CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.994.433.841.58
Średnio4.324.584.081.83
Najdrożej4.784.694.562.21

Audi RS3 - potęga mocy

17 kwi, 10:30
Udostępnij
0
Skomentuj

Jeśli szukacie zwinnego i szybkiego kompaktu, który przy okazji jest najmocniejszym seryjnie produkowanym autem tej klasy na świecie, to Audi właśnie ma coś dla was - oto najnowsze Audi RS3

Najnowsza generacja Audi RS 3 została wyposażona w 5-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,5 l i mocy 400 KM – o 26 kg lżejszy i 33 KM mocniejszy niż dotychczasowa generacja oraz o 19 KM mocniejszy od byłego już rekordzisty segmentu, czyli Mercedesa-AMG A 45. Jednostka Audi osiąga moment 480 Nm, dostępny już przy 1700 obr./min i utrzymujący swoją maksymalną wartość aż do 5850 obr./min.

Efekt? Przyspieszenie do „setki” zajmuje Audi RS 3 zaledwie 4,1 s, czyli o 0,2 s szybciej niż poprzednikowi i o 0,1 s szybciej niż Mercedesowi-AMG. To znowu najlepszy rezultat w segmencie. Do tego Audi może rozpędzić się do 280 km/h i jest to prędkość ograniczona elektronicznie, bowiem potencjał silnika pozwala przypuszczać, że samochód byłby w stanie jechać jeszcze szybciej.

Tyle suchych faktów. Rzeczywistość po zajęciu miejsca za kierownicą okazuje się znacznie bardziej emocjonująca. Po wciśnięciu przycisku na konsoli środkowej 5 cylindrów z delikatnym warknięciem budzi się do życia. Trącenie pedału gazu niemal wyrzuca samochód do przodu i ten pewnie na czterech łapach nabiera prędkości. Dzieje się to w towarzystwie soczystego ryku wydobywającego się z dwóch rur wydechowych, który przy zmianie przełożeń jest wzbogacany głębokim charczeniem (układ ma specjalne aktywne klapy). Nie przesadzę, jeśli stwierdzę, że jest to jedno z najlepszych brzmień w tej klasie samochodów – swoją barwą wywołuje przyjemne ciarki na plecach i budzi lęk wśród innych samochodów na drodze. Prawdziwa sycąca uczta dla uszu, od której bardzo łatwo się uzależnić.

Audi RS3 - im szybciej, tym lepiej

Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia S-tronic działa wzorowo, świetnie odczytuje zamiary prowadzącego. Zmiany przełożeń odbywają się błyskawicznie – wystarczy wcisnąć mocniej pedał gazu lub dotknąć jednej z łopatek przy kierownicy. Kalibracja układów jezdnego i napędowego zachęca zresztą do dynamicznego stylu jazdy. Moment obrotowy jest rozdzielany między osiami przez elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, zgodnie z zasadą, że im szybciej i bardziej agresywnie jedziemy, tym więcej momentu trafia na tył.

I rzeczywiście się to sprawdza, czasami nawet daje przyjemne wrażenie delikatnej nadsterowności, a niekiedy umożliwia wejście w kontrolowany drifting. Kierowca może przy tym liczyć na wsparcie pokładowej elektroniki, która pozwala mu na niemal pełną kontrolę nad autem, a interweniuje dopiero w sytuacjach granicznych. Układ kontroli stabilności można zresztą całkowicie wyłączyć.

W opanowaniu RS 3 pomaga też bezpośredni układ kierowniczy, dający świetną informację zwrotną o tym, co dzieje się na styku nawierzchni drogi z kołami. Tak jak inne modele Audi, również RS 3 wyposażono w system Drive Select, który przyciskiem na konsoli środkowej pozwala wybrać jeden z czterech trybów pracy układów jezdnego i napędowego: Auto, Dynamic, Comfort i Individual. Każdy daje mnóstwo frajdy, choć oczywiście, na najszybsze i najostrzejsze reakcje można liczyć w Dynamic.

