Hyundai XG to samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez południowokoreański koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1998 roku i miał zawojować głównie rynek północnoamerykański, choć w Europie również był dostępny, jednak nie zdobył tutaj szczególnego uznania. W niektórych krajach pojazd występował jako III generacja modelu Grandeur.
Spore, 4-drzwiowe nadwozie nie wyróżniało się szczególnym designem, lecz mocną stroną auta była jego niezawodność, przestronne wnętrze oraz bogate wyposażenie, które obejmowało m.in. pełną elektrykę pokładową, podgrzewanie przednich foteli, kontrolę trakcji czy klimatyzację. Konstrukcyjnie Hyundai XG bazował na płycie podłogowej Kii Opirus. Do napędu ekskluzywnej limuzyny służyły wyłącznie benzynowe jednostki V6. Najmniejsza miała pojemność 2,5 litra (XG25) i generowała 163 KM. Pośrednia miała 3 litry objętości skokowej (XG30), a największa – 3,5 litra (XG35) i rozwijały kolejno 192 i 197 KM.
Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 4- lub 5-biegowej skrzyni automatycznej z ręczną możliwością wyboru przełożeń. W 2005 roku zakończono produkcję Hyundaia XG, a jego następcą została IV generacja modelu Grandeur.