Volvo 780 to eleganckie i luksusowe coupe produkowane przez szwedzkie przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Auto pojawiło się w 1985 roku jako uzupełnienie gamy serii 700 i następca modelu 262 C. Konstrukcyjnie 780-tka bazowała na modelu 760, natomiast nazwa niemal całkowicie już zerwała z dotychczasowymi normami nomenklatury.
Przy projektowaniu nadwozia Volvo 780 brało udział studio Bertone, któremu z cegłowatego nadwozia 760-tki udało się stworzyć zgrabne i eleganckie linie coupe. Wnętrze było stosunkowo przestronne i wykończone drewnianymi wstawkami. Za dopłatą dostępne były m.in. klimatyzacja, tempomat czy elektrycznie sterowane szyby, siedzenia, lusterka oraz szyberdach. Na pokład 780-tki mogły wejść 4 osoby, natomiast bagażnik miał pokaźne 485 litrów pojemności.
Pod maską szwedzkiego coupe montowano silniki benzynowe turbodoładowane R4 o pojemności 2 oraz 2.3 litra, które generowały kolejno 155 i 200 oraz 175 i 188 KM. Wolnossący silnik V6 o pojemności 2.8 litra rozwijał 147 oraz 170 KM. Co ciekawe, dostępny, acz rzadko wybierany, był także 2,4-litrowy, 129-konny turbodiesel R6, którego Volvo zapożyczyło od Volkswagena. Moc kierowana była na tylne koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni automatycznej lub manualnej (z nadbiegiem).
W ostatnim roku produkcji, Volvo montowało w 780-tce jeszcze tzw. szperę. W 1990 roku, po wyprodukowanie 8518 sztuk Volvo 780, jego montaż został zakończony. Następca, model C70, pojawił się dopiero 7 lat później.