- Nissan Qashqai dostępny jest jako miękka hybryda o mocy 140 KM lub 158 KM, podczas pierwszych jazd sprawdziliśmy tę drugą opcję
- Ważną nowością w stosunku do poprzednika jest zestaw multimedialny, który sprawia, że obsługa urządzeń pokładowych okazuje się bardzo łatwa
- Samochód występuje z napędem na przód lub na wszystkie koła oraz ze skrzynią manualną bądź bezstopniową
Nissan może być naprawdę dumny z produkowanego od 2007 r. Qashqaia pierwszej generacji, czyli auta, które stało się pionierem crossoverów. Model wytwarzany w brytyjskiej fabryce marki w Sunderland odniósł prawdziwy rynkowy sukces.
W 2013 r. pojawił się Nissan Qashqai drugiej generacji, która nie szokowała tak, jak jej poprzednik. Jednak wszystko to już historia, bowiem teraz do walki o klienta wchodzi trzecie wydanie pojazdu, które w zupełnie inny sposób i innymi atutami chce rywalizować o kierowców z klasowymi konkurentami.
Wprawdzie Nissan Qashqai urósł w stosunku do drugiej wersji, ale uwagę przykuwają jego bardziej harmonijne proporcje. Zwiększenie wymiarów zaowocowało lepszą przestronnością części pasażerskiej, przy czym na większą ilość miejsca mogą liczyć przede wszystkim osoby jadące z tyłu.
Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję sprawdzić auto w bogato wyposażonej wersji Tekna Plus, której wnętrze wykończono materiałami o najwyższej jakości. Są one efektowne zarówno pod względem wizualnym, jak i w dotyku.
Jedynie z tyłu na drzwiach zastosowano w niektórych miejscach niezbyt elegancki plastik. Ponadto wycięcie na wyświetlacz head-up wygląda, jakby zabrakło tu jakiejś osłony. Poza tym nie ma na co narzekać.
Nissan Qashqai – wszystko, co najlepsze
W przypadku nowego Nissana Qashqaia mamy znacznie więcej powodów do zachwytu niż do narzekania. Pierwszy z nich to system informacyjno-rozrywkowy. Wskaźniki wyświetlane są na ekranie o przekątnej 12,3 cala i okazują się bardzo czytelne.
Jednak tego typu rozwiązanie to standard od wersji N-Connecta, a w pozostałych jest niedostępne. Większość ustawień tego wyświetlacza można wybierać łatwo za pomocą przycisków na kierownicy. Całość działa wyjątkowo płynnie i intuicyjnie, także podczas jazdy.
Wokół centralnego ekranu dotykowego znajdują się przyciski, które – podobnie jak dwa duże pokrętła do regulacji głośności i dźwięku – ułatwiają obsługę auta. Nie zabrakło też przycisków i pokręteł do obsługi klimatyzacji.
Nissan Qashqai – z elektrycznym wspomaganiem
Przekonajmy się teraz, co potrafi Nissan Qashqai jako miękka hybryda o mocy 158 KM z automatyczną skrzynią biegów. Napęd nie jest ewenementem, ale działa idealnie. Wprawdzie w samochodzie zastosowano bezstopniową przekładnię (CVT), ale ma ona symulowane biegi. Dzięki temu kierowca odbiera jej działanie jak klasycznej skrzyni automatycznej.
Podczas przyspieszania niewielkie opóźnienie wyczuwa się tylko w momencie gwałtownego dodania gazu przy niskich obrotach silnika. Nie jest to jednak dramat i auto wyposażone w motor 1.3 rozpędza się swobodnie, a podróżuje się nim wyjątkowo płynnie.
Nissan Qashqai to ekonomiczny crossover
Technika miękkiej hybrydy zdaje się spełniać swoje zadanie, bowiem średnie zużycie paliwa wyniosło 7 l/100 km. Zważywszy na moc silnika oraz osiągi, taka konsumpcja jest na zadowalającym poziomie. Tym bardziej że to zaledwie o 0,7 l więcej niż obiecuje producent.
Ceny Nissana Qashqaia zaczynają się od 98 800 zł, ale za tę kwotę otrzymuje się samochód ze 140-konnym silnikiem, z manualną skrzynią i w bazowej wersji Visia. Opisywana 158-konna Tekna Plus z przekładnią CVT i przednim napędem to wydatek 165 600 zł. Za odmianę 4x4 zapłacicie od 146 900 zł (N-Connecta).
Nissan Qashqai – co nam się podoba, a co nie
Dopracowane wnętrze z materiałami o wysokiej jakości sprawia wrażenie przytulnego. Do tego dochodzą zalety w postaci dużej ilości miejsca w obu rzędach wygodnych siedzeń oraz pojemnego bagażnika. Atutami japońskiego crossovera są również dopracowane zawieszenie i precyzyjnie działający układ kierowniczy. Właściwie jedyną poważną wadą okazuje się wysoka cena zakupu.
Nissan Qashqai – nasza opinia
Nissan Qashqai zawsze był udanym autem pod względem funkcjonalności czy komfortu jazdy. Teraz doszły jeszcze zalety w postaci udanych multimediów oraz bardzo łatwej obsługi urządzeń pokładowych. Atutami pojazdu są również dobra dynamika i umiarkowane spalanie miękkiej hybrydy o mocy 158 KM.
Nissan Qashqai – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1332, t.benz./R4/16 |
Moc maksymalna | 158 KM przy 5500 obr./min |
Maksymalne moment obrotowy | 270 Nm przy 1800 obr./min |
Skrzynia biegów | CVT |
Napęd | przedni |
Prędkość maksymalna | 199 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,2 s |
Średnie spalanie (wg WLTP) | 6,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 143 g/km |
Długość/szerokość/wysokość | 4425/1838/1625 mm |
Rozstaw osi | 2665 mm |
Masa własna | 1468 kg |
Pojemność bagażnika | 436-1447 l |
Cena od | 131 200 zł |