MG TF to niewielki, sportowy roadster produkowany przez brytyjską firmę. Auto pojawiło się na rynku w 2002 roku jako następca modelu F. Dodatkowa litera "T" zostałąw nazwie umieszczona z powodu nawiązania do roadstera o oznaczeniu T z lat 50.
W rzeczywistości MG TF był tylko nieco zmodernizowanym pod względem stylistycznym i technicznym MG F. Stylistyka 2-drzwiowego roadstera została odświeżona dzięki nowej atrapie chłodnicy, zderzakom oraz kierunkowskazom. Poza tym, nowatorskie rozwiązanie zawieszenia hydropneumatycznego Hydragas znane z poprzednika, zostało zastąpione klasycznym zawieszeniem opartym na sprężynach śrubowych.
Podstawową jednostką napędową, która pozostała na centralnym miejscu, za plecami pasażerów, był 1,6-litrowy silnik generujący teraz 116 KM. Mocniejsze silniki również zostały zaadaptowane z poprzednika - 120- oraz 160-konna wersja jednostki 1.8 nie uległa zmianie, jednak producent wprowadził do oferty także odmianę 136-konną. Moc kierowana była na tylną oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 6- stopniowej przekładni automatycznej Steptronic.
W 2005 roku, z powodu bankructwa firmy, produkcja MG TF została wstrzymana, jednak już po 2 latach, po przejęciu przedsiębiorstwa przez choński koncern Nanjing Automobile Group, montaż został wznowiony, a ostateczne zakończenie produkcji nadeszło w 2011 roku. Rywalami MG TF są m.in. Mazda MX-5 oraz Audi TT.