Mercedes-Benz CLK (Coupe-Leicht-Kurz, z niem. - Coupe-Lekkie-Krótkie) to eleganckie coupe produkowane przez niemiecki koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się w 1997 jako nastepca modelu C124 i mimo iż bazowało w dużej mierze na klasie C (płyta podłogowa, podzespoły, napęd), miała to być odmiana coupe klasy E W210, tzw. „okulara”. CLK W208 występował jako coupe (C208) oraz cabrio (A208) i charakteryzuje się rozpoznawanymi dla Mercedesa w tamtych czasach, 4 światła mi z przodu i wyraźnymi przetłoczeniami na masce.
Już 2 lata po debiucie postanowiono wprowadzić pierwsze zmiany - nowe koło kierownicy i zegary, nowe zderzaki i listwy a także zmiana umiejscowienia kierunkowskazów. Rok później wprowadzono nowe siniki oraz nową skrzynię biegów (6-biegowy „manual”). Gamę jednostek napędowych otwierał CLK200 z 2-litrowym R4 o mocy 136 KM. Jej mocniejsza odmiana z kompresorem dysponowała mocą 192 KM, a od 200 roku - 163 KM. Wersja 230 Kompressor korzystała z 4-cylindrowego 2.3 i generowała 197 KM.
Większe silniki miały 6 lub 8 cylindrów w układzie widlastym. Pierwsza z nich (CLK 320) rozwijała 218 KM z 3.2 litra pojemności, natomiast druga (CLK 430) - 279 z 4.3 litra pojemności. Dostępna była także jedna wersja przygotowana przez AMG - CLK55 AMG, pod maską której pracowała 347-konna V8-ka o pojemności 5,4 litra. Moc kierowana była na tylne koła za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej bądź 5-stopniowej przekładni automatycznej.
W 2002 roku wprowadzono II generację Mercedesa CLK (W209), która również oferowana była jako coupe (C209) lub cabrio (A209). Konstrukcyjnie CLK znów bazowało na klasie C (W203). Pierwszy raz w CLK w ofercie pojawiły się diesle - 220 CDI, 270 CDI i 320 CDI miały odpowiednio silniki R4 2.1/150 KM, R5 2.7/170 KM oraz V6 3.2/224 KM. Mercedes wiele razy wprowadzał modyfikacje i zmiany do CLK W209. Pierwszy raz zrobił to w 2004 roku, kiedy wprowadzono nową konsolę centralną, poprawiono przekładnię i układ kierowniczy oraz zaprezentowano limitowany do 100 egzemplarzy model CLK DTM AMG Coupe, napędzany aż 582-konnym silnikiem 5,4 V8.
Rok później przewidziano większe zmiany zewnętrze - odświeżono grill, tylne światła, przedni zderzak, a wewnątrz zastosowano nowe materiały. Tym samym wcześniej wspominany CLK DTM AMG doczekał się odmiany Cabriolet. Gama silników benzynowych była bardzo obszerna i zaczynała się od „skromnych” 163 KM z 1.8-litrowego silnika, które w 2006 roku zyskały dodatkowe 21 KM (CLK 200). Widlasta „szóstka” zawitała w odmianach CLK 240 (2.6/170 KM), CLK 280 (3.0/213 KM), CLK 320 (3.2/218 KM), CLK 350 (3.5/272 KM). Z kolei V8 dostępne było z CLK 500 i występowało w wariancie 5.0/306 KM oraz od 2006 roku - 5.5/388 KM.
Poza CLK DTM AMG, AMG przygotowało także bardziej „cywilizowane” odmiany. Pierwszym był CLK 55 AMG z 5,5-litrową, 367-konną V8-ką. Kolejnym modelem był CLK 63 AMG z 6,2-litrową V8-ką o mocy 481 KM. Komu było jeszcze małom mógł zamówić 507-konną wersję CLK 63 AMG Black Series. Wszystkie auta miały napęd na tylne koła, a w zależności od wersji silnikowej dostępne były skrzynie automatyczne o 5 lub 7 przełożeniach oraz 6-stopniowy „manual”. W 2009 roku zakończono produkcję Mercedesa-Benz CLK, a jego następcą została klasa E Coupe oraz Cabrio.