W większości przypadków producenci samochodów facelifting rozumieją w następujący sposób – z przodu dodamy nieco ozdobników, do tego dorzucimy ledowe reflektory, we wnętrzu zafundujemy bardziej szykowne wykończenie i oczywiście dołożymy bardziej nowoczesne multimedia, a do tego wszystkiego nie zapomnimy o nowych kolorach tapicerek, lakieru czy innych wzorach aluminiowych felg.
Mitsubishi nieco inaczej podeszło do tematu modernizacji w przypadku modelu Eclipse Cross. To nie tyle modyfikacja, co niemal zaprojektowanie auta na nowo. Samochód ma teraz nadwozie o długości 4,55 m, a to oznacza, że w porównaniu z poprzednikiem urósł o aż 14 cm. Istotna nowość pojawiła się również w technice, bowiem model, który trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku będzie oferowany jako hybryda typu plug-in.
Mitsubishi Eclipse Cross zyskało z przodu stylistykę, dzięki której prezentuje się bardziej dynamicznie niż dotychczas. Z tyłu też nastąpiła zauważalna zmiana, bowiem zrezygnowano z podwójnej szyby w klapie bagażnika. Wszystkie te zabiegi dodały nadwoziu bardziej elegancki wygląd.
Mitsubishi Eclipse Cross jako hybryda typu plug-in standardowo występuje z napędem na wszystkie koła, bowiem w tym modelu pracują aż trzy silniki. Oprócz 2,4-litrowej, benzynowej jednostki o mocy 98 KM są jeszcze dwa elektryczne motory – przedni generujący 82 KM i tylny, 95-konny. W efekcie mamy układ hybrydowy o mocy 188 KM.
Mitsubishi Eclipse Cross – duża moc, ale osiągi przeciętne
Moc pojazdu wcale nie jest mała, a osiągi nie zachwycają. Nawet po mocnym wciśnięciu pedału gazu setkę uzyskuje się po przeciętnych 10,9 s, a maksymalna prędkość pojazdu wynosi 162 km/h. Pamiętajmy jednak, że winę za takie osiągi ponosi w dużej mierze wysoka masa samochodu – 2008 kg. Jest jednak dyscyplina, w której Mitsubishi Eclipse Cross spisuje się znakomicie – zużycie paliwa, które średnio wynosi tylko 1,8 l/100 km.
Ponieważ jest to hybryda typu plug-in to możliwa jest jazda w trybie czysto elektrycznym. W tej postaci zasięg pojazdu wynosi 55 km (wg WLTP). Ładowanie może odbywać się na dwa sposoby. Podczas uzupełniania prądu z domowego gniazdka akumulator o pojemności 13,8 kWh jest napełniony w 100 proc. po 6-8 godz. Z kolei podczas korzystania ze stacji szybkiego ładowania bateria będzie napełniona w 80 proc. po około 25 minutach.
Akumulatory można ładować również za pomocą paneli fotowoltaicznych. Tak zgromadzoną energię da się wykorzystać w drugą stronę. Tym samym samochód może służyć jako dawca prądu dla gospodarstwa domowego.
Mitsubishi Eclipse Cross po modernizacji będzie oferowane w naszym kraju od wiosny 2021 roku. Ceny pojazdu poznamy w chwili wprowadzenia go do oferty japońskiej marki.
Mitsubishi Eclipse Cross – pierwsze wrażenie
Auto prezentuje się nowocześniej niż poprzednik, a tymczasem we wnętrzu nie znajdziemy ściany dotykowych ekranów. Obsługę urządzeń pokładowych rozwiązano tradycyjnymi pokrętłami i przyciskami. Dzięki temu wybieranie poszczególnych funkcji jest łatwe także w trakcie prowadzenia pojazdu. Szkoda tylko, że materiały wykończeniowe są miejscami zbyt twarde.
Mitsubishi Eclipse Cross – nasza opinia
Zmiany stylistyczne zaprocentowały nadwoziem, które zyskało bardziej elegancki wygląd. Ważną nowością jest oczywiście wprowadzenie hybrydy typu plug-in, która umożliwia całkowicie bezemisyjną jazdę. Szkoda tylko, że z racji wysokiej masy osiągi pojazdu są na przeciętnym poziomie.
Mitsubishi Eclipse Cross – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika
|
2.4, t.benz./R4/16 + 2 x elektryczny
|
Moc silnika benzynowego
|
98 KM
|
Moc przedniego silnika elektrycznego
|
82 KM
|
Moc tylnego silnika elektrycznego
|
95 KM
|
Moc układu hybrydowego
|
188 KM
|
Skrzynia biegów
|
aut. 6
|
Napęd
|
4x4
|
Prędkość maksymalna
|
161 km/h
|
Przyspieszenie 0-100 km/h
|
10,9 s
|
Średnie spalanie (wg WLTP)
|
1,8 l/100 km
|
Średnie zużycie energii
|
19,3 kWh/100 km
|
Emisja CO2
|
41 g/km
|
Elektryczny zasięg (wg WLTP)
|
45 km
|
Długość/szerokość/wysokość
|
4545/1805/1685 mm
|
Masa własna/ładowność
|
2008 kg
|
Pojemność bagażnika
|
359-1108 l
|
Pojemność akumulatora
|
13,8 kWh
|