzedzającym – bez przekraczania prędkości dozwolonej na danym odcinku drogi – i może w razie potrzeby wyhamować do zatrzymania. Dzięki automatycznej skrzyni biegów jazda jest automatycznie wznawiana dzięki funkcji „Stop & Go”.
Nowy Opel Astra – benzyniaki, diesle i… hybryda plug-in
Nowy Opel Astra od początku sprzedaży będzie dostępny z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz pierwszy raz jako hybryda typu plug-in. W przypadku odmian spalinowych zakres mocy to 110-130 KM, natomiast w hybrydzie plug-in moc systemowa wyniesie 180 KM lub 225 KM.
W silnikach benzynowych i wysokoprężnych standardem jest 6-biegowa, manualna skrzynia, a w przypadku mocniejszych jednostek jako opcja wystąpi 8-stopniowa, automatyczna przekładnia. Taka przekładnia będzie stosowana również w odmianie hybrydowej.
Kierowcy zainteresowani nowym Oplem Astrą muszą uzbroić się w cierpliwość. Przyjmowanie zamówień rozpocznie się jesienią tego roku, natomiast pierwsze egzemplarze dotrą do odbiorców dopiero na początku 2022 r.
Nowy Opel Astra – naszym zdaniem
Nowy Opel Astra przekonuje efektowną stylistyką oraz praktycznym nadwoziem. W przeciwieństwie do poprzedniczki dochodzi jeszcze atut w postaci hybrydy typu plug-in. Mamy tylko nadzieję, że ceny pojazdu okażą się równie atrakcyjne, co wygląd czy zastosowana technika.
Samochód zadebiutuje jako hatchback.
Na nowoczesnej desce rozdzielczej pojawił się Pure Panel składający się z dwóch 10-calowych ekranów.
Pomiędzy tylnymi, ledowymi lapami umieszczono logo, które służy jednocześnie do otwierania bagażnika.
Od początku w sprzedaży będą benzyniaki i diesle o mocy 110-130 KM oraz hybryda plug-in generująca 180 KM lub 225 KM.
Intelli-Lux LED Pixel Light to reflektory składające się ze 168 ledów.
Opel Astra VI zbudowana wspólnie z PSA jest pierwszą generacją kompaktu z napędem hybrydowym.
Na klapie bagażnika pojawił się rozstrzelony napis "ASTRA". Wygląda to efektownie.
Uroku dodają autu eleganckie aluminiowe felgi.