Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.694.814.582.14
Najdrożej4.965.084.882.29

Toyota Prius Plug-in Hybrid - hybryda 2.0

23 lut, 16:45
Udostępnij
0
Skomentuj

Plug-in pod każdym względem przebija zwykłego Priusa: lepiej wygląda, na prądzie przejedzie do 50 km, ma bardziej wyciszoną kabinę i – kto by przypuszczał! – dynamicznie skręca

Wersja Plug-in (hybryda z możliwością ładowania baterii z gniazdka) była dostępna w poprzedniej generacji Priusa, ale wielkiego sukcesu nie odniosła. Ponoć dlatego, że zbyt upodobniono ją do zwykłej odmiany. No to teraz już każdy będzie wiedział, z czym ma do czynienia, bo nowe są m.in.: reflektory (Matrix LED), zderzaki, maska i tylne lampy. Do tego dostajemy dwa razy większą baterię niż w starym Plug-inie – 8,8 zamiast 4,4 kWh – co zwiększyło zasięg na prądzie z 25 do 50 km.

Plug-in występuje tylko w najwyższej wersji Prestige i kosztuje 152 900 zł, czyli jest o niecałe 12 000 zł droższy od porównywalnie wyposażonego zwykłego Priusa Hybrid. Za 9000 zł zamówicie też dach z fotowoltaicznymi panelami, dzięki którym można przejechać dziennie do 5 km więcej. Ulubione określenie handlarzy – „solar dach” – nabiera więc nowego znaczenia. Układ napędowy ma cztery tryby pracy: hybrydowy (HV), elektryczny (EV), miejski (City EV; maksymalna wydajność kosztem nieco gorszych osiągów) i ładowania baterii, z czego najciekawsze są, rzecz jasna, oba czysto elektryczne (EV i City).

Ciekawostka: ponoć tryb EV zestrojono tak, by Prius dawał poczucie lepszej dynamiki niż w klasycznym trybie hybrydowym (!). Jest jednak jeden haczyk, bo poruszanie się w trybie EV, choć dynamiczne, nie zapewni zasięgu rzędu 45 km. A właśnie tyle udało nam się pokonać na prądzie przy wykorzystaniu oszczędnego trybu City EV.

Toyota podaje średnie spalanie na poziomie 1,0 l/100 km. Na trasie liczącej niecałe 170 km osiągnęliśmy 2,8 l/100 km, co i tak stanowi znakomity wynik, zwłaszcza że po 45 km bateria rozładowała się na tyle, że dostępny był tylko tryb hybrydowy. Nowy Prius Plug-in pozytywnie zaskakuje prowadzeniem – nisko położony środek ciężkości, adaptacyjne amortyzatory – i wyciszeniem wnętrza (zniknęło „meleksowskie” buczenie). Baterie są podgrzewane, dzięki czemu tryb EV jest dostępny nawet przy -20ºC.

Toyota Prius Plug-in Hybrid - w punkt

To jest super. Jeden z najlepszych w prowadzeniu modeli Toyoty (!). Nad nim jest chyba tylko... GT86.

To nie wyszło. Malutki bagażnik: baterie większe i cięższe niż w zwykłym Priusie Hybrid.

Efekt WOW Zasięg na prądzie – teraz do 45-50 km. W trybie elektr. można rozwinąć aż 135 km/h.

Kto to kupi? Myślący przyszłościowo mieszkańcy dużych miast. W trasę Plug-in nadaje się średnio.

Toyota Prius Plug-in Hybrid - nasza opinia

Muszę bez bicia przyznać, że nie jestem wielkim miłośnikiem hybryd ani samochodów z napędem elektrycznym. Ale przejażdżka takim pojazdem, jak Prius Plug-in, po raz kolejny uświadamia mi, że to będzie przyszłość motoryzacji: zero emisji, cisza, komfort. Zaczynam z coraz większym optymizmem wyczekiwać roku 2030...

Toyota Prius Plug-in Hybrid - dane techniczne

Silniki 2 elektr. + benz. R4
Poj. silnika benz. 1798 cm3
Moc łączna 122 KM/5200 obr./min
Maks. moment obr. 142 Nm
Napęd przedni
Skrzynia biegów bezstopniowa e-CVT
Dł./szer./wys. 4645/1760/1490 mm
Bagażnik 360 l
Masa własna 1530 kg
Prędkość maks. 162 km/h
0-100 km/h 11,1 s
Spalanie fabryczne 1,0 l/100 km
Emisja CO2 23 g/km
Cena 152 900 zł
Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (26)

No photo
No photo ~k1 Użytkownik anonimowy
~k1 :
No photo ~k1 Użytkownik anonimowy
Co do przyszłości to jest najgorzej jeśli chodzi o elektryki. Problemem jest tylko cena. Taki plug-in jest o 50-60% droższy od zwykłego kompaktu.
24 lut 13:46 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
~Arek
No photo ~Arek Użytkownik anonimowy
do ~Tomek:
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
27 lut 08:13 użytkownik ~Tomek napisał
Ceny jednak zasadniczo spadną takie są prawa rynku. Popyt na tego typu samochody stale rośnie, więc za kilka lat ceny z pewnością się zrównają. A samochody produkowane przez Toyotę takie jak Prius lub Auris mają ogromny potencjał i są coraz lepsze jeśli c
Mam na dojazdy do pracy raczej niewielkie auto (segment B) więc i raczej oszczędne, w ciągu 7 lat poszło już ponad 60 tys na paliwo, auto z salonu więc daleko mi do potrzeby pozbywania się auta, dojazd zwykle 50, 60 km dziennie, parę razy w m-cu dłuższa trasa. Cos podobnego wielkościowo i wyposażeniowo z tym priusem za chwilę byłoby kosztowo na 0. Więc powoli robi się to opłacalne a patrząc na niezawodność i fakt, że hybrydy to już chyba jedyne auta, którymi można zrobić 500 tys. km nie ładując w serwis drugie tyle co zakup auta to nie skreślałbym tak od razu takiej propozycji.
27 lut 10:18 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
~aaa :
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
ok, czyli rzeczywiste spalanie jest rzedu 2.5l/100km (prad skads tez trzeba wziasc) co jest dosyc imponujace. Jednak jest kilka problemow ktore to auto dyskwalfikuja:

