Mercedes-Benz MB100 (MB100/120/140/160/180) to samochód dostawczo-osobowy produkowany przez niemiecki koncern. Auto pojawiło się na rynku w 1981 roku jako następca modelu N 1000. Co ciekawe, produkcja odbywała się w Hiszpanii, a na niemieckim rynku auto dostępne było dopiero od… 1988 roku jako uzupełnienie gamy modelowej vanów towarowo-osobowych Mercedesa.
Mercedes MB100 występował w wielu wariantach – jako towarowy furgon, osobowy mini van, podwozie do zabudowy, podwozie z kabiną lub jako kamper. Ilość osób które mogła nim podróżować zależała od wersji i wahała się od 2 do 9 osób. Dużym plusem było umieszczenie jednostki napędowej z przodu oraz napęd na przednią oś, co było rzadko spotykane u konkurencji. Dzięki temu nie potrzeba było wygospodarować miejsca na wał napędowy i tylny most, co z kolei powodowało łatwiejszą zabudowę oraz większą możliwość konfiguracji.
Ładowność zaczynała się od 855 kg, a w zależności od wersji, kończyła na blisko 1,8 tony. Dopuszczalna masa całkowita wahała się od 2,6 do 3,5 tony. W 1992 roku przeprowadzono face lifting Mercedesa MB100. Wtedy też powiększono dotychczasową jednostkę napędową – 2,3-litrowy diesel generujący 72 KM „urósł” do 2,4 litra, co wiązało się z dodatkowymi 3 KM. Silnik sprzęgnięty został z 5-biegową skrzynią manualną.
W 1995 roku zakończono produkcję Mercedesa MB100, a jego następcą został model Vito. Od tego roku, model MB100 był dalej montowany na licencji w Korei Południowej jako SsangYong/Daewoo Istana aż do 2003 roku.