Porsche 918 Spyder to pierwszy hybrydowy supersamochód produkowany przez markę z Zuffenhausen. Prototyp auta pojawił się już w 2010 roku, a dzięki ogromnemu zainteresowaniu, Porsche zdecydowało się w 2013 roku rozpocząć produkcję, ogłaszając go następcą modelu Carrera GT.
Stylistycznie 918 Spyder bardzo przypomina swojego poprzednika. Najbardziej wyróżniającym się elementem, jest tylna część auta. Znajdziemy tam świetnie prezentujące się wąskie światła (które podobnie jak przednie reflektory, wykonano z diod elektroluminescencyjnych), ze sporymi wlotami powietrza pod nimi, ogromny dyfuzor oraz z jednej strony skromną, a z drugiej imponującą „lotkę”. Skromny, ponieważ nie wystaje on poza obrys karoserii (oczywiście tylko w „stanie spoczynku”), a imponujący, ponieważ ciągnie się przez całą szerokość auta.
Możemy się zastanawiać, gdzie znajdują się końcówki wydechu. Na próżno szukać ich w okolicach zderzaka. Każda z nich znajduje się na przedłużeniu garba (tuż nad silnikiem), które swój początek mają tuż za fotelami. Nadwozie zostało wykonane z tworzyw sztucznych wzmacnianych włókami kompozytowymi, podobnie zresztą jak zdejmowane panele dachowe. Sama struktura nośna również została wykonana z lekkich i nowoczesnych materiałów.
Przejdźmy jednak do tego, co najciekawsze w tym aucie. Główną jednostką napędową w 918-tce jest 4,6-litrowa V8-ka (wolnossąca!) umieszczona centralnie o mocy 608 KM, która współpracuje z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią. Dodatkowo, auto wyposażono w 2 silniki elektryczne – ten z przodu ma 129, a z tyłu – 156 KM. Każdy z nich odpowiada za oś przy której się znajduje, a energia pochodzi z akumulatorów litowo-jonowych, umieszczonych się tuż za fotelami. Ładowanie baterii Łączna moc całego układu wynosi 887 KM, a moc kierowana jest na wszystkie koła.
Auto bez zużycia kropli benzyny jest w stanie przejechać ok. 30 km i rozpędzić się do 150 km/h. Gdy jest potrzebna pełna moc, do akcji wkraczają wszystkie 3 jednostki. Pierwsza „setka”? W 2,6 sekundy. A druga? Po kolejnych 4,7 sekundy. Naładowanie baterii ze źródła 230-woltowego trwa niecałe 4 godziny.
Z nowoczesnych technologii, 918 zostało wyposażone m.in. z skrętną oś tylną. Co ciekawe, przy niskich prędkościach, tylne koła ustawiają się w przeciwną stronę, niż przednie, a przy wysokich – w tę samą, co zwiększa stabilność. Standardowo auto wyposażone jest w ceramiczne hamulce, z czego na przedniej osi, zaciski mają aż 6 tłoczków, a tylne – 4. Co ciekawe, podłoga auta jest płaska, co zwiększa przyczepność 918-ki do podłoża. Mimo ogromnego zaawansowania technologicznego, 2 silników elektrycznych i dużej jednostki spalinowej, auto waży tylko 1675 kg. Jeśli dla kogoś jest to zbyt duży wynik, może zamówić pakiet Weissach, zawierający m.in. magnezowe felgi, folię zamiast lakieru oraz lżejsze fotele. Wtedy sportowe coupe waży o 41 kg mniej.
W 2015 roku Porsche ogłosiło koniec produkcji, po osiągnięciu 918 sztuk.
Rywalami Porsche 918 Spyder są m.in. McLaren P1 oraz Ferrari LaFerrari.