Rover MGF to niewielki, sportowy roadster produkowany przez brytyjską grupę MG Rover. Samochód zadebiutował w 1995 roku i miał zstąpić MGRV 8. W rzeczywistości na rynku auto występowało jako MG F, bowiem Rover produkował niektóre usportowione wersje swoich modeli, właśnie pod tą marką.
MGF był pierwszym modelem brytyjskiego przedsiębiorstwa po przejęciu go przez BMW. Do projektu wkradła się garść historii, bowiem MG czuł się jak ryba w wodzie projektując małego zwinnego i lekkiego roadstera. 2-osobowy MGF miał miękki dach, choć była możliwość zamówienia hardtopa. Dzięki niskiej masie (niewiele ponad 1000 kg), krótkiemu rozstawowi osi oraz tylnemu napędowi, MGF świetnie się prowadził i dawał sporo frajdy z jazdy.
Dobre prowadzenie zapewniało nietypowe, jak na tę klasę aut, zawieszenie – klasyczne sprężyny zostały zastąpione przez zawieszenie hydropneumatyczne Hydragas. Pierwszą myślą jest od razu nawiązanie do rozwiązania które stosował Citroen, jednak tutaj z uwagi na mniejszą ilość miejsca oraz cel jak najniższej masy końcowej auta, jego konstrukcja była znacznie prostsza. Jednostka napędowa została zamontowana centralnie, tuż przed tylną osią. Gościły tam benzyniaki o pojemności 1.8 litra i mocy 118 lub 145 KM.
Po liftingu który miał miejsce w 2001 roku, pojawił się 112-konny silnik 1.6, a jednostka 1.8 występowała już tylko w odmianie 160-konnej. Moment obrotowy przekazywany był za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 6-stopniowej przekładni automatycznej Steptronic.
W 2002 roku zakończono produkcję Rovera MGF, a jego następcą został MG TF.