Kia Cadenza to limuzyna klasy średniej-wyższej produkowana przez południowokoreański koncern motoryzacyjny. Auto weszło do produkcji w 2009 roku i zastąpiło model Opirus. Nadwozie budziło pozytywne emocje – linie były stosunkowo łagodne i eleganckie, a jednocześnie nie zabrakło akcentów o agresywnym wyglądzie.
Wnętrze dawało poczucie komfortu i nuty luksusu. W skład wyposażeni auta mgły wchodzić takie udogodnienia jak wentylowane fotele, elektryczna regulacja długości siedziska czy podgrzewana kierownica. Cadenza mogła przewieźć do 5 osób, lecz rzecz jasna o wiele wygodniej było podróżować w 4. Bagażnik z kolei dawał do dyspozycji aż 451 litrów przestrzeni.
Pod maską znalazły się wyłącznie jednostki benzynowe. Najmniejszy silnik miał 2 litry pojemności o rozwijał 165 KM, natomiast topowa odmiana oferowała 3,5-litrową V6-tkę o mocy 290 KM. Przy masie oscylującej wokół 1,6 tony, skutkowało to bardzo zadowalającą dynamiką. 6-biegowa przekładnia automatyczna napędzała wyłącznie przednią oś.
W 2014 roku przeprowadzono facelifting limuzyny Kii. Główną zmianą, był nowy pas przedni, a oprócz tego dodano także kilka pozycji na liście wyposażenia. W 2016 roku na rynek weszła II generacja Cadenzy. Można odnieść wrażenie iż nadwozie urosło i zrobiło się bardziej masywne, a zarazem dynamiczne. Auto jeszcze bardziej zyskało na elegancji a podstawowe wyposażenie wewnątrz, pozytywnie zaskakuje. Na liście opcjonalnych dodatków figurują takie pozycje jak np. indukcyjna ładowarka telefonu czy czterostrefowa klimatyzacja.
Pod maską z kolei można spotkać benzyniaka o pojemności 2,4 litra i mocy 190 KM w podstawowej wersji, mocniejszy, 3,3-litrowy silnik V6 o zapłonie iskrowym rozwijający 290 KM, a także jednego, 2,2-litrowego turbodiesla o mocy 202 KM. Na rynku amerykańskim natomiast, dostępna jest tylko benzynowa jednostka V6. Wszystkie silniki współpracują z 8-stopniowym automatem. Głównymi konkurentami Kii Cadenza są Acura RLX oraz Honda Legend.