Tyle że nie tylko prowadzenie RS 3 jest źródłem przyjemności. Już sam jego wygląd świadczy o tym, że mamy do czynienia z nietuzinkowym autem. Czarny masywny grill single frame z oznaczeniem „RS” i kratką o strukturze plastra miodu, dolna listwa z napisem „quattro”, potężne wloty powietrza na pasie przednim, odpowiadające za lepszy dopływ powietrza do chłodnicy i kół, czy poszerzone nadkola, nadające sylwetce bardziej atletyczny wygląd tworzą zgrabną, pociągającą całość. Sportowy charakter podkreślają 19-calowe alufelgi, dyskretny tylny spoiler oraz dolny dyfuzor, z którego wyzierają dwie końcówki wydechu. Widoczny na zdjęciach kolor czerwony Catalunya jest jednym z dwóch stworzonych specjalnie do modeli RS (drugi to szary Nardo).

Audi RS3 - istotny każdy detal

Wnętrze samochodu zachwyca formą i jakością. Fotele to prawdziwy majstersztyk. Ich kształt, wyprofilowanie, zintegrowane zagłówki i szeroki zakres regulacji sprawiają, że łatwo znaleźć tu optymalną pozycję. Zapewniają dużą swobodę ruchu, perfekcyjne podparcie i trzymanie boczne, a przy tym są komfortowe. Obszyto je skórą Nappa i alcantarą, a także wyposażono w podgrzewanie.

Nie zabrakło oczywiście oznaczeń „RS” na oparciach. Znajdziemy je także na spłaszczonej u dołu kierownicy, na dźwigni zmiany biegów oraz na aluminiowych listwach progowych. Wirtualny kokpit, dostępny w ramach opcji, w tym modelu ma dodatkową funkcjonalność – specjalny ekran RS z centralnie umieszczonym obrotomierzem i danymi na temat mocy, momentu, przeciążeń itp. Pokładowe multimedia można obsługiwać za pomocą panelu MMI między fotelami, gestami lub poleceniami głosowymi. Na życzenie jest również montowany system audio firmy Bang & Olufsen. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone klientom latem.

Audi RS3 - naszym zdaniem

Audi RS 3 Imponuje charakterem i osiągami. Audi dotrzymało obietnicy i stworzyło model, który daje mnóstwo frajdy z jazdy, a przy tym potrafi być komfortowy na co dzień. Ciekawe, jaka będzie odpowiedź ze strony Mercedesa i BMW.

Audi RS3 - dane techniczne

Silnik benz. R5, turbo
Pojemność 2480 cm3
Moc maksymlana 400 KM/5850-7000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 480 Nm/1700-5850 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 7b, dwusprzęgłowa
Długość/szerokść/wysokość 4479/1802/1397 mm
Rozstaw osi 2631 mm
Pojemność bagażnika 315-770 l
Masa własna 1590 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,1 s
Prędkość maksymalna 280 km/h
Średnie spalanie producenta 8,4 l/100 km
Emisja CO2 191 g/km
Cena ok. 55 000 euro
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 25/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. następne generacje Skody Octavii, BMW serii 1 i Mercedesa Klasy A; Hyundai Kona - prezentacja; Volkswagen Arteon - pierwsza jazda; Seat Ibiza kontra Suzuki Swift; test Alfy Romeo Stelvio z dieslem; układ chłodzenia silnika - co się psuje; nowy sprzęt policji; hamulce postojowe - awarie i naprawy; carsharing - jak działa i ile kosztuje; Mercedes Klasy V z drugiej ręki; używane kombi klasy średniej; Rolls-Royce Ghost kontra BMW serii 7. W numerze poradnik wakacyjny "Samochodem po Europie".
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

