Kia Retona to niewielki samochód terenowy produkowany przez południowokoreański koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się na rynku w 1998 roku jako następca Asii Rocsta. Samochód jest tak naprawdę cywilną wersją pojazdu przeznaczonego dla wojska KM420. Nazwa „Retona” to połączenie skrótów słów „Return to nature” (Powrót do natury).
Konstrukcyjnie samochód związany jest z pierwszą generacją Kii Sportage. 3-drzwiowe nadwozie nieco przypomina stylistykę Jeepa Wranglera. Z przodu znajdują się okrągłe reflektory oraz charakterystyczna atrapa chłodnicy z pionowymi żebrami. Na tylnej klapie natomiast znajdziemy zamontowane koło zapasowe. Mimo niewielkich rozmiarów, Kia Retona jest autem 5-osobowym, jednak miejsca na tylnej kanapie jest niewiele. Samochód wyposażony był w reduktor oraz dołączaną przednią oś. Gdy nie było potrzeby, moment obrotowy trafiał tylko na tylne koła.
Do napędu służył 2-litrowy benzyniak generujący 128 KM oraz 2-litrowy turbodiesel o mocy 83 KM (od 1997 roku moc jednostek wynosiła kolejno 135 oraz 87 KM). Do wyboru była 5-biegowa skrzynia manualna oraz 4-stopniowy automat, chociaż ta druga dostępna była jedynie na rynku azjatyckim. W 2002 roku zakończono produkcję Kii Retony, a jej następca nie został przewidziany.