Hyundai Equus to luksusowa limuzyna i jednocześnie flagowy model koreańskiego koncernu. I generacja auta pojawiła się w 1999 roku, a na Bliskim Wschodzie znana jest pod nazwą Centennial.
4-drzwiowe nadwozie było dostępne w standardowej wersji lub z przedłużonym rozstawem osi – wtedy jego długość osiągała aż 5335 mm. Do napędu blisko 2-tonowego Hyundaia posłużyły 2 silniki benzynowe – widlasta „szóstka” lub „ósemka”. Pierwszy z nich miał 3,6 litra pojemności i 220 KM. Większa, 4,5-litrowa jednostka rozwijała 260 KM więcej, a po faceliftingu z 2003 roku, w ofercie pozostał tylko silnik V8 wzmocniony o 6 KM.
Co ciekawe, auto na masce i grillu zamiast loga marki nosiło znaczek specjalnie stworzony do tego modelu, miało to odwzorowywać indywidualny i ekskluzywny charakter Equus'a.
W 2009 roku na rynku pojawiła się II generacja limuzyny Hyundaia. Stylistyka uległa znaczącej zmianie a nadwozie nabrało dynamicznych i bardziej majestatycznych kształtów upodabniając się do swoich rywal z BMW i Mercedesa. Wewnątrz może nas czekać nie lada niespodzianka, bowiem jakość materiałów i wykończenia są na naprawdę wysokim poziomie i dbają o odpowiedni poziom luksusu. Auto można zamówić podobnie jak poprzednika także z przedłużonym rozstawem osi, a w odmianie 4-osobowej, z tyłu otrzymamy 2 oddzielne fotele. Lista dodatkowych opcji jest bardzo długa i zawiera wiele ekskluzywnych pozycji pozwalających poczuć się jak u zachodnich konkurentów.
Tylne koła są napędzane za pośrednictwem 6- lub 8-biegowego automatu, a sercem tej limuzyny jest 3,8-litrowy silnik V6 lub jeden z dwóch V8 o pojemności 4,6 oraz 5 litrów. Najmniejsza jednostka ma 290 KM, słabsza widlasta „ósemka” - 366 KM a topowa wersja dysponuje mocą 435 KM!
W 2016 roku zakończono jego produkcję, a następcą jest model Genesis G90.
Głównymi rywalami Hyundaia Equus są m.in. BMW serii 7, Mercedes klasy S oraz Lexus LS.