W tekście i zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
MNI Countryman – nietuzinkowa stylistyka
MINI Countryman to propozycja dla kierowców, którzy lubią, gdy ich pojazd wyróżnia się z tłumu innych samochodów. W tym przypadku to przede wszystkim zasługa nietuzinkowej stylistyki nadwozia. Z jednej strony za sprawą powiększonego prześwitu oraz plastikowych nakładek na nadkolach czy srebrnych osłon pod zderzakami dostrzegamy tu terenowy charakter. Z drugiej duża atrapa chłodnicy i wloty powietrza oraz pokaźne reflektory przywodzą sportowe skojarzenia. Nie brakuje też nawiązania do pochodzenia auta w postaci tylnych lamp z wizerunkiem brytyjskiej flagi.
MINI Countryman – oryginalnie, nowocześnie i elegancko
Za sprawą wysokiej jakości materiałów wykończeniowych już pierwsze wrażenie jest bardzo dobre. Do tego dochodzi efektowny design, który współgra z wyglądem karoserii. Na desce rozdzielczej dominuje ekran dotykowy wkomponowany w duży okrągły panel. Pod nim, na środkowej konsoli, znalazły się tradycyjne pokrętła, a poniżej nich przełączniki, które przywodzą na myśl sterowniki stosowane w samolotach. Wszystko to przyczynia się do łatwej obsługi urządzeń pokładowych. Z kolei cyfrowe wskaźniki kierowca obserwuje na 5-calowym wyświetlaczu.
MINI Countryman – mini, ale przestronnie
W samochodzie wygospodarowano wystarczającą przestrzeń w obu rzędach siedzeń. Nawet gdy wysokie osoby usiądą jedna za drugą, ilość miejsca na wysokości kolan, jak i nad głowami jest więcej niż wystarczająca. Siedzenia są wygodne i bardzo dobrze podpierają z boku. Ta ostatnia cecha jest o tyle ważna, że MINI Countryman pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów. To zasługa sztywno zestrojonego zawieszenia i precyzyjnego układu kierowniczego. Z kolei podczas jazdy po bezdrożach czy na śliskiej nawierzchni pomaga napęd 4x4.
MINI Countryman – dynamicznie i ekologicznie
MINI Countryman napędzane jest jednym z trzech silników benzynowych do wyboru, bądź układem hybrydowym. Przygoda z benzyniakami zaczyna się od 136 KM w wersji Cooper, przez 178 KM w odmianie Cooper S aż po 306 KM, gdy zdecydujemy się na rasowy model John Cooper Works. W tej postaci auto uzyskuje setkę po imponujących 5,1 s. W gamie jest jeszcze 220-konna hybryda plug-in. W tym modelu po naładowaniu na 100 proc. akumulatora w trybie czysto elektrycznym można przejechać w cyklu mieszanym 52 km, a w mieście nawet 61 km.