Suzuki Maruti jest jednym z najpopularniejszych samochodów osobowych m.in. w Indiach. Wszystko to za sprawą indyjskiej spółki Maruti, której właścicielem jest Suzuki. Pierwotnym modelem był Suzuki Alto, którego odpowiednikiem w marce Maruti był model 800. Ten z kolei był w zależności od rynku oferowany pod różnymi nazwami, aż Suzuki Maruti wylądował w Europie Wschodniej oraz Ameryce Południowej.
Maruti zadebiutowało w 1984 roku, choć do Europy trafił dopiero w 1988 roku. Małe, 5-drzwiowe nadwozie było nadwyraz przestronne i mogło zabrać na pokład 4 osoby, a to wszystko dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu. Przez swoją prostą budowę, prostą konstrukcję oraz niską cenę był uwielbiany na wielu rynkach. Do tego wyposażony był w 3-cylindrowy silnik o pojemności 0,8 litra, który generował 39 KM, choć przez krótki okres Maruti oferował także 12-zaworową odmianę 46-konną.
Przy masie niespełna 700 kg, taka moc była wystarczająco do sprawnego przemieszczania się. W ciągu produkcji, producenci dbali także cały czas o spełnianie europejskich norm spalania. Pierwszego liftingu dokonano w 1986 roku. Auto nabrało bardziej muskularnych kształtów, o ile można to tak określić w aucie tej klasy. Sprawiało wrażenie solidniejszego i bardziej zwartego. W 1997 roku dokonano kolejnego liftingu – zmianie uległ pas przedni oraz tylny, który wniósł powiew świeżości w nieco już wysłużonego Maruti.
Moc kierowana była na przednie koła za pośrednictwem 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej. W 2013 roku zakończono produkcję Maruti800/Suzuki Maruti, a ich następcą został Suzuki/Maruti Cervo.