Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.694.814.582.14
Najdrożej4.965.084.882.29

Nowe Audi A8 – mocna odpowiedź z Ingolstadt

11 lip, 13:11
Udostępnij
0
Skomentuj

Audi A8 z dodatkową siłą dołącza do zaciętej walki w klasie luksusowych limuzyn. Nową odsłonę flagowego modelu marki naszpikowano najnowocześniejszymi rozwiązaniami. Premiera odbyła się podczas Audi Summit w Barcelonie.

Audi A8 czwartej generacji trafi na rynek po 8 latach od pojawienia się poprzednika, który nie był już w stanie jak równy z równym rywalizować w nowszymi modelami konkurencji, takimi jak: Mercedes Klasy S czy BMW serii 7. Teraz to się zmieni.

Nowa limuzyna z Ingolstadt tradycyjnie jest wyważona - nie zaskakuje rewolucyjną stylistyką, ale wyraźnie odróżnia się od starszego modelu. Różnicę widać szczególnie w tylnej części auta, która nawiązuje do koncepcyjnego Audi Prologue.

Audi A8 – szczyt luksusu

Auto robi wrażenie w dzień oraz w nocy za sprawą reflektorów HD Matrix ze światłami laserowymi oraz pasma diod połączonego z tylnymi światłami w technice OLED, które witają i żegnają kierowcę specjalnymi animacjami.

Nowe A8 jest dłuższe (wersja standardowa ma 5,17 m długości), oferując jeszcze przestronniejsze i wygodniejsze wnętrze niż do tej pory. VIP będzie szczególnie zadowolony z warunków podróżowania na tylnym fotelu odmiany z rozstawem osi wydłużonym o 13 cm. W modelu A8 L dostępne jest siedzenie relaksujące z podnóżkiem z funkcją masażu, rozkładanym z przedniego fotela.

Nowe Audi A8 L Nowe Audi A8 L Foto: Audi

Deskę rozdzielczą pozbawiono większości przycisków. Zastąpiono je dwoma dotykowymi wyświetlaczami, które wyłączone „wtapiają się” w błyszczące otoczenie kokpitu. Cyfrowy wyświetlacz znajduje się także w miejscu prędkościomierza i obrotomierza. Na pokładzie nie zabraknie najnowszych usług internetowych i rozbudowanej funkcji obsługi głosowej. Pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji osobny, przenośny panel sterujący.

Audi A8 – zelektryfikowane napędy

Samochód zadebiutuje na rynku z dwoma turbodoładowanymi silnikami V6 do wyboru. Będą to jednostki 3.0 TDI o mocy 286 KM i 3.0 TFSI generujący 340 KM. Nieco później do oferty dołączą ośmiocylindrowe silniki: 4.0 TDI oraz 4.0 TFSI, wytwarzające odpowiednio 435 i 460 KM. Topowym silnikiem w gamie będzie jednostka W12 o pojemności 6 litrów.

Wszystkie pięć silników współpracuje z dwoma głównymi podzespołami: z chłodzonym wodą alternatorem i rozrusznikiem 48 V (RSG), uzupełnionym o konwencjonalny rozrusznik. Technika „mild hybrid” umożliwia „żeglowanie” z wyłączonym silnikiem oraz komfortowe, praktycznie bezgłośne ponowne włączenie silnika. Ponadto zawiera poszerzoną funkcję start-stop oraz ma wysoką moc rekuperacji. Wprowadzone rozwiązania mogą obniżyć zużycie paliwa o 0,7 l/100 km.

Audi A8 – innowacyjne podwozie

Samochód ma za zadanie wyróżniać się dynamicznym i precyzyjnym prowadzeniem, za które odpowiedzialne są system czterech kół skrętnych i sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela momenty napędowe między kołami tylnej osi, uzupełniając w ten sposób zadania stałego napędu na cztery koła (nowej generacji A8 quattro należy do wyposażenia seryjnego).

Nowe Audi A8 Nowe Audi A8 Foto: Audi

Na uwagę zasługuje także w pełni aktywne zawieszenie Audi AI, które przy pomocy elektrycznych siłowników może podnieść lub opuścić każde z kół z osobna. To wpływa nie tylko na poprawę prowadzenia, ale także na wyższy poziom bezpieczeństwa jazdy. W połączeniu z systemem ochrony pre sense 360°, pojazd ma możliwość błyskawicznego uniesienia jednego z boków w przypadku kolizji bocznej, zmniejszając w ten sposób ewentualne skutki wypadku dla pasażerów.

Nowe rozwiązania wymagają do pracy dodatkowej energii. Ta jest czerpana z pokładowej sieci o napięciu 48 V (zamiast 12 V). Audi jest pierwszym producentem, który zastosował ten rodzaj sieci elektrycznej jako główną sieć pokładową samochodu.

Audi A8 – gotowe do autonomicznej jazdy

Audi A8 to także jeden z pierwszych na świecie modeli produkcyjnych, stworzonych z myślą o automatycznej jeździe. Od roku 2018 Audi stopniowo (w zgodzie z lokalnymi przepisami) będzie wdrażać w produkcji seryjnej elementy jazdy automatycznej, m.in. parkowanie, wjazd do garażu czy jazdę w korkach.

Sprzedaż Audi A8 nowej generacji rozpocznie się późną jesienią tego roku. Polskie ceny nie są jeszcze znane. Na rynku niemieckim nowy model będzie kosztować od 90 600 euro. Wariant L będzie o 5 000 euro droższy.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (29)

No photo
No photo ~sport Użytkownik anonimowy
~sport :
No photo ~sport Użytkownik anonimowy
historia się powtarza, podobnie jak w przypadku Q7 następca jest brzydszy od poprzednika. Niedługo faktycznie skody zaczną lepiej wyglądać od audi i będą kupowane tylko ze względu na znaczek na masce. Przykre !
13 lip 19:29 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Przeglądając wiele portali zauważyłem ze na każdym sa same opinie iż ten samochód nie grzeszy uroda. Zgadzam sie z tym a ta kierownica ksztaltem przeniesiona z audi 80
11 lip 21:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p0sitiv Użytkownik anonimowy
~p0sitiv :
No photo ~p0sitiv Użytkownik anonimowy
Kolejna marka, która odchodzi od tradycyjnych przycisków, na rzecz tańszych w produkcji ekranów dotykowych.
Mam nadzieję, że kiedyś synonimem luksusu będzie tradycyjne aluminiowe pokrętło, jak w schodzącej generacji.
Klimatyzacja obsługiwania za pomocą ekranu to pomyłka.
Do tego górny ekran jest znacznie niżej niż w schodzących A8.
Zegary przeniesione z Passata jedynie dostosowali grafikę.
Nie tak powinien wyglądać samochód, który ma wytyczać drogę rozwoju motoryzacji.
Wygląd zewnętrzny - przód jest okropny, tył o bok prawie bez zmian i ciągle za długi przedni zwis.
13 lip 15:55 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dziadek wladek Użytkownik anonimowy
~dziadek wladek :
No photo ~dziadek wladek Użytkownik anonimowy
tył ma jak stare toledo
11 lip 14:09 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
~Ge.MINI.man :
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
Tiptronic w tym modelu cały czas działa źle. Dlaczego nie może być tak jak w BMW, gdzie zmiana biegu na wyższy odbywa się przez pociągnięcie elektronicznego wybieraka. VAG cały czas uparcie trzyma się tego błędnego schematu trybu Tiptronic. Ostatnio Porsche w nowych modelach zamieniło plus z minusem. Podobnie jest w pojazdach koncernu FCA czy nowych francuskich samochodach. Reverse shift pattern is good Tiptronic pattern.
11 lip 14:41 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
~Michał :
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
przód jak poprzedni pasat...

11 lip 19:30 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ii Użytkownik anonimowy
~ii :
No photo ~ii Użytkownik anonimowy
Audi nie zachwyca
12 lip 07:54 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qba Użytkownik anonimowy
~qba :
No photo ~qba Użytkownik anonimowy
Jakieś krótkie nogi ma ten hindus ;)
11 lip 15:01 | ocena: 50%
Liczba głosów:10
50%
50%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
~Michał :
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
przód jak poprzedni pasat...

11 lip 19:30 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szpec Użytkownik anonimowy
~szpec :
No photo ~szpec Użytkownik anonimowy
tył jak nowe bmw 7 heh
11 lip 19:21 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej