Hyundai Pony jest kompaktowym samochodem osobowym produkowanym przez południowokoreański koncern. Auto pojawiło się w 1975 roku i było pierwszym, w pełni samodzielnie przez Hyundaia zaprojektowanym samochodem, jednak niektóre podzespoły pochodziły m.in. od Mitsubishi (silniki i skrzynie) oraz od Forda.
Początkowo w sprzedaży znalazł się jedynie sedan, jednak w kolejnych latach wprowadzono też pick-upa, kombi, a w 1980 roku - hatchbacka. Pierwszy rok produkcji ograniczył się także do sprzedaży na rynku rodzimym Pony I generacji był bardzo przyjazny dla oka - nie bez powodu, bowiem za jego stylistykę odpowiadał Giorgetto Giugiaro. Pod maską znalazły się benzynowe silniki 4-cylindrowe 1.2/64 KM, 1.4/68 KM oraz 1.6/74 KM.
W 1982 roku zadebiutowała II generacja Hyundaia Pony. Co ciekawe, auto odniosło ogromny sukces na rynku kanadyjskim, podczas gdy próby wprowadzenia go na rynek USA zakończyły się fiaskiem z powodu niespełnienia norm emisji spalin. Pod względem stylistycznym auto straciło w porównaniu do poprzednika - pojazd utracił elegancką linię i modne w latach 70. chromy. Nadwozie zostało zdominowane przez „ekierkowe” kształty i plastikowe detale.
II odsłona Pony występowała jako 5-drzwiowy hatchback oraz 2-drzwiowy pick-up. Pod maską znalazły się te same jednostki, z tymże 1,4-litrowy silnik został wzmocniony do 70 KM. Moc kierowana była na tylne koła za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej bądź 3-stopniowej automatycznej.
Z Europy pojazd został wycofany bardzo szybko, bo już w 1985 roku, kiedy to nadszedł jego następca - 3. odsłona Hyundaia Pony (X1). Z uwagi na popularność w Kanadzie, sprzedaż trwała tam jeszcze do 1988 roku. Bliźniaczym modelem Pony X1 był Excel, który był głównie skierowany na rynek Stanów Zjednoczonych. Był to pierwszy samochód Hyundaia z napędem na przednią oś. Nadwozie zachowało swoje kształty, a modernizacji poddano m.in. reflektory, zderzaki, atrapę chłodnicy oraz wnętrze. W ofercie znalazł się hatchback w odmianie 3- oraz 5-drzwiowej, a także sedan. Do napędu wciąż służyły tylko benzyniaki: 1.3/58 lub 72 KM oraz 1.5/72 lub 84 KM. Wybór skrzyni biegów nie uległ zmianie.
IV generacja Hyundaia Pony (X2), która weszła do sprzedaży w 1989 roku, była na dobrą sprawę jedynie modelem X1 poddanym liftingowi. Niektóre linie zostały wygładzone, unowocześniono pas przedni oraz wnętrze. Wybór jednostek napędowych nie uległ zmianie, z kolei w ofercie przekładni pojawił się nowy, 4-biegowy „automat”.
W 1995 roku zakończono produkcję Hyundaia Pony, a jego następcą został model Accent.