1) aby osiagnac taki wynik ksztalt jest jak najbardziej areodynamiczny ("kropla" wody), przez co wyglad i funkcjonalnosc tego auta jest b. kiepska. Niby o gustach sie nie dyskutuje, ale jak ktos mi powie, ze ksztalt tylu tego samochodu mu sie podoba to ... . W praktyce nie da sie przez oplywowy ksztalt wkomponowac porzadnego bagaznika, przestrzen ladunkowa jest waznym atutem auta, samochod nie sluzy do przewozenia tylko kierowcy i nawet jesli jedynie w 5% przypadkow jest pelny, wymaga przestrzeni ladunkowej do przewiezienia jakies wiekszej rzeczy to i tak to dyskwalfikuje takie auto, nadaje sie to jedynie na drugie auto miejskie

2) cena jest niestety zabojcza, kompakt tej wielkosci kosztuje 70-80 tys (tylko mi nie naginac rzczywistosci, ze tu wyposazenie bogatsze, bo jakos nie widze sensu doplacania drugie tyle na to abym mial podgrzewane siedzenia itd, po drugie niby co jest warte w takiej toyocie zeby zaplacic 2 razy wiecej niz za np. focusa, kia, huindaya z tego segmentu),

3) jesli auta z tego segmentu pala 7.5l/100km to te 5 litrow roznicy zwroci sie po (75000(roznica)/(5l*5PLN))*100km czyli po okolo 300tys km, nawet jakbym jezdzil tylko na prad ladowany za darmo na miescie lub w pracy (ciekawe ktory pracodawca pozwoli na ladowanie samochodu non-stop i nabijanie mu rachunku, raz czy dwa to ok, ale jakbys to robil dzien w dzien, watpie) to i tak trzeba by zjezdzic ze 200k w miescie nie dalej niz 50km, znajac zycie nawet taksiarz by mial problem, aby przy takich obostrzeniach to i taksowkarz moze sie nie wyrobic w ciagu dekady, a zwykly kierowca w miescie to zdazy osiwiec (doslownie)
25 lut 10:11 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~T Użytkownik anonimowy
~T :
No photo ~T Użytkownik anonimowy
Troche spoznili sie z tym pluginem.
Zeby taki hyundai pierwszy wprowadzil plugina hybrid. Brawo ioniq plugin h.
23 lut 18:13 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ari Użytkownik anonimowy
~Ari :
No photo ~Ari Użytkownik anonimowy
Przód jeszcze przejdzie ale tył to wygrana w konkursie brzydoty gwarantowana. Bardzo brzytki samochód
24 lut 23:26 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
~Wojtek :
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
Długo się zastanawiałem nad tym samochodem i jednak doszedłem do wniosku, że kiedy będę zmieniał auto mój wybór padnie właśnie na Priusa. Japończycy jak widać hybrydy doprowadzili już do perfekcji i nawet udało im się poradzić z jednak wcześniej zbyt dużym spalaniem. To całkiem fajne samochody.
28 lut 08:30 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arisutasic Użytkownik anonimowy
~Arisutasic :
No photo ~Arisutasic Użytkownik anonimowy
Kurczę, czy ci ludzie co kupują takie paskudne samochody jak ta Prius czy jak większość brzydkich japońskich samochodów oni widzą wogóle dobrze czy maja tak okropny gust? Toyota naprawdę robi najbrzydsze samochody a kilka modeli jest wręcz ochydne.
26 lut 23:36 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gsggs Użytkownik anonimowy
~Gsggs :
No photo ~Gsggs Użytkownik anonimowy
Nigdy się nie zwróci ta inwestycja w taki samochód. Paliwo jest narazie za tanie, jak by kosztowało 15-18zl litr to może ma sens
25 lut 17:43 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Mechanicznie pewnie dobry ale stylistycznie wewnątrz i na zewnątrz tragedia, zresztą jak niemal każda Toyota. Co za projektantów tam mają ze takie jakiez bez polotu tr Toyoty.
24 lut 21:08 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Koala Użytkownik anonimowy
~Koala :
No photo ~Koala Użytkownik anonimowy
Prius jest najlepszą produkowaną hybrydą na rynku. Może i wygląd jest dość kontrowersyjny, ale nie ma bardziej ekonomicznego i przyjaźniejszego środowisku samochodu. Japończycy niebawem przeskoczą całą konkurencje.
25 lut 12:26 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
42%
58%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Toyota Prius Plug-in Hybrid - hybryda 2.0

Plug-in jest nadal dość specyficzny, ale naszym zdaniem i tak wygląda lepiej niż zwykły Prius Hybrid.

Toyota Prius Plug-in Hybrid - hybryda 2.0 (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego