Foto: Auto Świat

Jak poznać ślady złej naprawy?

Po poprawnie wykonanej naprawie nie powinny zostać żadne widoczne ślady. Oglądając samochód, warto porównać symetryczne względem siebie elementy, np. czy szczeliny lub wnęki drzwi po prawej i po lewej stronie auta wyglądają tak samo?

Ślady szpachli na drzwiach czy błotnikach mają głównie znaczenie estetyczne – jeśli sprawdzamy auto za pomocą miernika grubości lakieru, warto bardziej zwrócić uwagę na słupki, wnęki drzwi, dach oraz tył auta, bo to elementy, których nie da się tak po prostu wymienić. Warto też przemierzyć grubość powłok na podłużnicach i kielichach amortyzatorów – jeśli te elementy noszą ślady napraw, to uszkodzenia pojazdu musiały być poważne. W przypadku droższych aut w razie wątpliwości co do bezwypadkowości lub jakości naprawy, warto zlecić za ok. 200-500 zł pomiar punktów bazowych karoserii.

Rdza w zakamarkach to częsty skutek niechlujnej pracy blacharzy i lakierników.

Czy bać się aut powypadkowych? (slajd 27 z 31)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego