- Statystyczne używane auto hybrydowe ma 4 lata i 99 tys. km przebiegu
- 13 proc. hybryd pochodziło z zagranicy, a 65 proc. miało do tej pory jednego właściciela
- Zdecydowanie najpopularniejszą marką aut z tym napędem jest Toyota (44 proc.)
Z danych Carfax wynika, że hybrydowy stanowiły już ponad 3 proc. rynku aut używanych w Polsce - 770 tys. z 23 mln pojazdów. Nie sprecyzowano tego w raporcie, ale należy założyć, że mówimy o wszystkich układach hybrydowych (w tym MHEV).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoHybrydy są świeższe i często pochodzą od pierwszego właściciela
Statystyczny używany samochód w Polsce ma 15 lat i 220 tys. km na liczniku, natomiast średni wiek hybrydy to 4 lata, a jej przebieg wynosi 99 tys. km.
Hybrydy mają podobny odsetek odnotowanych uszkodzeń do wszystkich aut używanych (odpowiednio 33 proc. i 39 proc.), jednak są obarczone niższym ryzykiem zakupu - 77 proc. do 41 proc. Może chodzić o niejasności w historii pojazdu związane z przebiegiem pojazdu czy nietypowym sposobem użytkowania.
Z opublikowanych danych dowiadujemy się, że 13 proc. używanych samochodów hybrydowych pochodziło z zagranicy, a 65 proc. miało do tej pory jednego właściciela. Dla porównania wśród używanych samochodów ogółem importowanych jest aż 59 proc., a jednego właściciela miało dotychczas tylko 16 proc.
Używane samochody hybrydowe w Polsce
Najwięcej nowych samochodów osobowych w Polsce od lat sprzedaje Toyota. Ich coraz większy odsetek stanowią hybrydy, które następnie trafiają na rynek wtórny, więc nic dziwnego, że to właśnie ta japońska marka zdominowała statystykę dotyczącą pojazdów używanych z napędem hybrydowym. Warto zauważyć, że na wysokim trzecim miejscu znalazł się Lexus, marka premium należąca do Toyoty.
- Toyota - 44 proc.; średnio 4 lata i 122 tys. km przebiegu;
- Audi – 8 proc.; średnio 3 lata i 75 tys. km;
- Lexus – 6 proc.; średnio 5 lat i 110 tys. km;
- BMW – 5 proc.; średnio 3 lata i 62 tys. km;
- Mercedes – 5 proc.; średnio 2 lata i 63 tys. km.