No photo
No photo ~Hrebs Użytkownik anonimowy
~Hrebs :
No photo ~Hrebs Użytkownik anonimowy
Audi 3 w sedanie jest brzydkie bo tył jest za krótki do reszty sylwetki auta.A po drugie gdyby VW nie kupił Porsche i ich inżynierów to do dziś audi by się szczyciło silnikiem 1.8 8V 90KM z modelu 80 taka prawda.Jadą na technice Porsche ot co też mi wyczyn.Co innego BMW ani się nikomu nie sprzedało jak Audi tak do dziś produkuje własne silniki mocniejsze od audi przy czym o wiele lepiej się prowadzi takie Bmw majtersztyk a nie jakieś audi
18 kwi 12:15 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
46%
54%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xczar0 Użytkownik anonimowy
~xczar0 :
No photo ~xczar0 Użytkownik anonimowy
Kolego @prawda - akurat na takie cudeńko przyjemnie popatrzeć i pomarzyć. Nie sądzę, że ten artykuł to chamska reklama. To nie kolejne porównanie, tylko prezentacja fajnego autka. Takiego nie kupujesz do jazdy w gumofilcach na pole, do czego pewnie jesteś przyzwyczajony, ale dla przyjemności z jazdy. Ps takim autem nie kręci się 100 tys rocznie bo też nie do tego służy.
18 kwi 11:06 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Aldona Użytkownik anonimowy
~Aldona :
No photo ~Aldona Użytkownik anonimowy
Fajne dla bogatej młodzieży i kobiet o silniejszych nerwach .By tylko więcej takich i podobnych było na drogach ale u nas się nie nadaje bo młodzież będzie w nich ginąć na drogach w wypadkach no i inni zagrożeni. Szkoda tylko że zaraz osiedlowi specjaliści zaczną wypisywać jaki to szmelc i niemieckie dziadostwo.Inteligencji się kupić nie da, trzeba ją mieć.
18 kwi 11:38 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kryfers Użytkownik anonimowy
~Kryfers :
No photo ~Kryfers Użytkownik anonimowy
Spokojnie BMW już testuje silnik 431konny który zawita do bmw 1 i 2 coupe jako konkurent dla audi RS3 i bmw będzie szybsze o 0.2sek czyli 3.9sek setka co na to Mercedes da rade
18 kwi 12:04 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mjetek Użytkownik anonimowy
~mjetek :
No photo ~mjetek Użytkownik anonimowy
Pokraka niesamowita, widziałem na ulicy w kolorze niebieskim. Ale jeździ pewnie fajnie.
18 kwi 16:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~siwydarek Użytkownik anonimowy
~siwydarek :
No photo ~siwydarek Użytkownik anonimowy
moc wystarczajaca , ale dlaczego wiekszosc bmw wyglada jak kupa ?
zadnej mysli ,
18 kwi 13:54 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~prawda Użytkownik anonimowy
~prawda :
No photo ~prawda Użytkownik anonimowy
Kokejna reklama na niemieckie gazetce. Teraz to gniot.
18 kwi 10:32 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~osiedlowy szpecjalista Użytkownik anonimowy
~osiedlowy szpecjalista
No photo ~osiedlowy szpecjalista Użytkownik anonimowy
do ~Aldona:
No photo ~Aldona Użytkownik anonimowy
18 kwi 11:38 użytkownik ~Aldona napisał
Fajne dla bogatej młodzieży i kobiet o silniejszych nerwach .By tylko więcej takich i podobnych było na drogach ale u nas się nie nadaje bo młodzież będzie w nich ginąć na drogach w wypadkach no i inni zagrożeni. Szkoda tylko że zaraz osiedlowi specjaliśc
szmelc i niemieckie dziadostwo:P
18 kwi 13:13 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Niezawodny Trabant Użytkownik anonimowy
~Niezawodny Trabant
No photo ~Niezawodny Trabant Użytkownik anonimowy
do ~Kryfers:
No photo ~Kryfers Użytkownik anonimowy
18 kwi 12:04 użytkownik ~Kryfers napisał
Spokojnie BMW już testuje silnik 431konny który zawita do bmw 1 i 2 coupe jako konkurent dla audi RS3 i bmw będzie szybsze o 0.2sek czyli 3.9sek setka co na to Mercedes da rade
BMW testuje, RS gotowe Mercedes da radę,a wszystkie te wozidła załatwiła Piękna Włoszka
9 maja 11:36
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lolo Użytkownik anonimowy
~lolo
No photo ~lolo Użytkownik anonimowy
do ~Hrebs:
No photo ~Hrebs Użytkownik anonimowy
18 kwi 12:15 użytkownik ~Hrebs napisał
Audi 3 w sedanie jest brzydkie bo tył jest za krótki do reszty sylwetki auta.A po drugie gdyby VW nie kupił Porsche i ich inżynierów to do dziś audi by się szczyciło silnikiem 1.8 8V 90KM z modelu 80 taka prawda.Jadą na technice Porsche ot co też mi wyczy
"nie wiedzial a powiedzial"
typowe dla polaczka - nie mylic z Polakiem!

Moze wiesz skad ten cytat?
18 kwi 12:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej