Renault 10 to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez francuskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Pojazd pojawił się w salonach w 1965 roku, ale nie był do końca nowym projektem. Francuzi postanowili wykorzystać już istniejący i dobrze prosperujący model – R8.
Auta miały to samo podwozie, ale R10 miało o 12 cm wydłużony przód oraz 7 cm dłuższy tył. Oprócz tego zwiększono także szerokość. Bryła auta została zachowana, jednak R10 z racji „wyższości klasowej” lepiej się prezentował, o co postarali się styliści Renault. Dzięki powiększeniu nadwozia, więcej miejsca wygospodarowano dla pasażerów i na bagaże. 4-drzwiowy sedan przeszedł w 1967 roku facelifting. Modernizacji uległ pas przedni oraz odrobinę tylne światła. Dodatkowo unowocześniono wyposażenie oraz deskę rozdzielczą.
W tym samym roku wprowadzono także automatyczną skrzynię biegów z elektromagnetycznym sprzęgłem Jaegera. Silnik znajdował się jak w R8 z tyłu i był zamontowany wzdłuż. Do napędu służyły jednostki benzynowe o pojemności 1.1 lub 1.3 litra, które generowały kolejno 46 i 52 KM. Moc kierowana była na tylną oś. W 1971 roku zakończono produkcję Renault 10, a jego następcą został model 12.