Toyota Corolla Verso to średniej wielkości rodzinny van. Auto zadebiutowało w 1997 roku, jednak wtedy bardziej był znany jako Corolla Spacio lub Supahio Spacio. Konstrukcyjnie pojazd bazował, jak sama nazwa wskazuje, na popularnej Corolli. Szczególnie można to zobaczyć z zewnątrz, bowiem Corolla Verso wyglądała, jakby przeszczepiono standardowy przód Corolli po zmianach niektórych detali, do nadwozia przypadkowego vana. Przez to auto wyglądało nieproporcjonalnie i niezgrabnie.
W 1999 roku zaprezentowano wersję po faceliftingu – dodano nowe zderzaki oraz nakładki na progi. Wnętrze auta było bardzo przestronne, a początkowo auto sprzedawano jedynie w wersji 4- lub 6-osobowej. Dopiero pół roku po debiucie, w ofercie pojawiła się także odmiana dla 5 pasażerów.
Gama jednostek silnikowych była dosyć bogata i obejmowała benzyniaki o pojemności 1.3 (84 KM), 1.6 (107, 110 KM) oraz 1.8 (110 KM) a także diesla 2.0 (72 KM w wersji wolnossącej oraz 90 KM w wersji turbodoładowanej). Największa jednostka benzynowa łączona była z napędem na 4 koła. Pozostałe wersje miały napęd na przednią oś.
W 2001 roku pojawiła się II generacja Toyoty Corolli Verso, która po raz kolejny występowała także jako Corolla Spacio. Auto zbudowane zostało na podzespołach 9. generacji Toyoty Corolli. Tym bardziej projektanci bardziej się postarali, i druga odsłona Corolli Verso prezentowała się zdecydowanie lepiej. Zmiany zaszły również wewnątrz – poza odmianą 5-osobową, dostępny był także wariant 7-osobowy. Pod maską znalazły się 110- oraz 135-konne benzyniaki o pojemności kolejno 1.6 i 1.8 litra oraz 2-litrowy turbodiesel D-4D generujący 90 KM. Moc kierowana była na przednią oś, a w Japonii oferowana dodatkowo napęd na 4 koła. Do wyboru była 4-stopniowa przekładnia automatyczna lub 5-stopniowy „manual”.
W 2004 roku światło dzienne ujrzała III generacja Toyoty Corolli Verso. W rzeczywistości była to już nieco zmodernizowana wersja II odsłony japońskiego minivana. Produkcję tego modelu przeniesiono już do Turcji. Projektanci Toyoty tym razem bardzo się postarali kreśląc nadwozie Corolli Verso. Auto miało dynamiczną linię i zadziorne kształty wyróżniające go na tle konkurentów. Podobnie jak poprzednik, dostępny był w wersji 5- oraz 7-osobowej.
W 2007 wprowadzono nowe zderzaki, atrapę chłodnicy oraz tylne światła. Pod maską zagościły benzynowe silniki 1.6 110 KM oraz 1.8 129 KM, a także turbodiesle D-4D 2.0 116 KM, który w późniejszym czasie zastąpiony został 2.2-litrową jednostką o mocy 136 lub 177 KM. W 2009 roku zakończono produkcję Toyoty Corolli Verso, a jej oraz Avensis Verso następcą został model Verso.