- Marki OMODA & JAECOO zadebiutowały w Polsce w czerwcu 2024
- W ciągu roku od debiutu powstała sieć ponad 40 autoryzowanych salonów i serwisów w całej Polsce
- Łączna sprzedaż aut tych marek od momentu ich debiutu przekroczyła 10 tys. egzemplarzy
- Dotychczas oferta obejmowała pięć modeli: OMODA 5 w wersjach spalinowej i elektrycznej, JAECOO 7 jako hybryda plug-in (Supr Hybrid) i wersja wyłącznie spalinowa, oraz OMODA 9, topowa odmiana dostępna tylko jako hybryda plug-in o deklarowanej łącznej mocy aż 537 KM
- Teraz do oferty trafiają nowe modele — OMODA 5 w wersji hybrydowej, ale bez wtyczki oraz JAECOO 5, czyli mniejszy brat całkiem popularnej już w Polsce "siódemki"
- OMODA & JAECOO to młode marki należące do koncernu CHERY, który od 22 lat utrzymuje pozycję największego chińskiego eksportera samochodów osobowych
- JAECOO 5 to mniejszy brat JAECOO 7. Wyglądają podobnie
- Jakie silniki ma JAECOO 5? Jest silnik 1.6 TGDi
- JAECOO 5 przyjazne dla zwierząt
- Jakie jest wyposażenie standardowe modelu JAECOO 5?
- Ile kosztuje JAECOO 5? Promocyjne ceny z okazji jubileuszu
- Hybrydowa OMODA 5 — nie mylić z Super Hybrydą z JAECOO
- OMODA 5 z nowym przodem
- Jakie systemy bezpieczeństwa są w standardzie? Na ile OMODA daje gwarancję?
Przez lata wydawało się, że wprowadzenie na polski rynek nowych, nieznanych marek to przedsięwzięcie co najmniej ryzykowne, jeśli nie wręcz skazane na niepowodzenie, zresztą takich prób było kilka. Polscy klienci uchodzili za takich, którzy lubią to, co dobrze znają. Ubiegłoroczny debiut OMODA & JAECOO pokazał, że te stereotypy przestały obowiązywać, a oferta nowego gracza trafiła w oczekiwania klientów. Ciekawy design, bogate wyposażenie, atrakcyjne ceny, długa gwarancja no i sprzedaż za pośrednictwem dilerów o ugruntowanej pozycji na rynku najwyraźniej przekonały nabywców. Samego tylko modelu OMODA 5 sprzedało się już w Polsce ponad 5,4 tys. egzemplarzy, a JAECOO 7 też należy do najchętniej wybieranych modeli aut w swoim segmencie. Tylko od stycznia do sierpnia w Polsce sprzedaż poszczególnych modeli marek wyniosła odpowiednio:
- Omoda 5 — 3622 szt.
- Jaecoo 7 — 3612 szt.
- Omoda 9 — 569 szt.
- Omoda E5 — 264 szt.
Przy okazji hucznie świętowanego jubileuszu OMODA&JAECOO rozszerza swoją ofertę, o kolejne modele pozycjonowane w popularnych segmentach rynku.
Zaprezentowany właśnie JAECOO 5 to kompaktowy SUV, wyglądający na pierwszy rzut oka bardzo podobnie do starszego brata, czyli modelu JAECOO 7. Charakterystyczny grill w kształcie wodospadu, ostre przetłoczenia wąskie reflektory LED podkreślają rodzinne podobieństwo. Nowy model mierzy 4380 mm długości, podczas gdy JAECOO 7 ma 4500 mm.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJAECOO 5 to mniejszy brat JAECOO 7. Wyglądają podobnie
Model JAECOO 5 początkowo będzie dostępny w dwóch wariantach napędowych: z silnikiem 1.6TGDi oraz w wersji elektrycznej jako JEACOO E5. Obydwa warianty będą dostępne w dwóch wersjach wyposażenia — Comfort i Premium. Za kilka miesięcy ofertę uzupełnić ma wariant hybrydowy tego modelu, z układem napędowym takim, jak w debiutującej właśnie hybrydowej wersji modelu OMODA 5.
Jakie silniki ma JAECOO 5? Jest silnik 1.6 TGDi
Wariant spalinowy JAECOO 5 jest wyposażony w silnik znany z pozostałych modeli marki, jednostkę 1.6 TGDi o mocy 147 KM i 275 Nm momentu obrotowego. Tak jak i w większym modelu, silnik współpracuje z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach (DCT7). Producent chwali się 41-proc. sprawnością cieplną silnika, która powinna przekładać się na niskie zużycie paliwa. Czy takie rzeczywiście będzie, przekonamy się niebawem podczas testów.
Z kolei elektryczna wersja JAECOO E5 ma 211 KM (155kW) i 288 Nm momentu obrotowego. Bateria LFP o pojemności 61 kWh ma zapewniać zasięg do 402 km (WLTP). Maksymalna moc ładowania to 130 kW.
JAECOO 5 przyjazne dla zwierząt
Producent chwali się, że JAECOO 5 to jeden z pierwszych SUV-ów w swojej klasie certyfikowany przez niemiecki TÜV SÜD jako model pet-friendly, czyli przyjazny dla zwierząt. Ma się to objawiać m.in. zaawansowanym systemem filtracji powietrza, inteligentną kontrolą temperatury, dostosowującą warunki w kabinie do potrzeb pupila i tylną częścią auta, zapewniającą komfort i bezpieczeństwo zwierząt podczas podróży.
Jakie jest wyposażenie standardowe modelu JAECOO 5?
Nie wiemy, czy to akurat spodoba się przewożonym pupilom, ale jak deklaruje producent, JAECOO 5 ma największy w klasie panoramiczny dach (1,45 m²). Kierowców i dwunożnych pasażerów zapewne bardziej zainteresują:
- cyfrowy zestaw wskaźników 8,88 cala
- centralny ekran dotykowy 13,2 cala
- ambientowe oświetlenie
Model wyposażono w uchwyty na siatkę w bagażniku, a także gniazda zasilania i wielofunkcyjne oświetlenie biwakowe.
Nowy model jest oferowany w zaledwie dwóch wersjach wyposażenia: Comfort i Premium. W standardzie każda wersja ma 7 poduszek powietrznych, tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC), komplet systemów bezpieczeństwa i wspierających kierowcę; 18–calowe felgi aluminiowe, reflektory oraz tylne światła w technologii LED; czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 13.2" oraz system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu.
Wersja Premium dodatkowo oferuje: klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury, podgrzewane i wentylowane fotele przednie regulowane elektrycznie z tapicerką ze skóry ekologicznej, system audio Sony z 8 głośnikami, drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie; podgrzewanie kierownicy, system kamer 540 stopni, dach panoramiczny, a także ambientowe oświetlenie wnętrza (z możliwością wyboru koloru).
Ile kosztuje JAECOO 5? Promocyjne ceny z okazji jubileuszu
Premierowe ceny JAECOO 5 w wariancie spalinowym to odpowiednio dla wersji Comfort: 109 900 zł, natomiast dla wersji Premium 124 900 zł. Elektryczne JAECOO E5 kosztuje odpowiednio ceny wersji Comfort i Premium wynoszą odpowiednio 139 900 zł i 153 900 zł. Promocjyjne ceny mają obowiązywać dla zamówień złożonych do końca 2025 roku.
Auta spalinowe i hybrydy OMODA & JAECOO sprzedawane są z gwarancją mechaniczną na 3 lata bez limitu kilometrów, 7 lat lub 150 000 km, a w przypadku elektrycznego JAECOO E5 dodatkowo obowiązuje gwarancja na 8 lat lub 160 000 km na baterię wysokonapięciową i silnik trakcyjny.
Po zakończeniu promocji ceny modelu JAECOO 5 mają wzrosnąć do 115 000 zł lub 129 500 zł w zależności od wersji, natomiast za elektryczne JAECOO E5 po okresie promocyjnym trzeba będzie zapłacić od 145 500 zł do 159 500 zł.
A skoro już o cenach mowa, to nowy w ofercie, hybrydowy wariant modelu OMODA 5 został wyceniony na od 119 500 zł za wersję Comfort do 136 500 za wersję Premium. Nowością jest tu nie tylko układ hybrydowy, ale też zmieniony design przodu.
Hybrydowa OMODA 5 — nie mylić z Super Hybrydą z JAECOO
OMODA 5 Hybrid ma moc systemową wynoszącą aż 224 KM oraz łączny moment obrotowy 295 Nm. Wartość ta generowana jest przez układ hybrydowy łączący silnik benzynowy 1.5 TGDI, silnik elektryczny o mocy 204 KM znajdujący się wraz z drugim silnikiem o mocy 136 KM w specjalnej przekładni opracowanej dla pojazdów hybrydowych.
Układ korzysta z baterii trakcyjnej LFP o pojemności 1.83 kWh. Ten zestaw umożliwia pracę układu w 3 trybach — w pełni elektrycznym, hybrydowym szeregowym oraz hybrydowym równoległym. Producent deklaruje, że połączenie układu hybrydowego z silnikiem 1.5 TGDI osiągającym sprawność termiczną na poziomie 44,5 proc. , ma zapewniać nie tylko świetną dynamikę, ale i niskie zużycie paliwa. Średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 5,3 l na 100 km, co przy sporym baku w tym modelu oznacza zasięg ponad 1000 km bez tankowania.
OMODA 5 z nowym przodem
Najnowsza odsłona modelu OMODA 5 debiutuje ze zmienionym przodem. Nieco zmienił się charakterystyczny trójwymiarowy grill, przeprojektowano kształt świateł do jazdy dziennej, które zostały one połączone czarną listwą z logo OMODA . W przyszłości także pozostałe wersje OMODY 5 mają przejąć zmienioną stylistykę.
We wnętrzu producent zastosował cyfrowy kokpit i rozbudowany system multimedialny z podwójnymi, zakrzywionymi ekranami o przekątnej 12,3 cala. Centralny ekran dotykowy umożliwia sterowanie automatyczną klimatyzacją, systemem audio i ustawieniami pojazdu. System multimedialny obsługuje bezprzewodowo interfejsy Android Auto oraz Apple CarPlay, a do dyspozycji jest też ładowarka bezprzewodowa o wysokiej mocy. Producent obiecuje też, że dzięki dodatkowemu wygłuszeniu poziom głośności na tylnej kanapie to zaledwie 63,4 dB, przy prędkości 120 km na godz..
Jakie systemy bezpieczeństwa są w standardzie? Na ile OMODA daje gwarancję?
OMODA 5 Hybrid oferuje w standardzie aż 20 systemów wspierających prowadzenie. To asystenci utrzymania pasa ruchu, hamowania, jazdy, kontroli martwego pola i parkowania w tym m.in.: Inteligentny system unikania kolizji (IES), System zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP), System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD), System monitorowania uwagi kierowcy (DMS), Inteligentny system sterowania prędkością (SCF), Asystent jazdy w korku (TJA) czy Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC). W standardzie jest też komplet poduszek powietrznych, w tym poduszka centralna, która oddziela kierowcę i pasażera podczas kolizji bocznych. Konstrukcja nadwozia w 78 proc. ma być wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości.
Gwarancje takie same, ja w modelach JAECOO: mechaniczna na 3 lata bez limitu kilometrów, 7 lat lub 150 000 km oraz 8 lat lub 160 000 km na baterię wysokonapięciową i silnik trakcyjny.